VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
Žaneta Hrubá Jana Dušková
Určení podmínek platnosti lomených výrazů
Lomené algebraické výrazy
Definiční obor lomeného výrazu – podmínky, kdy má lomený výraz smysl
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
POZORUJ: = = =
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Lomené algebraické výrazy e-learning
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Lomené algebraické výrazy
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Lomené výrazy – násobení a dělení
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Podmínky lomených.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Rozšiřování a krácení zlomků
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají lomené výrazy. Speciální.
9.
Násobení lomených výrazů
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Úprava výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
AnotacePrezentace, která se zabývá krácením a rozšiřováním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozšiřují a krátí.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Krácení lomených výrazů.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 14 Lomené výrazy II MěSOŠ Klobouky u Brna.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Lomené algebraické výrazy
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IV. Násobení lomených výrazů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 13 Lomené výrazy I
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
Lomené algebraické výrazy
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitalizace výuky Příjemce
I. Podmínky existence výrazu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Lomené algebraické výrazy
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
Lomené algebraické výrazy
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Krácení lomených výrazů
Lomené algebraické výrazy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lomené algebraické výrazy
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Michal Pelíšek

Krácení lomených výrazů Připomeňme si krácení zlomků Základní tvar krátíme 10 krátíme 3 Krátit zlomek znamená – čitatele i jmenovatele dělit stejným číslem, různým od nuly

Krácení lomených výrazů Sleduj na příkladech krácení lomených výrazů Můžeme rozepsat na jednotlivé činitele Krátíme koeficienty a společné proměnné nebo jednodušeji 1 4

Krácení lomených výrazů Nezapomeň stanovit podmínky platnosti Daný a zkrácený výraz se rovnají jen pro ty hodnoty proměnných, pro které mají oba smysl.

Zkraťte lomený výraz a nezapomeňte na podmínky!

Krácení lomených výrazů 1 3 1 1 krať celé závorky krať koeficienty URČI PODMÍNKY Při krácení lomeného výrazu vždy uveď podmínky, za kterých mají daný i zkrácený výraz smysl.

Krácení lomených výrazů Krátit můžeme jen činitele v součinech TAKTO NELZE KRÁTIT

Krácení lomených výrazů 1) uprav čitatele i jmenovatele na součin VYTÝKÁNÍM nebo VZORCEM 2) KRAŤ 3) uveď PODMÍNKY

Krácení lomených výrazů rozlož na součin vytkni (-1) krať vytýkání vzorec uveď podmínky, za kterých mají daný i zkrácený výraz smysl nejsnáze ze jmenovatele, který je rozložený na součin

Krácení lomených výrazů 1) rozlož čitatele i jmenovatele na součin VYTÝKÁNÍM nebo VZORCEM 2) KRAŤ Krátit můžeme jen činitele v součinech 3) uveď PODMÍNKY

Datum vytvoření: 19. 10. 2011 Ročník: devátý Předmět: matematika Anotace: prezentace je zaměřená na vysvětlení principu krácení lomeného výrazu