BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova 6 113 76 Praha 1 Tel. +420 242 444 560 Fax +420 242 444 924 Kombinovaná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
Vyhlášení výsledků soutěže VOLNÁ CESTA září 2012 od 13 hodin Velké kolegium Ministerstva dopravy ČR Mediální partneři :
Energetická bezpečnost ČR - představy x mýty x realita; technologický úhel pohledu Blahoslav Němeček místopředseda a ředitel sekce regulace.
Hodnota za peníze v projektech PPP: Úvod k pojmům Owain Ellis 12. června 2008.
Praktické zkušenosti se zaváděním systému GMP+ B4.1
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
(DE)REGULACE EVROPSKÝCH ŽELEZNIC A AKTUÁLNÍ VÝVOJOVÉ TRENDY V OSOBNÍ A NÁKLADNÍ DOPRAVĚ Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D. Mgr. Filip Chvátal Studijní materiál.
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Ing. Vladimír Fišer, Bohemiakombi Převod zboží ze silniční přepravy na železnici Květen 2008.
Integrovaný dopravní systém
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
„BOHEMIA EXPRESS“ Speciální servis určený pro silniční dopravce a spedice součástí evropské sítě linek kombinované dopravy spojení Lovosic s 35 nejvýznamnějšími.
Železnice a silnice, konkurenti nebo partneři ?
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Národní inovační politika ČR na léta 2005–2010 F. Hronek, sekretariát Rady pro výzkum a vývoj Seminář „Inovační potenciál ČR a program EUREKA“
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
Ostrava Obnovitelné zdroje energie Ing. Jaroslav Kubín Ministerstvo životního prostředí Vršovická Praha 10 Tel.:
VYHODNOCENÍ VYVÁŽENOSTI PILÍŘŮ ROZBORU UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ Ostrava Ing. Jiří Hon.
Pokrok v Implementaci OP Infrastruktura Progress in implementation of OP Infrastructure stav implementace k Monitorovací výbor RPS,
Proč nezatracovat železniční dopravní prostředky?
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
PROČ SE NÁS NEDOTKLA KRIZE DODÁVEK PLYNU PŘES UKRAJINU
Vliv legislativních a koncepčních změn na pozici zemního plynu v PEZ ČR Ing. Josef Kastl generální sekretář, Česká plynárenská unie Praha - Žofín, 22.
Trh práce a politika zaměstnanosti Přednáška 8 Sociální výhody v nezaměstnanosti ve vybraných zemích EU.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Letecká technika pro záchranné práce v IZS CZ.1.06/3.4.00/ Projekt je spolufinancován z Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj v.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Tisková konference ČMKOS
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Železniční nákladní doprava v 21. století
Tisková konference ČMKOS
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná doprava by neměla být pro silniční dopravce konkurencí, nýbrž službou Bratislava

Kontinentální linky KD silnice-železnice-silnice = Servis pro silniční dopravce = Alternativa k přímé silniční přepravě

Kombinovaná doprava silnice-železnice-silnice Základní pilíře kombinované dopravy Pro realizaci přeprav jsou nezbytné 3 hlavní pilíře: 1. 1.Neutrální terminály 2. Linky kombinované dopravy 3. Přepravní jednotky Dlouhodobá spolupráce a stabilní partnerství silnice/železnice Servis plně v moci silničního dopravce Diverzifikace rizik – dopravce má možnost využívat silnici i železnici a přizpůsobovat se tak vývoji trhu

Společná výzva silničních a železničních dopravců Přirozené konkurenční výhody silnice, dané především její plošnou i časovou flexibilitou, přivedly na silniční dopravní infrastrukturu v období od vstupu ČR do EU nové přepravy, které ji v mnoha případech nepřiměřeně a zbytečně zahlcují. To vyvolává nespravedlivé negativní nálady veřejnosti a politiků vůči kamionovým přepravám. Naproti tomu je v ČR k dispozici zrekonstruovaná kapacita železniční infrastruktury. Významnou konkurenční výhodou železnice jsou přepravy na dlouhé vzdálenosti.Tato výhoda není dosud plně doceněna a u přeprav mezi ČR a ostatní Evropou je využívána jen v omezené míře. Mobilita na udržitelné úrovni vyžaduje rovnoměrné rozložení přepravy zboží mezi oba dopravní obory. Řešení spočívají ve spojení přirozených konkurenčních výhod silnice i železnice a v potlačení nevýhod, které s sebou tyto dopravní obory přinášejí.

Evropská kombinovaná doprava silnice-železnice-silnice stojí a padá se třemi základními pilíři. Všechny tři podmínky jsou povinné a jsou stejně důležité. Při absenci jediné z nich systém kombinované dopravy silnice – železnice nemůže vzniknout a efektivně fungovat: 1. Existence pravidelných linek veřejné kontinentální kombinované dopravy na dlouhé vzdálenosti 2. Vybavenost silničních dopravců přepravními jednotkami použitelnými na silnici i na železnici 3. Přechodová infrastruktura mezi silnicí a železnicí – terminály s volným a nediskriminovaným přístupem pro silniční dopravce Silniční a železniční dopravci společně podporují kontinentální kombinovanou dopravu silnice - železnice, mají zájem na jejím intenzívním rozvoji a vyzývají k vytvoření technických a technologických podmínek pro její využívání v masovějším měřítku. Programy se státní finanční podporou do všech tří výše uvedených pilířů byly v minulosti vytvořeny a schváleny, jejich realizace však vázne.

Signatáři tohoto společného dokumentu proto po státní správě požadují: - průběžné a trvalé plnění státních programů na podporu kombinované dopravy silnice-železnice - zajištění potřebných finančních prostředků ze státního rozpočtu do těchto schválených programů: provozní podpora linek KD, inovační technologie, tj. přepravní jednotky, výstavba překladišť - legislativní změnou umožnit financování infrastruktury kombinované dopravy z fondu dopravní infrastruktury, do kterého plynou mimo jiné i peníze vybrané z mýtného od silničních dopravců. ČESMAD BOHEMIAČD Cargo Svaz dopravy

Roční výkon kamionů převedených ze silniční na železniční infrastrukturu Duisburg Hamburg Lovosice Ostrava

Růstový trend výkonů linek „Bohemia Express“ Hamburg Lovosice 1.pololetí 2009: přechodný krátkodobý meziroční pokles o 9,6% (vliv hospodářské krize) 2.pololetí 2009: meziroční růst o 3,1 % nárůst ve srovnání s 1.pololetím o 14,6 %

Podíl českých návěsů na BE významně roste Hamburg Lovosice Tržby na vlacích „Bohemia Express“ za přepravy pro české dopravce v krizovém roce 2009 vzrostly o 130 % a v roce 2010 dále stoupají Linky „Bohemia Express“ se staly v praxi prověřeným a osvědčeným příkladem budoucí spolupráce dopravních oborů silnice a železnice Předpokladem efektivnosti KD je její použití v masovějším měřítku

Duisburg Eindhoven Lovosice Pardubice Modelová přeprava: Eindhoven - Pardubice 100 km 700 km 200 km Silniční přeprava: Eindhoven Pardubice 1000 km Eindhoven Pardubice Kombinovaná přeprava: Duisburg Lovosice 700 km 100 km 200 km Zvýšení marže pro dopravce o 12,9 % Eindhoven Duisburg Lovosice Pardubice +20 % -27 %