Tematické setkání externí skupiny MŠMT 11. 4. 2013 Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příprava OP VVV (věda, výzkum, vzdělávání)
Advertisements

Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Souhrnná informace o přípravě OP Výzkum, vývoj a vzdělávání 6. 6
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení škol a školských zařízení
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Příležitosti pro rozvoj předškolního vzdělávání.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Implementace EQAVET v ČR
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Prioritní osa 4 OPVVV Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání Specifický cíl 5 Zlepšení kvality pregraduální přípravy pedagogických.
Příprava programového období Ministerstvo pro místní rozvoj.
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
OP VVV. Aktuální stav OP VVV byla finální verze OP VVV po vypořádání připomínek znovu předložena Evropské komisi zaslán programový.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Mgr. Jitka Baťková Odbor přípravy OP VVV.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
2. Seminář krajských S3 manažerů Praha, 26. června 2013.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
OPERA Č NÍ PROGRAM VZD Ě LÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Příprava OP VVV – PO VŠ Adam KRČÁL Skupina pro výzkum a vysoké školství MŠMT 08/02/2013.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
PŘÍPRAVA PROJEKTŮ NA SŠ Autor: Jana Bartoňová.  Fondy EU  Programové období  OP VK  Zkušenosti s projekty v OPVK +dokumenty  Benefit7  Programové.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Projekt KAP LK. Dohoda o partnerství Základní změny pro nové programové období 2014 – 2020 od podpory všeho ke koncentraci na priority od plošné podpory.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
Integrovaný regionální operační program
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Komplexní systém hodnocení
Daniel Braun Ministerstvo pro místní rozvoj Praha, 22. června 2012
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Příprava operačních programů
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Transkript prezentace:

Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání

Specifický cíl 4 Rozvoj systému hodnocení kvality a strategického řízení ve vzdělávání

Aktuální situace  odeslání předběžného návrhu na MMR  intervenční logika – úprava a odeslání MMR Návrh bude dále rozpracováván a upřesňován v průběhu dubna v návaznosti na Vaše připomínky, připomínky pracovních skupin a upřesňování metodických podkladů.

Úkoly - duben  Zpracování finančního plánu OP VVV  Zpřesnění strategické části programu a popisu prioritních os  Zpřesnění indikátorové soustavy  Zpřesnění horizontálních principů  Dopracování integrovaných přístupů  Zpřesnění popisu řízení a implementace programu  Dopracování ex-ante a SEA hodnocení OP VVV Zahájení přípravy Prováděcího dokumentu

Celkový harmonogram 1. Do konce března 2013První návrhy programů předloženy MMR Do konce května 2013První návrhy programů předloženy vládě ČR pro informaci Spolu s programy vládě předložen návrh Dohody o partnerství 2. Červen – podzim 2013Programy dopracovávány Podzim 2013Předložení programů ke schválení vládě ČR Spolu s programy předložení Dohody o partnerství 3. NásledněProgramy předloženy Komisi

Struktura OP VVV  Osa 1 – Posilování kapacit pro kvalitní veřejný výzkum  Osa 2 – Rozvoj podmínek pro využití výzkumu jako zdroje dlouhodobé konkurenční výhody  Osa 3 – Rozvoj vysokých škol  Osa 4 – Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání

Struktura PO4 1.Rozvoj inkluzívního vzdělávání 2.Zvýšení kvality a otevřenosti předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ 3.Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích 4.Rozvoj systému hodnocení kvality a strategického řízení ve vzdělávání 5.Zkvalitnění pregraduální přípravy pedagogických pracovníků 1.Zvyšování kvality odborného vzdělávání včetně posílení jeho relevance pro trh práce 2.Propojení počátečního a dalšího vzdělávání

SC 4 Rozvoj systému hodnocení kvality a strategického řízení ve vzdělávání Východiska: Specifickým cílem je vytvoření integrovaného systému monitorování a hodnocení jako nástrojů strategického řízení kvality a rovnosti ve vzdělávání. Nedílnou součástí tohoto cíle je zvýšení kompetencí v oblasti monitoringu a hodnocení u aktérů na všech úrovních systému. Hodnocení na úrovni systému bude schopné komplexně monitorovat situaci ve vzdělávacím systému z hlediska podpory rovných příležitostí Santiago, OECD, 2012; McKinsey and Company, 2010 NPR 2012; PISA 2009 Results: Overcoming Social Background Volume II, OECD, 2009.

Očekávané měřitelné výsledky  Vznik propojeného systému k monitorování a hodnocení  Na všech úrovních vzdělávacího systému se zvýší kompetence pro práci s daty a k vyhodnocování výsledků vzdělávání  Vytvoření systému monitorování, publikování výsledků hodnocení kvality vzdělávání na úrovni MŠ, ZŠ, SŠ a informování veřejnosti  Vytvoření vzdělávacích standardů pro hodnocení klíčových kompetencí a nástrojů pro hodnocení pokroku dětí a žáků v těchto oblastech.  Vytvoření a ověření nástrojů pro vzdělávání ředitelů v oblasti vedení pedagogických pracovníků k vyšší kvalitě výuky a vzdělávání.  Vytvoření systému propojení externího a interního hodnocení škol a školských zařízení

Očekávané měřitelné výsledky a navržené aktivity k dosažení cíle Vytvoření uceleného systému hodnocení, který bude zahrnovat hodnocení žáků, škol, školských zařízení, pedagogických pracovníků, hodnocení na úrovni systému, tyto složky budou propojené a sladěné. Hodnocení na úrovni systému bude zahrnovat kritéria naplňování cílů v oblasti rovných příležitostí, tak aby bylo možné systematicky a komplexně monitorovat nerovnosti ve vzdělávacím systému Vytvoření systému, např. k monitorování úrovně spravedlivosti vzdělávacího systému, získávání národních dat o výsledcích i zázemí žáků, včetně účasti v mezinárodních šetřeních Vytvoření a ověření vzdělávacích standardů pro celou šíři vzdělávacích cílů, včetně klíčových kompetencí a příprava nástrojů pro hodnocení pokroku žáků ve všech oblastech vzdělávání. Vytvoření nástrojů pro průběžné vyhodnocování pokroku žáků ve všech oblastech vzdělávání, spolu s ukázkami žákovských prací, které umožní pedagogům porozumět stanoveným vzdělávacím cílům (jak vypadá výkon žáka, který dosahuje stanoveného standardu). Podpora celých škol při aplikaci postupů k zajišťování a vyhodnocování spravedlivosti na místní úrovni.

…výsledky a aktivity II. Hodnocení bude zahrnovat jak sumativní, tak formativní složky. Budou připraveny a ověřeny dosud chybějící nástroje pro hodnocení některých podstatných vzdělávacích cílů, například klíčových kompetencí. Pedagogičtí pracovníci se budou vzdělávat v oblasti kontinuálního vyhodnocování pokroku jednotlivých žáků a v oblasti poskytování zpětné vazby jak žákům, tak i jejich rodičům. Rozvoj formativního hodnocení žáků ve školách a školských zařízeních. Podpora pedagogických pracovníků v produktivní kultuře učení žáků, včetně schopnosti vyhodnocovat kvalitu výuky a poskytovat zpětnou vazbu žákům i jejich rodičům. Vytvoření a ověření vzdělávacích standardů pro celou šíři vzdělávacích cílů, včetně klíčových kompetencí a příprava nástrojů pro hodnocení pokroku žáků ve všech oblastech vzdělávání. Vytvoření nástrojů pro průběžné vyhodnocování pokroku žáků ve všech oblastech vzdělávání, spolu s ukázkami žákovských prací, které umožní pedagogům porozumět stanoveným vzdělávacím cílům (jak vypadá výkon žáka, který dosahuje stanoveného standardu).

…výsledky a aktivity III. Budou připraveny nástroje pro zavedení procesů tzv. moderace v rámci škol i mezi školami, aby se zvýšila míra spolehlivosti hodnocení, které provádějí pedagogičtí pracovníci. Cílem je zajistit, aby se způsoby, jak pedagogičtí pracovníci hodnotí a známkují žáky, tolik nerůznily, a zvýšila se spravedlnost v této oblasti. Zavedení procesů moderace za účelem zajištění konzistence sumativního hodnocení žáků (benchmark) prostřednictvím práce s nástroji pro průběžné vyhodnocování pokroku žáků s ukázkami žákovských výkonů. Ředitelé škol zvýší své kompetence v oblasti vedení pedagogických pracovníků. Zlepšení kompetencí ředitelů škol v oblasti pedagogického vedení a posílení hodnocení těchto kompetencí

…výsledky a aktivity IV. Aktéři na všech úrovních systému zvýší prostřednictvím vzdělávání, získávání a vyhodnocování zkušeností své kompetence v oblasti hodnocení, monitoringu a práce s daty. Budování kapacit v oblasti hodnocení, monitoringu a využití dat ke strategickému řízení, se zvláštním zřetelem na rovné příležitosti, prostřednictvím vzdělávání aktérů na všech úrovních vzdělávacího systému, včetně využití zahraničních zkušeností.

Otázky k diskusi  Návrhy implementace (formy projektů)  Motivace neaktivních škol  Typy příjemců  Územní dimenze  Návrhy indikátorů výsledků a výstupů

Připomínky externí skupiny Poznámka – územní plán řešen ve SC 1 Implementace projektů bude postupovat shora dolů – od stanovení cílů, standardů, nástrojů k jejich hodnocení, vzdělávání aktérů, k podpoře jednotlivých škol. Bude využit princip sociálních inovací.

Děkujeme Vám za spolupráci! Ing. Dana Pražáková, PhD. Mgr. Pavla Růžková, PhD. Mgr. Tomáš Zatloukal