VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Personální řízení a jeho úloha v podniku
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_02.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Podniková ekonomika Personální činnost.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_01.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s.
INDIVIDUÁLNÍ PROJEKT OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ ZDROJE A ZAMĚSTNANOST Prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí lékařů, zubních lékařů a farmaceutů.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Pohled dodavatelů na výběrová řízení POHLED „z druhé strany“ Ing. Dušan Číčel ředitel FBE Praha a FBE Bratislava.
Komplexní produktivní údržba (TPM)
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Moderní personalistika DS 2009/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_12.
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
Moderní personalistika Úvod
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
ZÁKONÍK PRÁCE. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1124Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma: Zákoník.
VÝPOČTY TÝKAJÍCÍ SE PRÁVNÍCH FOREM PODNIKÁNÍ. Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1180 Ročník:1. Vzdělávací obor:Ekonomika podniku Tematický okruh:Právní.
Vzdělávání zaměstnanců
EVIDENCE PRACOVÍKŮ.
ODMĚŇOVÁNÍ PRACOVNÍKŮ
KRITÉRIA ČLENĚNÍ PODNIKU
PÉČE O PRACOVNÍKY.
P OBÍDKOVÉ SLOŽKY, PŘÍPLATKY. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1268Ročník:3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Mzdy Téma: Pobídkové složky,
VÝPOČTY O PRACOVNÍCÍCH
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1263Ročník:3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Mzdy Téma: Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr.
ČLENĚNÍ ZAMĚSTNANCŮ.
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1262Ročník:3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Mzdy Téma: Pracovní smlouva Jméno autora: Ing. Zdeňka.
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1284Ročník: 2. a 3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Výpočty o majetku Téma: Průměrné ceny zásob - VAP.
OBCHODNÍ REJSTŘÍK. Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1162Ročník:1. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Právní formy podnikání Téma:
FIREMNÍ KULTURA.
PRACOVNÍ SMLOUVA. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1128Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma: Pracovní.
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
Didaktické metody Androdidaktika.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Vybrané manažerské nástroje
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
České Budějovice, červen 2016
Téma Závěrečné práce: Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Vedoucí ZP:
Didaktické metody Androdidaktika.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Transkript prezentace:

VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ

Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma: Vzdělávání pracovníků Jméno autora: Ing. Barbora Prošková Vytvořeno dne: Metodický popis, (anotace) Podpora výkladu v hodině. Prezentace seznamuje žáky s rozsahem, výhodami, fázemi a metodami vzdělávání pracovníků.

Vzdělávání pracovníků zahrnuje: Přizpůsobování pracovních schopností pracovníků měnícím se požadavkům pracovního místa Zvyšování použitelnosti pracovníků tak, aby zvládli v případě potřeby obsluhovat jiná pracoviště Rozšiřování pracovních schopností pracovníků usnadňuje případné rekvalifikace Formování osobnosti pracovníka Doškolování nových pracovníků- ne vždy jsou nově přijatí pracovníci dostatečně vyškoleni a pouhé zaučení potom nestačí Formování pracovních schopností člověka

Výhody systematického vzdělávání zlepšení pracovního výkonu nepřetržitý zdroj odborně připravených pracovníků pro podnik nižší náklady na vzdělání jednoho pracovníka než u jiných způsobů vzdělávání nepřetržité zlepšování znalostí a dovedností pracovníků vyšší kvalita a tím tržní cenu pracovníka zlepšení mezilidských vztahů vyšší motivace pracovníků vyšší šance na funkční a platový postup

Fáze vzdělávání 1.Identifikace potřeby vzdělávání - analýza potřeb podniku, pracovních míst a vzdělanostní struktury zaměstnanců 2.Plánování vzdělávání - na základě zjištěných údajů se sestaví plán vzdělávání v podniku 3.Vyhodnocování výsledků vzdělávání - hodnocení, jak se vzdělání uplatňuje v praxi, míra osvojení nových znalostí a dovedností, odezva a postoje účastníků vzdělávání

Metody vzdělávání 1. INFORMAČNÍ »přednášky »konference »semináře 2. SIMULAČNÍ »případové studie » workshop »manažerské hry » brainstorming »hraní rolí » simulace »programová skupinová cvičení 3. VÝCVIK PŘI PRÁCI »orientační výcvik » instruktáž »výcvik mimo pracoviště » coaching »výcvik učňů » mentoring »pracovní rotace » counselling »asistování

HODNOCENÍ ÚČINNOSTI VZDĚLÁVÁNÍ Velmi těžko měřitelné: reakcemi účastníků úrovní znalostí změnami v chování – zvýšení výkonnosti, kvality snížení absence, fluktuace vyšší spokojenost zákazníka lepší atmosféra ve firmě kvantitativně – u obchodních činností (prodej před a po školení)

Národní vzdělávací fond Cíl: rozvoj a podpora celoživotního vzdělávání v ČR, podpora rozvoje vzdělávání na evropské úrovni –vznikl v roce 1994, ministerstvem práce a sociálních věcí a podpory programu PHARE –nezisková organizace –členy jsou představitelé ministerstev, podnikatelské sféry /odbory/, akademici –financován z programů EU, z rozpočtu vlády ČR

Literatura KOUBEK, J Řízení lidských zdrojů – Základy moderní personalistiky. 3. vydání (přepracované). Praha: Management Press. 349 s.

Zdroje Zdroje obrázků: Všechny použité obrázky pochází od Microsoft, Klipart z aplikace MS Office, 2013