Rámcový vzdělávací program (RVP)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

NÁVRH ÚPRAVY SOUČASNÝCH OSNOV A UČEBNÍCH PLÁNŮ PRO ZUV.
Učební plán. Rámcový učební plán rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty rámcový.
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
OSV jako samostatný předmět Mgr. Jana Trojanová koordinátorka tvorby ŠVP Gymnázium INTEGRA BRNO.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Systém kurikulárních dokumentů
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ VE STŘEDNÍM OBCHODNÍM ŠKOLSTVÍ ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Maturitní zkoušky ve školním roce Společná část maturitní zkoušky Definuje ministerstvo školství (MŠMT) MŠMT zadává ve stejném termínu MŠMT.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Taneční a pohybová výchova
RVP ZUV: VZDĚLÁVACÍ OBSAH UM. OBORŮ
Zkušenosti s ICT pomůckami ZŠ V Zálomu, Ostrava – Zábřeh PaedDr. Iva Senftová.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Vybrané problémy českého vzdělávání v cestovním ruchu Jiří Šíp Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Učivo o živé přírodě v přírodopise
Didaktické zásady výuky přírodopisu
Časté otázky a chyby související s tvorbou studijního zaměření Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Časová koordinace ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování hmyzu
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Název materiálu: TEPLOTA – výklad učiva.
Průřezová témata.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Didaktika přírodopisu 2
VY_52_INOVACE_PRV.3.25 _Koloběh vody v přírodě_ pracovní list
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Ekologie jako věda Obory ekologie.
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Didaktika přírodopisu 1 1. seminář
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Pořadové číslo projektu
Učivo o živé přírodě v přírodopise
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
BUNĚČNÉ DÝCHÁNÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_26.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Učivo o živé přírodě v přírodopise
Jméno autora Datum vytvoření Listopad 2011 DUM 03 Ročník Vzdělávací
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
Školní vzdělávací program
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Transkript prezentace:

Rámcový vzdělávací program (RVP) Vzdělávací programy VP Základní škola VP Národní škola VP Občanská škola Rámcový vzdělávací program (RVP)

SOUČASNÉ PLATNÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY

VP ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přírodopis Ekologický přírodopis Přírodovědné praktikum základní a rozšiřující učivo doporučené zařazení učiva - 6.,7. roč., 8.+9. roč. hodinová dotace - 6 hod/4 roky laboratorní práce - 16-20 hod./4 roky časově tématický plán tématické okruhy - jednotlivé ročníky ekologický aspekt - ekosystémy, vztahy, vliv člověka integrující princip - interdisciplinární vztahy nelze doplňovat či kombinovat s jinými osnovami volitelný předmět - školy s výrazným přírodovědným či ekologickým zaměřením

VP OBECNÁ ŠKOLA Rámcové učební osnovy o přírodě pro obecnou školu (přírodopis + chemie + fyzika) tématické celky - jednotlivé ročníky fungování a vztahy v přírodě Přírodovědné praktikum - nepovinný předmět

VP NÁRODNÍ ŠKOLA OSNOVY - základní a nadstavbová část ZÁKLADNÍ ČÁST minimální počet hodin daného předmětu doporučuje integraci Př + F + Ch samostatný blok „Poznávání přírody“ ZÁKLADNÍ ČÁST možnost rozšíření učiva základní části laboratorní práce praktika regionální aspekt NADSTAVBOVÁ ČÁST

RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM PRO ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

VZDĚLÁVACÍ OBSAH VZDĚLÁVACÍHO OBORU PŘÍRODOPIS