AZ kvíz Souhrnné opakování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KINETICKÁ TEORIE STAVBY LÁTEK.
Advertisements

Elektrický proud.
12. Základní poznatky molekulové fyziky a termodynamiky
AZ KVÍZ Starověké Řecko.
Změny skupenství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
EKO KVÍZ.
Základní poznatky molekulové fyziky a termodynamiky
Vedení elektrického proudu v polovodičích
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ELEKTROMAGNETICKÉ JEVY, STŘÍDAVÝ PROUD
Název materiálu: ELEKTRICKÉ POLE – výklad učiva.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
PYRAMIDA Práce a energie

potřebné ke změně teploty nebo přeměně skupenství látky
Teplo Ing. Radek Pavela.
Skupenství a vnitřní energie ZŠ Velké Březno. Co budu na konci hodiny znát? Souvislost změny vnitřní energie a změny skupenství tělesa. Souvislost změny.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK I.

magnetické pole druh silového pole vzniká kolem: vodiče s proudem
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Víchová Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.

Prezentace tepla Skupina A.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Mechanické vlastnosti plynů Co už víme o plynech
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
DiFy - P , Fyzika jako vyučovací předmět RVP a ŠVP Časová dotace pro fyziku na ZŠ Význam fyziky pro všeobecné vzdělání.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Vnitřní energie, teplo (8. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Stavba látek [cit ]Dostupné pod licencí Creative Commons – na
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Vypařování a kapalnění
04/2012STROPY1 VY_32_INOVACE_514 Anotace: Materiál je vytvořen pro žáky 2. ročníku odborného vzdělávání s výučním listem oboru tesař. Je určen k zábavnému.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
AZ - kvíz aneb aneb hrajeme si s atomární fyzikou Bc. Petra Dvořáčková, 2016.
Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu vlastnosti vod Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního prostředí v 1. a 2. ročníku střední.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 7. Elektrický proud v pevných látkách - odpor, výkon Název sady:
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_10 Název materiáluVypařování.
PYRAMIDA Jaderná fyzika
12. Základní poznatky molekulové fyziky a termodynamiky
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_45_Hraj
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Změny skupenství látek
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Interaktivní testy ze znalostí fyziky
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Transkript prezentace:

AZ kvíz Souhrnné opakování

Pravidla hry: Hru hrají dva hráči (dvě družstva). Hru zahajuje hráč, který hodí vyšší počet bodů na hrací kostce. Hráč vybere políčko s číslem od A do Ž z hracího pole. Po kliknutí na vybrané políčko (pomocí ikonky „ruky“ nikoliv šipky) se otevře soutěžní otázka. Od přečtení běží časový limit na odpověď 30 sekund. Po skončení limitu se hra vrací na základní hrací pole. Hru řídí porotce (učitel). Při správné odpovědi se vybarví hrací pole barvou hráče, který ho získal a označí se pole na stranách hracího pole. V případě nesprávné odpovědi dostává možnost odpovědět druhý hráč. Pokud odmítne odpovědět, rozhoduje o přidělení hracího políčka hod kostkou s vyšším počtem bodů. Otázky volí družstva vždy střídavě. Ve hře vítězí hráč, kterému se podaří nejrychleji propojit všechny tři strany trojúhelníku, nebo má vyšší počet získaných polí při odkrytí všech otázek.

Zadání otázek A B C Č D E F G H I J K L M N O P Q R Ř S Š T U V W Ž CH 1 B C 2 3 Č D E 4 5 6 F G H CH 7 8 9 10 I J K L M 11 12 13 14 15 N O P Q R Ř 16 17 18 19 20 21 S Š T U V W Ž 22 23 24 25 26 27 28

A. Jak se nazývá hlavní jednotka elektrického proudu? ŘEŠENÍ ampér

B. Jmenujte název zařízení, kterým se měří atmosferický tlak? ŘEŠENÍ barometr

C. Jmenujte hlavní jednotku elektrického náboje ŘEŠENÍ coulomb

Č. Co je iont? ŘEŠENÍ Částice s nábojem

D. Jak se nazývá jev popisující neustálý a neuspořádaný pohyb částic látky? ŘEŠENÍ difúze

E. Jak se nazývá kapalina obsahující volné nosiče elektrického náboje? ŘEŠENÍ elektrolyt

F. Jak se nazývá elektrotechnická součástka, jejichž základní vlastností je zjištění závislosti odporu látky na osvětlení? ŘEŠENÍ fotorezistor

G. Jak se nazývá soustava vesmírných těles do které patří i naše sluneční soustava? ŘEŠENÍ Galaxie

H. Jaká název má hlavní jednotka kmitočtu(frekvence)? ŘEŠENÍ hertz

Charakteristika voltampérová CH. Jak se nazývá závislost napětí součástky na proudu který jí prochází? Znázorňuje se graficky ŘEŠENÍ Charakteristika voltampérová

indukce elektromagnetická I. Jak se nazývá fyzikální jev, který popisuje děj nastávající při změně magnetického pole v okolí cívky. Stejný název má i děj popisující chování vodiče v elektrickém poli. ŘEŠENÍ indukce elektromagnetická

James Prescott Joule (1818-1889) J. Jak se nazývá fyzik, který publikoval pokus, který dokazuje změnu vnitřní energie při konání mechanické práce? (ohřev vody) ŘEŠENÍ James Prescott Joule (1818-1889)

K. Jak se nazývá změna skupenství při kterém je plynu odebíráno teplo? ŘEŠENÍ kapalnění

L. …. je spontánní (samovolné) záření (obvykle) pevných nebo kapalných látek, které vzniká jako přebytek záření tělesa nad úrovní jeho tepelné záření v dané sekundární oblasti při dané teplotě, přitom toto záření má určitou dobu doznívání, tedy trvá i po skončení budícího účinku ŘEŠENÍ luminiscence

M. Jak se nazývá částice složená z dvou nebo více atomů? ŘEŠENÍ Molekula

N. …… je společný název pro protony a neutrony. ŘEŠENÍ nuklid

O. Jak se nazývá bod do něhož se soustřeďují všechny světelné paprsky při průchodu spojkou? ŘEŠENÍ ohnisko

P. Jak se nazývá jev popisující chování izolantu v elektrickém poli? ŘEŠENÍ polarizace

T. Jak se nazývá fyzikální veličina s touto značkou? ŘEŠENÍ teplo

R. Jak se nazývá elektrotechnická součástka s proměnným odporem? ŘEŠENÍ reostat

Ř. Jak nazýváme postupnou přeměnu radionuklidů? ŘEŠENÍ Přeměnná řada

S. Jak se nazývá skupenská přeměna pevné látky na plynnou? ŘEŠENÍ sublimace

Š. Jak získáme z radionuklidů významné množství energie? ŘEŠENÍ štěpením atomového jádra

T. Jak se nazývá zařízení jehož princip vyplývá z objemové roztažnosti kapaliny? ŘEŠENÍ teploměr

U. Jak se nazývá fyzikální veličina s touhle značkou? ŘEŠENÍ elektrické napětí

V. Jak se jmenuje fyzikální veličina, která má hlavní jednotku s touhle značkou? ŘEŠENÍ elektrické napětí

W. Jak se jmenuje skotský fyzik, který zdokonalil parní stroj? ŘEŠENÍ James Watt (1736-1819)

Ž. Jak se nazývá elektrosoučástka, která pracuje na principu přeměny elektrické energie na světelnou? ŘEŠENÍ žárovka

1. Vyslov fyzikální vysvětlení proč se liší pneumatiky silničního a horského kola ŘEŠENÍ Šířka pneumatiky a její vzorek mění jízdní vlastnosti a tlak(boření do podkladu), změnu rychlosti, velikost tření

2. Jak se mění hustota látek s rostoucí teplotou? ŘEŠENÍ Hustota látek s rostoucí teplotou klesá, protože se zvětšuje objem tělesa

3. Vyslov fyzikální vysvětlení proč je mokrá podlaha kluzká ŘEŠENÍ Na podlaze je tenká vrstva vody, která vyrovnává nerovnosti povrchu a tím se snižuje klidové i smykové tření podložky

4. Vyslov fyzikální vysvětlení proč má kvalitní batoh široké popruhy a bederní a prsní pás ŘEŠENÍ Šířka popruhu zmenšuje tlak batohu na ramena a bederní a prsní pás umožňují rozložení hmotnosti zátěže na více místech

5. Vyslov fyzikální vysvětlení proč mají návěsy těžkých nákladních automobilů více párů kol ŘEŠENÍ Šířka pneumatiky, její vzorek a počet kol snižují tlak na podložku. Tím se zlepšují jízdní vlastnosti a menší poškození vozovky

6. Praská pod Tebou tenký led a Ty si lehneš na led celou plochou svého těla. Vyslov definiční vztah vyjadřující Tvé správné chování ŘEŠENÍ Zvětšení plochy Tvého těla výrazně sníží velikost tlaku, kterým působíš na led

7. Vyslov fyzikální vysvětlení proč se kůly před zatlučením do země osekávají do špičky ŘEŠENÍ Špička kůlu má mnohem menší plochu a tím se výrazně zvýší velikost tlaku při zatloukání kůlu do země

8. Vyslov fyzikální vysvětlení vzniku duhy ŘEŠENÍ Na jemných kapkách vody dochází k rozkladu bílého světla, které je složeno ze sedmi základních barev

9. Vyslov fyzikální vysvětlení proč je možné, aby plná ocelová kulička plavala na kapalině ŘEŠENÍ Ocelovou kuličku ponoříme do rtuti Ocelová kulička je součástí tělesa, jehož průměrná hustota je menší než hustota vody

10. Jakým měřidlem by jsi byl(a) schopen(na) změřit světelný rok ŘEŠENÍ Nějakým délkovým měřidlem - světelný rok je vzdálenost, kterou urazí světlo za jeden pozemský rok (9,5 . 1012 km)

11. Vyslov fyzikální vysvětlení proč musí kaskadér vyskakovat z jedoucího vozidla ve směru jízdy, aby snížil riziko úrazu ŘEŠENÍ Díky setrvačnosti se jeho tělo pohybuje ve směru jízdy a riziko úrazu se tím sníží