ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.1020 NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Advertisements

Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Variace VY_32_INOVACE_M4r0107 Mgr. Jakub Němec.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniel Hanzlík Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 10 Algebraické vzorce II
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 02 Nulový bod
ROVNICE a NEROVNICE 04 Soustavy rovnic I MěSOŠ Klobouky u Brna.
KOMBINATORIKA Permutace bez opakování
ROVNICE a NEROVNICE 01 Lineární rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 18 Odmocniny I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 12 Rovnice v součinovém tvaru MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 03 Prvočíslo a číslo složené MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 20 Intervaly MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ROVNICE a NEROVNICE 03 Vyjádření neznámé MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 01 Hodnota výrazu MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ČÍSELNÉ OBORY 13 Reálná čísla I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 05 Soustavy rovnic II MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ROVNICE a NEROVNICE 15 Exponenciální rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 17 Mocniny III MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 04 Dělitel a násobek MěSOŠ Klobouky u Brna.
Algebraické vzorce III
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 09 Algebraické vzorce I
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ROVNICE a NEROVNICE 19 Goniometrické rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 12 Procenta MěSOŠ Klobouky u Brna. ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 14 Lomené výrazy II MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ČÍSELNÉ OBORY 02 Přirozená čísla MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 08 Kvadratické rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 06 Dělení mnohočlenů MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ROVNICE a NEROVNICE 20 Goniometrické rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_15 Název materiáluKombinatorika.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
KOMBINATORIKA Je část matematiky, která se zabývá uspořádáním daných prvků podle určitých pravidel do určitých skupin Máme množinu n různých prvků, z níž.
ČÍSELNÉ OBORY 16 Mocniny I
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 13 Lomené výrazy I
PERMUTACE BEZ OPAKOVÁNÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 08 Vytýkání II
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do škol ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR:Mgr. Vítězslav Kurz TEMATICKÁ OBLAST: Kombinatorika, pravděpodobnost a statistika NÁZEV DUMu:Permutace bez opakování POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:06 KÓD DUMu:VY_32_INOVACE_2_3_06_KUR DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace je určena pro použití v předmětu Seminář z matematiky, který je vyučován ve 3. a 4. ročníku. Je vytvořena k použití ve vyučovací hodině, je možno ji však použít i k samostudiu při přípravě k maturitě.

Doporučené vzorce

Permutace bez opakování Př.1: Určete, kolika způsoby se v šestimístné lavici může posadit šest hochů, jestliže: a)Dva chtějí sedět vedle sebe b)Dva chtějí sedět vedle sebe a třetí chce sedět na kraji. Př.2: Kolika způsoby lze sestavit rozvrh na jeden den (6 vyučovacích hodin) a) mají-li se daný den učit děti český jazyk, matematiku, anglický jazyk, fyziku, chemii a tělesnou výchovu b) mají-li se učit vyjmenované předměty a to tak, že tělesná výchova má být až po matematice c) má-li chemie být hned po fyzice? Př.3: Určete počet prvků tak, aby se při zmenšení jejich počtu o 2 snížil počet permutací 42 krát

Příklad 1 Př.1: Určete, kolika způsoby se v šestimístné lavici může posadit šest hochů, jestliže: a)Dva chtějí sedět vedle sebe b)Dva chtějí sedět vedle sebe a třetí chce sedět na kraji. a) Dva konkrétní hoši, chtějí sedět vedle sebe. Uděláme z nich tedy dvojici a zbylé 4 hochy budeme rozmísťovat libovolně.

Příklad 1 Př.1: Určete, kolika způsoby se v šestimístné lavici může posadit šest hochů, jestliže: a)Dva chtějí sedět vedle sebe b)Dva chtějí sedět vedle sebe a třetí chce sedět na kraji.

Příklad 1 Př.1: Určete, kolika způsoby se v šestimístné lavici může posadit šest hochů, jestliže: a)Dva chtějí sedět vedle sebe b)Dva chtějí sedět vedle sebe a třetí chce sedět na kraji.

Příklad 1 Př.1: Určete, kolika způsoby se v šestimístné lavici může posadit šest hochů, jestliže: a)Dva chtějí sedět vedle sebe b)Dva chtějí sedět vedle sebe a třetí chce sedět na kraji.

Příklad 1 Př.1: Určete, kolika způsoby se v šestimístné lavici může posadit šest hochů, jestliže: a)Dva chtějí sedět vedle sebe b)Dva chtějí sedět vedle sebe a třetí chce sedět na kraji.

Příklad 1 Př.1: Určete, kolika způsoby se v šestimístné lavici může posadit šest hochů, jestliže: a)Dva chtějí sedět vedle sebe b)Dva chtějí sedět vedle sebe a třetí chce sedět na kraji.

Příklad 1 Př.1: Určete, kolika způsoby se v šestimístné lavici může posadit šest hochů, jestliže: a)Dva chtějí sedět vedle sebe b)Dva chtějí sedět vedle sebe a třetí chce sedět na kraji. b) Situaci máme podobnou jako v předchozí možnosti. Navíc máme však hocha, který chce sedět na kraji. Umístíme jej tedy první. To můžeme provést 2 způsoby.

Příklad 1 Př.1: Určete, kolika způsoby se v šestimístné lavici může posadit šest hochů, jestliže: a)Dva chtějí sedět vedle sebe b)Dva chtějí sedět vedle sebe a třetí chce sedět na kraji. b) Situaci máme podobnou jako v předchozí možnosti. Navíc máme však hocha, který chce sedět na kraji. Umístíme jej tedy první. To můžeme provést 2 způsoby. Zbývá nám 5 hochů. Dva ale chtějí opět sedět vedle sebe, uděláme z nich tedy opět dvojici. Takže máme 3 hochy + 1 dvojici.

Příklad 1 Př.1: Určete, kolika způsoby se v šestimístné lavici může posadit šest hochů, jestliže: a)Dva chtějí sedět vedle sebe b)Dva chtějí sedět vedle sebe a třetí chce sedět na kraji.

Příklad 1 Př.1: Určete, kolika způsoby se v šestimístné lavici může posadit šest hochů, jestliže: a)Dva chtějí sedět vedle sebe b)Dva chtějí sedět vedle sebe a třetí chce sedět na kraji.

Příklad 1 Př.1: Určete, kolika způsoby se v šestimístné lavici může posadit šest hochů, jestliže: a)Dva chtějí sedět vedle sebe b)Dva chtějí sedět vedle sebe a třetí chce sedět na kraji.

Příklad 2 Př.2: Kolika způsoby lze sestavit rozvrh na jeden den (6 vyučovacích hodin) a) mají-li se daný den učit děti český jazyk, matematiku, anglický jazyk, fyziku, chemii a tělesnou výchovu b) mají-li se učit vyjmenované předměty a to tak, že tělesná výchova má být až po matematice c) má-li chemie být hned po fyzice? a) Situace je snadná – máme šest předmětů, ty máme rozmístit do šesti po sobě jdoucích vyučovacích hodin.

Příklad 2 Př.2: Kolika způsoby lze sestavit rozvrh na jeden den (6 vyučovacích hodin) a) mají-li se daný den učit děti český jazyk, matematiku, anglický jazyk, fyziku, chemii a tělesnou výchovu b) mají-li se učit vyjmenované předměty a to tak, že tělesná výchova má být až po matematice c) má-li chemie být hned po fyzice?

Příklad 2 Př.2: Kolika způsoby lze sestavit rozvrh na jeden den (6 vyučovacích hodin) a) mají-li se daný den učit děti český jazyk, matematiku, anglický jazyk, fyziku, chemii a tělesnou výchovu b) mají-li se učit vyjmenované předměty a to tak, že tělesná výchova má být až po matematice c) má-li chemie být hned po fyzice?

Příklad 2 Př.2: Kolika způsoby lze sestavit rozvrh na jeden den (6 vyučovacích hodin) a) mají-li se daný den učit děti český jazyk, matematiku, anglický jazyk, fyziku, chemii a tělesnou výchovu b) mají-li se učit vyjmenované předměty a to tak, že tělesná výchova má být až po matematice c) má-li chemie být hned po fyzice? b) Počet možností, kdy je tělesná výchova po matematice je stejný jako počet možností, kdy je matematika po tělesné výchově.

Příklad 2 Př.2: Kolika způsoby lze sestavit rozvrh na jeden den (6 vyučovacích hodin) a) mají-li se daný den učit děti český jazyk, matematiku, anglický jazyk, fyziku, chemii a tělesnou výchovu b) mají-li se učit vyjmenované předměty a to tak, že tělesná výchova má být až po matematice c) má-li chemie být hned po fyzice? b) Počet možností, kdy je tělesná výchova po matematice je stejný jako počet možností, kdy je matematika po tělesné výchově. V každém rozmístění předmětů je buď dříve matematika nebo Tělesná výchova.

Příklad 2 Př.2: Kolika způsoby lze sestavit rozvrh na jeden den (6 vyučovacích hodin) a) mají-li se daný den učit děti český jazyk, matematiku, anglický jazyk, fyziku, chemii a tělesnou výchovu b) mají-li se učit vyjmenované předměty a to tak, že tělesná výchova má být až po matematice c) má-li chemie být hned po fyzice? b) Počet možností, kdy je tělesná výchova po matematice je stejný jako počet možností, kdy je matematika po tělesné výchově. V každém rozmístění předmětů je buď dříve matematika nebo Tělesná výchova. Jinými slovy je počet hledaných možností přesná polovina všech možností rozmístění šesti předmětů. Tedy:

Příklad 2 Př.2: Kolika způsoby lze sestavit rozvrh na jeden den (6 vyučovacích hodin) a) mají-li se daný den učit děti český jazyk, matematiku, anglický jazyk, fyziku, chemii a tělesnou výchovu b) mají-li se učit vyjmenované předměty a to tak, že tělesná výchova má být až po matematice c) má-li chemie být hned po fyzice?

Příklad 2 Př.2: Kolika způsoby lze sestavit rozvrh na jeden den (6 vyučovacích hodin) a) mají-li se daný den učit děti český jazyk, matematiku, anglický jazyk, fyziku, chemii a tělesnou výchovu b) mají-li se učit vyjmenované předměty a to tak, že tělesná výchova má být až po matematice c) má-li chemie být hned po fyzice?

Příklad 2 Př.2: Kolika způsoby lze sestavit rozvrh na jeden den (6 vyučovacích hodin) a) mají-li se daný den učit děti český jazyk, matematiku, anglický jazyk, fyziku, chemii a tělesnou výchovu b) mají-li se učit vyjmenované předměty a to tak, že tělesná výchova má být až po matematice c) má-li chemie být hned po fyzice?

Příklad 2 Př.2: Kolika způsoby lze sestavit rozvrh na jeden den (6 vyučovacích hodin) a) mají-li se daný den učit děti český jazyk, matematiku, anglický jazyk, fyziku, chemii a tělesnou výchovu b) mají-li se učit vyjmenované předměty a to tak, že tělesná výchova má být až po matematice c) má-li chemie být hned po fyzice? c) Pokud má být chemie hned po fyzice uděláme z něj uspořádanou dvojici Che-Fy.

Příklad 2 Př.2: Kolika způsoby lze sestavit rozvrh na jeden den (6 vyučovacích hodin) a) mají-li se daný den učit děti český jazyk, matematiku, anglický jazyk, fyziku, chemii a tělesnou výchovu b) mají-li se učit vyjmenované předměty a to tak, že tělesná výchova má být až po matematice c) má-li chemie být hned po fyzice? c) Pokud má být chemie hned po fyzice uděláme z něj uspořádanou dvojici Che-Fy. Zbylé předměty tedy opět rozmísťuji. Celkem 4 předměty a dvojici Che-Fy.

Příklad 2 Př.2: Kolika způsoby lze sestavit rozvrh na jeden den (6 vyučovacích hodin) a) mají-li se daný den učit děti český jazyk, matematiku, anglický jazyk, fyziku, chemii a tělesnou výchovu b) mají-li se učit vyjmenované předměty a to tak, že tělesná výchova má být až po matematice c) má-li chemie být hned po fyzice?

Příklad 2 Př.2: Kolika způsoby lze sestavit rozvrh na jeden den (6 vyučovacích hodin) a) mají-li se daný den učit děti český jazyk, matematiku, anglický jazyk, fyziku, chemii a tělesnou výchovu b) mají-li se učit vyjmenované předměty a to tak, že tělesná výchova má být až po matematice c) má-li chemie být hned po fyzice?

Příklad 3 Př.3: Určete počet prvků tak, aby se při zmenšení jejich počtu o 2 snížil počet permutací 42 krát

Příklad 3 Př.3: Určete počet prvků tak, aby se při zmenšení jejich počtu o 2 snížil počet permutací 42 krát

Příklad 3 Př.3: Určete počet prvků tak, aby se při zmenšení jejich počtu o 2 snížil počet permutací 42 krát

Příklad 3 Př.3: Určete počet prvků tak, aby se při zmenšení jejich počtu o 2 snížil počet permutací 42 krát

Příklad 3 Př.3: Určete počet prvků tak, aby se při zmenšení jejich počtu o 2 snížil počet permutací 42 krát

Příklad 3 Př.3: Určete počet prvků tak, aby se při zmenšení jejich počtu o 2 snížil počet permutací 42 krát

Příklad 3 Př.3: Určete počet prvků tak, aby se při zmenšení jejich počtu o 2 snížil počet permutací 42 krát

Příklad 3 Př.3: Určete počet prvků tak, aby se při zmenšení jejich počtu o 2 snížil počet permutací 42 krát

Závěrečná strana