Tržní prostředí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Význam informací v podnikání
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prostředí marketingu.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Vybrané metody analýzy
Analýza makro a mikroprostředí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Komplexní analýzy.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Marketing Základy a postupy..
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Struktura podnikatelského plánu
Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
Model struktury strategického managementu
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Marketing neziskových organizací
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Marketingový systém řízení
Prostředí.
Vítejte na marketingu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Marketing Základy a postupy..
Transkript prezentace:

Tržní prostředí

Tržní prostředí Důležitým manažerským úkolem je znát tržní prostředí. Pokud manažeři chtějí dobře plánovat, musí znát prostředí, ve kterém jejich společnost funguje  mluvíme o tržním prostředí

Metody pro poznání tržního prostředí BCG matice (prezentace Marketing) Životní cyklus produktu (prezentace Produkt) SWOT analýza (následující Slidy) Matice Ansoff Analýza trhlin – Gap Analýza Benchmarking

SWOT Analýza Jeden z nejběžnějších způsobů jak získat informace o společnosti a jejím prostředí. Vyvinuta Albertem Humphreyem Rozděluje podnik podle charakteristik a jeho prostředí na 4 skupiny: Strengths – silné stránky Weaknesses – slabé stránky Opportunities – příležitosti Threats – hrozby

SWOT Analýza OPPORTUNITIES Příležitosti THREATS Hrozby STRENGHT Pozitivní faktory OPPORTUNITIES Příležitosti THREATS Hrozby STRENGHT Silné stránky WEAKNESESS Slabé stránky Negativní faktory Vnitřní faktory Vnější faktory

Příklady SWOT faktorů Vnější faktory: Vnitřní faktory: Kvalita produktů Schopnosti, zkušenosti a efektivita zaměstnanců Práce managementu Hardware a technologie Vnější faktory: Konkurence Politická situace Finanční, přírodní a technické faktory

Tržní prostředí Tržní prostředí můžeme rozdělit na 2 části: Mikro-prostředí (blízké prostředí) Makro-prostředí (vnější prostředí) COMPANY LTD

Mikro-prostředí Mikro-prostředí se vztahuje na síly, které mají blízko k firmě. Faktory, u kterých společnost může mít vliv na jejich působení (alespoň částečně) COMPANY LTD

Mikro-prostředí Obsahuje: Sama společnost Dodavatelé Marketingový zprostředkovatelé Trh zákazníků Veřejnost

Mikro-prostředí Firemní - zaměstnanci, úroveň platů, kvalifikace zaměstnanců, zařízení ve firmě, pracovat sám? (pomocí technologie nebo ne), složitost rozhodování a předávání informací ve firmě Trh zákazníků - pokud koneční zákazníci nebo jiné společnosti obchodují s touto společností Public relations - vztahy se zákazníky, lidé, kteří žijí v blízkosti firmy, veřejná správa, zájmové skupiny (např. ekologická hnutí) atd.

Makro-prostředí Síly které ovlivňují podnikání Organizace nemůže kontrolovat tyto síle, může se pouze připravit na jejich změny COMPANY LTD

Makro-prostředí Obsahuje faktory: demografické technické a technologické přírodní politické ekonomické kulturní a sociální

Demografické faktory = složení populace dle: věku pohlaví víry vzdělání hustoty obyvatel zaměstnání atd.

Technické a technologické faktory Rychlost technologických změn Náklady na vývoj a výzkum Dopad výroby na životní prostředí Úroveň výrobního zařízení

Přírodní faktory Přírodní zdroje Faktory mající vazbu na životní prostředí Počasí

POLITICKÉ FAKTORY Zákony a předpisy, které společnosti musí dodržovat při výrobě a obchodu Daně Ekonomická omezení

Ekonomické faktory Reálné příjmy spotřebitelů Cenová hladina Vztah k půjčování peněz HDP Fáze hospodářského cyklu

Kulturní a sociální faktory Základní hodnoty spotřebitele (svoboda, rodina, tvrdá práce, sociální harmonie) Sociální třída Fáze rodinného života (prázdné hnízdo, plné hnízdo ...) Zájmové skupiny

Zdroje: http://en.wikipedia.org/wiki/SWOT_analysis http://productlifecyclestages.com/ http://oxlearn.com/arg_Marketing-Resources-Marketing- Environment_11_28 http://marketmedialife.blogspot.cz/2012/09/marketing-101-cultural- factors.html www.pixabay.com