Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Konference Asociace aktivních škol
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Vlastní hodnocení školy
MU začala budovat systém zajišťování kvality v roce 2006
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Pedagogická rada
Hodnocení škol a školských zařízení
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Plošné testování 5. a 9. tříd v kontextu stavu českého školství Senát Parlamentu ČR
Vzájemná hospitační činnost
Vlastní hodnocení školy
Didaktické prostředky
Význam odborné praxe v rámci vysokoškolského profesního vzdělávání
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Aktuální problémy v přípravě učitelů (Komise pro přípravu učitelů Rady VŠ) Materiál pro 17. zasedání předsednictva Rady VŠ dne
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Školní hodnocení  všechny hodnotící procesy a jejich projevy, které bezprostředně ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají (široké pojetí)  systematický.
Srovnání výsledků testů žáků 9. tříd základních škol v letech 2005 a 2011 Koho a na co jsme se ptali Filip Karel, Šimon Stiburek, Jan Hučín Scio Praha.
Využití výsledků PISA ve školách PhDr. Josef Basl, Ph.D., Mgr. Radek Blažek Oddělení zjišťování výsledků vzdělávání.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Výuka jako řízená socializace
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Hodnocení kvality VŠ 15. seminář Podpora výuky a učení se na VŠ Jak podpořit kvalitní vysokoškolské.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
STANDARDIZACE PROFESNÍCH ČINNOSTÍ UČITELE Projekt MŠMT ČR pro rok 2008.
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
PhDr. Ondřej Andrys, MAE náměstek ústředního školního inspektora
Didaktické prostředky
Didaktické formy.
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
NSK – vazby na evropské procesy
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Komplexní systém hodnocení
Standardy pro základní vzdělávání
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Mgr. Milan Rambousek ředitel Libereckého inspektorátu
Klíčová role zástupce ředitele při zkvalitňování pedagogického vedení školy Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Praha,
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Hodnocení žáků

Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně před celou třídou Pravidelné testy či zkoušky Přístupy ke vzdělávání a hodnocení zůstávají výrazně tradiční Stagnující pedagogický sbor 2

Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání: je třeba zvýšit srovnatelnost hodnocení žáků ve školách (podle OECD se hodnocení liší, známky v jedné škole neodpovídají stejným známkám v jiné škole). je třeba zvýšit využívání tzv. formativního hodnocení (využívání hodnocení jako zpětné vazby umožňující reagovat na vzdělávací potřeby žáků a podporovat další vývoj učení), i když jeho realizace je náročnější, protože je při něm důraz kladen na komunikaci učitele se žákem a na využití slovního hodnocení na úkor „tradičního“ významu známek. 3

Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání: známky nejsou dostatečnou motivací pro výkony žáků stávající obvyklé hodnocení je málo orientované na motivaci žáka, protože je zaměřené na sledování chyb žáci nejsou dostatečně vedeni ke schopnosti sebehodnocení 4

Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Doporučení: Posílit roli formativního hodnocení Omezit nechtěné efekty národního standardizovaného testování Pojetí škály 1–5 by mělo být revidováno a mělo by vyjadřovat výsledky žáků vzhledem ke vzdělávacím cílům kurikula. Zajistit, aby hodnocení žáka bylo inkluzivní 5

Formativní hodnocení – zaměřené na podporu dalšího efektivního učení žáka, učitel poskytuje zpětnou vazbu, zaměřeno na odhalování chyb, obtíží a nedostatků v práci žáka a nabízí radu, vedení zaměřené na zlepšování výsledků vzdělávání. Sumativní hodnocení – stanovuje úroveň dosažených znalostí, příkladem jsou známky ze zkoušení, testů, prověrek či známky na vysvědčení. 6

Kriteriální hodnocení Kritérium – oblast hodnocení, rys, znak, který chceme v nějaké kvalitě vidět Indikátor –vystihuje možnou míru kvality v naplnění kritéria 7

©Karel Bárta 8