9. jednání PS bydlení Brno Téma: Příprava projektových záměrů 24. června 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální služby SOZ.
Advertisements

Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Pracovní skupina národnostní menšiny a cizinci
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Koncepce politiky bydlení v ČR do roku 2020 a sociální bydlení 18. Září 2012.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Klíčová otázka č. 3 Prevence ztráty bydlení: základní teze Jan Milota 26. – 27. listopadu 2014.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
MAS a podpora sociálního podnikání Sociální podnikání a sociální bydlení Konference MAS
Sociální bydlení v kontextu „Strategie boje proti sociálnímu vyloučení na období “ 09/2012 Jan Snopek, analytik pro.
Ostrava Pilotní projekty v IOP „Integrovaný přístup k řešení romské problematiky v sociálně vyloučených lokalitách“
PODPOROVANÉ AKTIVITY PROJEKTŮ Programu švýcarsko-české spolupráce
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Informace o stavu přípravy střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období 2008 – 2011 informační seminář k PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE.
BRNO 2016 – 2018 První tři roky na cestě k ukončení bezdomovectví Vize: „V roce 2025 se v Brně lidé budou jen výjimečně dostávat do situace bytové nouze,
Koncepce sociálního bydlení statutárního města Ostravy a její pilotní ověření Náplň projektu a souvislosti Prezentace na semináři Úřad vlády.
Materiálně-technický standard v sociálních službách Eva Capicarová.
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Co chceme (dělat) v letech Rožmberk jako součást území Místní akční skupiny Sdružení Růže Jiří Guth, Martina Langová a Magdalena Chytrová.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Koncepce Sociálního bydlení „ZKUŠENOSTI Z PRAXE“ Praha
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
6. Lokální partnerství Frýdlantsko.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Cestou proměny 1. března 2011 Hradec Králové Individuální projekt odboru sociálních služeb a sociálního začleňování "Podpora transformace sociálních služeb"
Platforma pro sociální bydlení: Prevence ztráty bydlení a potřeby lidí bez domova 27. leden 2015 Jan Milota.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Novela zákona o pomoci v hmotné nouzi – rizika ztráty bydlení a jejich minimalizace Roman Matoušek.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
BRNO 2016 – 2018 První tři roky na cestě k systému sociálního bydlení
Odbor sociální péče Magistrátu města Brna Helena Krištofová
Pilotní testování koncepce sociálního bydlení v Brně
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Akční plán ke Strategii boje proti sociálnímu vyloučení na období
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
16., 21. a , 9:00 Krajský úřad Ústeckého kraje
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Integrovaný plán rozvoje města Opava pro Integrovaný operační program
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje Jablunkovska
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
IROP SC VZDĚLÁVÁNÍ Centrum pro regionální rozvoj České republiky
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
SOCIÁLNÍ BYDLENÍ – workshop MPSV
Transkript prezentace:

9. jednání PS bydlení Brno Téma: Příprava projektových záměrů 24. června 2015

Program jednání 1.Úvod 2.Harmonogram dalších jednání 3.Postup při tvorbě projektových fiší 4.Strategické dokumenty v oblasti bydlení 5.Priority strategického plánu v oblasti bydlení 6.Příklady podporovaných aktivit z OPZ a IROP

2. Harmonogram dalších jednání – kulatý stůl starostů MČ k tématu spolupráce s NNO v oblasti bydlení -2. polovina července – seminář k evaluaci programů bydlení s podporou v ČR -od července – individuální schůzky k projektovým záměrům -od července – individuální schůzky s politickými zástupci města i městských části k prioritám a cílům strategického plánu v oblasti bydlení / paralelně připomínkování členy pracovní skupiny -září – pracovní skupiny -říjen – finalizace strategického plánu a projektových fiší

3. Postup při tvorbě projektových fiší Ing. Lesák

4. Strategické dokumenty v oblasti bydlení Centrální úroveň Koncepce prevence a řešení problematiky bezdomovectví v České republice do roku 2020, MPSV 2013, dostupné zde: Koncepce bydlení ČR do roku 2020, MMR 2011, dostupné zde: politika/Koncepce-Strategie/Koncepce-bydleni-CR-do-roku politika/Koncepce-Strategie/Koncepce-bydleni-CR-do-roku-2020 Strategie boje proti sociálnímu vyloučení na období 2011 – 2015, Agentura pro sociální začleňování 2011, dostupné zde: Koncepce sociálního bydlení České republiky (2015 – 2025), MPSV 2015 (v přípravě)

4. Strategické dokumenty v oblasti bydlení Místní úroveň Strategie bydlení města Brna – aktualizace 2009, MMB 2009, dostupné zde: t_mesta_brna/BO/strategie_2009.pdf t_mesta_brna/BO/strategie_2009.pdf Integr. strategie rozvoje Brněnské metropol. oblasti pro uplatnění nástroje integr. územní investice (ITI), MMB 2015 (v přípravě) Komunitní plán sociálních služeb města Brna pro období 2015 – 2020, MMB 2015 (v přípravě) Strategický plán sociálního začleňování města Brna, 2015 – 2018, MMB 2015 (v přípravě) Koncepce sociálního bydlení města Brna pro období 2015 – XY (v přípravě)

5. Priority strategického plánu v oblasti bydlení ještě nejsou finálně formulovány pravděpodobné priority: – Priorita 1: Zajištění dostupnosti běžného nájemního bydlení pro lidi bez domova či vyloučené z bydlení (v nevyhovujícím či nejistém bydlení) – Priorita 2: Zavedení efektivního systému prevence ztráty bydlení – Priorita 3: Podpora sociálních a komunitních služeb zaměřených na řešení problémů spojených s bydlením a funkčními sousedskými vztahy – Priorita 4: Vytvoření a implementace koncepce sociálního bydlení – Priorita 5: Vytvoření systému monitoringu bezdomovectví a vyloučení z bydlení v Brně a dopadů politik zaměřených na ukončování bezdomovectví konkrétní cíle se budou formulovat během léta

6. Příklady podporovaných aktivit z OPZ a IROP OPZ Popis podporované aktivity: Podpora plánování sociální bytové politiky obcí, vznik a rozvoj nástrojů sociálního / dostupného / podporovaného bydlení jako prevence prostorového vyloučení, vzniku sociálně vyloučených lokalit a bezdomovectví Příklady: Vytvoření sociální bytové politiky obcí – analýza a vymezení bytového fondu vhodného k nájmu pro sociální/garantované bydlení, identifikace a vyčíslení potřeby sociálního bydlení, vytvoření kritérií pro obsazování bytů, stanovení úkolů pro provozovatele sociálního bydlení a poskytovatele souvisejících preventivních a doprovodných aktivit. Administrace systému sociálního bydlení – vedení seznamu domácností v bytové nouzi, výměna informací mezi jednotlivými aktéry, sledování volných kapacit ubytovacích zařízení a bytů.

6. Příklady podporovaných aktivit z OPZ a IROP OPZ (pokračování) Sociální realitní agentura – zprostředkování bydlení v soukromém nájemním bydlení (splňující standardy kvality, za obvyklé nájemné, se stabilní nájemní smlouvou, mimo segregované lokality), agentura pronajímateli garantuje, že domácnosti bude poskytována podpora předcházející neplatičství, ztrátě bydlení a ničení majetku. Sociální práce za účelem řešení bytové situace – pomoc s formulací problému domácnosti (např. riziko akutní ztráty bydlení, nevyhovující kvalita bydlení, vysoké náklady na bydlení, potřeba bezbariérového bydlení apod.) a činnosti zaměřené na jeho vyřešení (např. jednání s pronajímateli, sestavení splátkového kalendáře, pomoc s vyřízením dávek na bydlení, aktivní vyhledávání alternativního bydlení, pomoc s podáním žádosti o sociální/obecní byt, pomoc s uzavřením smlouvy, s případným řešením diskriminačního jednání ze strany pronajímatelů/realitní kanceláře apod.)

6. Příklady podporovaných aktivit z OPZ a IROP OPZ (pokračování) Podpora samostatného bydlení domácností ve standardních bytech, a to na základě individuálních potřeb domácností. Zahrnuje poradenství nebo pomoc s vyřizováním všech činností, se kterými může mít domácnost potíže. Uzavření nájemní smlouvy, uzavření smluv o dodávkách energií, seznámení s domovními řády a dalšími relevantními povinnostmi, pomoc s hrazením nájemného a záloh, se zařízením bytu nábytkem, s nákupy, seznámením se s novým prostředím, se sousedy apod. Prevence ztráty bydlení – soubor aktivit zaměřených na udržení bydlení domácností z cílové skupiny. Zahrnuje také etablování poskytovatelů těchto služeb, např. vytvoření sítě kontaktů poskytovatele této služby na pronajímatele bydlení (aby se mohli obracet s žádostmi o pomoc v konkrétních případech). Zahrnuje aktivity sociálního poradenství, oddlužení, pomoc s jednání s pronajímateli a úřady, vyhledávání náhradního bydlení nebo alespoň ubytování, (využití institutu náhradního příjemce)

6. Příklady podporovaných aktivit z OPZ a IROP OPZ (pokračování) Participace a zpětné vazby od nájemníků sociálního bydlení (komunitní práce v bydlení) – zjišťování informací o spokojenosti, potřebách, názorech a návrzích obyvatel sociálního bydlení, jejich participace na rozhodování a případně také přímé zapojení do údržby nebo zlepšování stavu bytů, domů a jejich bezprostředního okolí, podpora pravidelného pořádání domovních schůzí, dosahování dohody na společných prioritách, organizace společných dobrovolných aktivit na uskutečňování těchto aktivit. Řešení sousedských konfliktů – aktivity reagující na konflikty v soužití v domech obývaných CS (vytváření domovních řádů, jejich projednání obyvateli domu, schválení a kontrolu (např. pomocí domovníků) a řešení sporů mezi sousedy (např. pomocí mediace - zjištění problému, ověření situace, návrhy řešení, zprostředkování kontaktů apod.) Environmentálně šetrné a ekonomické bydlení – podpora šetrného hospodaření s elektřinou, vodou, ekonomicky úsporné vytápění (prevence nedoplatků), správný způsob větrání, pomoc s opravami běžných závad apod.

6. Příklady podporovaných aktivit z OPZ a IROP IROP – Budování sociálního bydlení Popis podporované aktivity: pořízení bytů, bytových domů, nebytových prostor a jejich adaptace pro potřeby sociálního bydlení a pořízení nezbytného základního vybavení Příklady: – nákup a rekonstrukce jednotlivých bytů (pořízení kuchyňské linky, rekonstrukce koupelny apod.) v nesegregovaných intravilánech obcí – nákup stavební parcely a výstavba bytového domu se čtyřmi až šesti bytovými jednotkami – nástavba nebo půdní vestavba bytů na stávající bytový dům – nákup nemovitosti kolaudované pro bydlení nebo jiný účel včetně souvisejících pozemků, a její rekonstrukce na bytový dům – rekonstrukce bytového domu, při které dojde ke změně dispozic bytových jednotek (např. rozdělení větších bytů na menší)

6. Příklady podporovaných aktivit z OPZ a IROP IROP – Budování sociálního bydlení (dokončení) Parametry: sociální bydlení splňuje stavebně technické parametry dané stavebními předpisy určenými pro výstavbu budov pro bydlení sociálním bytem se rozumí standardní bytová jednotka se základním vybavením bez dalšího zařízení nábytkem sociální byt musí být umístěný v lokalitě s dostupným občanským vybavením pro vzdělávání a výchovu, sociální služby a péči o rodinu, zdravotní služby, kulturu, veřejnou správu a ochranu obyvatelstva v lokalitě musí být zajištěná veřejná doprava podpora nevede k segregaci osob z cílových skupin

Díky za pozornost! Jan Snopek