Práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Příklady dobré praxe.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Advertisements

Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
ADAPTAČNÍ KURZ aneb první společný krok s novou třídou „Jsme na jedné lodi“ září v Janově nad Nisou.
Strukturované učení PROJEKT EU
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
Ekocentrum Paleta – Zdraví na talíři. Vazba na strategické dokumenty města – Akční plán strategie města – opatření „Rozvoj programů péče o zdraví obyvatel“
Projekt ZŠ Staňkov. O projektu  Projekt pro žáky s poruchami učení  Dotace z ESF – ,- Kč  Doba trvání – 2 roky.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
ROZVÍJEJÍCÍ AKTIVITY V PROCESU VÝUKY V PRAXI
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
Psychopedie zabývá se klienty s mentální retardací, poruchami duševními (pervazivní vývojové poruchy, SPU a poruchy chování, schizofrenií, afektivními.
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Rozvoj klíčových kompetencí ve všech ročnících nižšího gymnázia formou terénních cvičení TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
DDŠ, ZŠ a ŠJ Měcholupy 2 Cíle působení
Integrace na druhou PPP FM - Terapeutické techniky – školní rok 2010/2011 Od začátku září 2010 probíhalo ve Frýdku-Místku vzdělávání a odborná metodická.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Výstupy z Úvodního semináře
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Seznamovací kurz primy s výukou vybraných kapitol biologie a zeměpisu Gymnázium a SOŠ Hostinné.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Základní informace a kontakty
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Základní škola Nerudova Říčany okres Praha - východ Škola je plně organizovaná, tj ročník, spolu se speciálními třídami
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Vyučovací formy-výuka v bloku
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA T. G. MASARYKA
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
„Elio pro školy“ Výměna zkušeností s realizací projektů OP VK Praha
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
EVVO aktivity pro školy
Inkluze pohledem rodiče: příklad dobré praxe z Liberce Dítě s mentálním postižením v běžné základní škole (ZŠ Sokolovská, Liberec) Mgr. Hana Kubíková.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
DOMINANCE PRAVÉ A LEVÉ HEMISFÉRY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Činnost lektora v Severočeské galerie výtvarného umění v Litoměřicích, příspěvkové organizaci Duben 2016 Zpracovala: PhDr. Olga Kubelková lektorka Severočeská.
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013
Základní škola a Praktická škola, Jičín
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Pedie Co mají společné?.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
data aktuální ke dni Bc. Petra Razáková
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Příklady dobré praxe.

Základní škola vzdělávající žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Školní vzdělávací program Otevřená škola pro základní vzdělávání dle RVP ZV – LMP. Školní vzdělávací program Otevřená škola pro základní vzdělávání dle RVP ZV.

Třídy: 9 Žáci:přípravná třída18 I. a II. stupeň102 Učitelé:13 Asistenti:6

Vzdělávací programI. stupeňII. stupeň RVP ZV - LMP5842 RVP ZV11 Typ zdravotního postižení I.stupeňII. stupeň DCHD Mentální postižení S více vadami1111 S vývoj. poruchami učení0101

Individuální přístup Práce ve skupinách Projektové vyučování Projektové dny Exkurze, besedy, přednášky, diskuze Motivace a pochvala!

V rámci projektu Ovoce a zelenina do škol.

Jemná motorika Soustředění spolupráce

Vybití energie. Učení jinak. Uvolnění. Relaxace.

Vybití energie. Soustředění. Relaxace. Rozvoj fyzické zdatnosti a vytrvalosti.

Vybití energie. Soustředění. Relaxace. Rozvoj fyzické zdatnosti a vytrvalosti.

Vybití energie. Uvolnění. Relaxace. Rozvoj fyzické zdatnosti a vytrvalosti.

Vybití energie. Rozvoj fyzické zdatnosti.

Víceúčelový český výrobek (nábytek a rytmický nástroj v jednom) Vyroben z recyklovaného papíru a dřeva Drumben je aktivně používán na více než pěti stech školách v ČR. Na dvou školách v ČR má dokonce každý žák svůj vlastní drumben. Základní škola Jihlava, Jungmannova 6, příspěvková organizace je první školou, kde má každý žák svůj drumben.

Výuka Volnočasové aktivity Prevence rizikového chování dětí, žáků, studentů Muzikoterapie Arteterapie Uvolnění přebytečné energie Společné bubnování, vytváření souhry Posílení pozitivních vazeb uvnitř kolektivu Pozitivní vliv na harmonizaci mozkových hemisfér Zlepšuje koordinaci končetin Kreativita

PosilovnaSnoezelen