Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Projektové řízení Modul č.1.
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Nabídka personálních služeb
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
(komentovaný přehled)
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Zdravá škola.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Průřezová témata.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
PROJEKT přechod od myšlenky k činu, který se uskutečňuje na žákovu zodpovědnost a má zcela konkrétní výstup =
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektový management Certifikace a normy Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko–geologická fakulta VŠB-TU.
Postavení pedagogiky mezi vědami
Projektová výuka.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Informatika. Cíle výuky informatiky Studenti se mají seznámit se základními pojmy, problémy, postupy, výsledky a aplikacemi informatiky tak, aby je dokázali.
Projektová výuka. Historie projektové výuky První známky – 17. a 18. století – Itálie a Francie – součást závěrečných zkoušek 18. a 19. století - Killpatrick.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Didaktické prostředky
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Ekonomika malých a středních podniků
PROFESE UČITELE Radek Šír.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských vztahů. součástí je … (rozvojový organizér školní projektové výuky)

Legenda : Co je to projekt ? Proč projektová výuka ? Možné typy projektů Řízení a kultivace projektů Využití internetové aplikace - PROfórum

Co je to projekt ? Historie projektové výuky Projektové pojmy Životní cyklus projektu K čemu slouží projektové výstupy ? Co jsou projektové role ? Projekt je zdrojem a cíleným procesem změny. Odvíjí se v řadě koordinovaných a řízených činností, jejichž nedílnou součástí je smysluplnost a nová kvalita.

Principy projektového řízení Systematický přístup (uvažování ve vzájemných souvislostech) Analýza problému Strukturování v čase (přiměřené kroky) Týmová práce (za jeden provaz) Poradenská podpora (zdroje a víc hlav víc ví) Přiměřené prostředky Počítačová podpora

Co je pro projekt důležité ? Pragmatismus ( pragma = čin) Cesta je stejně důležitá jako cíl Předmětem změny je člověk (prostředkem změny je projekt) Čas je orientační osa Náklady jsou předvídané a plánované Vznik přidané hodnoty Nová jakost nevyvolává negaci Možnost přenesení a implementace

Metody a lidé Tvrdé dovednosti Metody, techniky, nástroje … ……………………….…………………………. Měkké dovednosti Komunikace, motivace, vedení … + analýza rizik

Tvrdé metody v PŘ Metodou je myšlen ověřený a popsaný postup řešení určité problematiky Metody umožňují zacílit projekt a podpořit kvalitu Metody se mohou vyvíjet už během projektu … … stávají se měkčími, ale můžou ohrozit průběh

Měkké dovednosti Nedílná součást projektového řízení Dosud ve školách nekultivovaná Není snadné je natrénovat a osvojit Důležitost úlohy kouče – režiséra projektu či projektového manažera

Co je pro projekt důležité ? Komunikační dovednosti … 84% Organizační dovednosti …75% Schopnost budovat tým … 72% Schopnost vést … 68% Technologické dovednosti … 48%

Práce v projektu ( i ve výuce ) Musí být pro žáky zajímavá Musí být uplatněním znalostí a dovedností získaných dítětem Dítě musí vidět a chápat výsledek své práce Dětská práce se může provádět i mimo školu a v době volna

Charakteristické rysy projektů Překročení pasivního nabývání vědomostí Žáci se podílejí na stanovení cíle, na výběru a promýšlení způsobu činnosti Řešení problémových situací (rozum a cit) Teorie a fakta se žákům podávají v míře potřebné pro projekt Projekty se nemají zásadně lišit od života Možnost propojit s „projekty dospělých“

Znaky projektu problém, úkol má pro žáky smysl, vychází z jejich potřeb a zájmů problém souvisí se životem projekt má praktický výsledek globální pohled na problém, integrace předmětů důležitý je nejen výsledek, ale i proces činnostní a tvořivá cesta komplexní cesta – srdce, hlava i ruce samostatnost (jednotlivců nebo skupin) zkušenostní učení sociální učení, kooperace žáci se podílejí na plánování a podobě projektu žáci si organizují práci převážně sami odpovědnost žáků za průběh a výsledek rozvíjí celou osobnost (dovednosti, sociální učení i vědomosti) změna role učitele

Co je pro projekt důležité ? Vyspělost organizace - její organizační struktury - dobře nastavené procesy - vhodně nastavené kompetence a tím i rozhraní Osobnost projektového manažera - sociabilita, organizace, režie, prezentace …

Principy projektů zřetel k potřebám a zájmům dítěte zřetel k aktuální situaci Interdisciplinarita (sebeřízení) seberegulace při učení orientace na produkt skupinová realizace společenská relevantnost

Fáze projektu : 1) podnět a motivace 2) plánování 3) týmové role 4) realizace 5) hodnocení 6) prezentace