Nástroje daňových úlev

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Rozšíření podpory odborného vzdělávání Dalibor Štys ministr školství, mládeže a tělovýchovy Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Průmyslová střední škola Letohrad
PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
METODY UČENÍ V PROFESNĚ ZAMĚŘENÉM VZDĚLÁVÁNÍ JUDr. Ivan Barančík rektor - Vysoká škola logistiky o.p.s. Přerov INOVACE VÝSTUPŮ, OBSAHU A METOD BAKALÁŘSKÝCH.
Aktuální uplatnění praktických zkušeností na trhu práce z pohledu FDV
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Mechatronika v okresu Plzeň-sever (a nejen tam) Ing. Jiří Prantner, Klastr Mechatronika o.s., prezident Tel: Mail:
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly II. CZ.1.07/1.1.32/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Svaz průmyslu a dopravy České republiky. Aktuální bariéry sociálního partnerství škol a zaměstnavatelů Ing. Miloš Rathouský ředitel sekce RLZ a regionálních.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Rozvoj technického vzdělávání Strategie a hlavní cíle týmu 81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Brno, 4. dubna 2013 Předkládá: Řídící tým.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Programátor CNC strojů
Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Návrhy Ministerstva průmyslu a obchodu a zaměstnavatelů pro zlepšení pozice a kvality výstupů odborného školství.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ PRO PRAXI … PRAXE PRO VZDĚLÁVÁNÍ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY Vladimír.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
1. června Příklad dobré praxe Začlenění rozšířeného vstupního školení řidičů do výuky.
Podpora rozvoje vzdělávání v rámci ROP Střední Morava Mgr. Miroslav Gajdůšek, MBA Vedoucí Odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Olomouckého.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Nová opatření na podporu odborného vzdělávání Akční plán podpory odborného vzdělávání III. konference projektu VIP Kariéra II - KP Praha 12. prosince.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Podpora odborného školství v ČR Česko-německá konference k odbornému školství 25. září 2013 Litomyšl.
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání Vývoj počtu žáků středních škol, prospěchová stipendia ve školním.
ŠANCE PRO VÁS. STŘEDNÍ ŠKOLA ŽELEZNIČNÍ, TECHNICKÁ A SLUŽEB, ŠUMPERK STŘEDNÍ ŠKOLA ŽELEZNIČNÍ, TECHNICKÁ A SLUŽEB, ŠUMPERK Gen. Krátkého 30 Bulharská.
Soulad vzdělávací nabídky a požadavků trhu práce (?) Ing. Miloš Rathouský, sekce zaměstnavatelská,
Každý náš žák může být uznávaným odborníkem nebo vyhledávaným řemeslníkem.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
Pohled zaměstnavatelů na současný systém OV Ing. Miloš Rathouský, SP ČR.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Prospěchová stipendia ve školním roce 2017/2018 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury podzim 2016.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Důvod vzniku krajských stipendií
Cíl a identifikace výzvy
DUÁLNÍ SPOLUPRÁCE SOŠ TŽ - TŽ Třinec Mgr. Aleš Adamus
„Okna technickým oborům dokořán“
Individuální projekt OP VVV
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
Prospěchová stipendia
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Implementační projekt KAP
„Řemesla s techniky začneme od píky“ Veletrh technických povolání
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
kulatý stůl 19. července 2011, C081, od hod
PHmax ve středním vzdělávání
Polytechnické vzdělávání v praxi
Možnosti spolupráce škol a firem
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Statutární město Ostrava
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Podpora technického vzdělávání v Kraji Vysočina
Středoškolské vzdělávání ve Zlínském kraji s vazbou na pracovní trh
Výsledky dotazníkovÝCH šetření
Setkání kariérových poradců
Informace o projektu IKAP
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Transkript prezentace:

Ministerstvo průmyslu a obchodu v roce průmyslu a technického vzdělávání

Nástroje daňových úlev Daňová motivace spolupráce škol a zaměstnavatelů Zvýšení limitu pro daňovou uznatelnost podnikových stipendií z 2 000 Kč na 5 000 Kč měsíčně na SŠ a z 5 000 Kč na 10 000 Kč na VŠ Odečitatelná položka ve výši 200 Kč na žáka/studenta a hodinu odborného výcviku nebo praxe na pracovišti poplatníka Dodatečný odpočet 50 % nebo 110 % vstupní ceny majetku pořízeného a alespoň částečně využívaného pro účely odborného vzdělávání Cílem je vyšší zapojení podniků do spolupráce se školami a zapojení aktuálních a zaměstnavateli skutečně využívaných technologií do výuky → absolvent připravený pro zaměstnání

Očekávání od projektu Pospolu Identifikování modelů spolupráce firem a škol snadno přenositelných do široké praxe Prohloubení přípravy žáků v reálném pracovním prostředí Úpravy RVP a ŠVP na základě poznatků z praxe a porovnání se zahraničními příklady Legislativní a systémové změny vedoucí k hladší spolupráci a efektivnější výuce Podpora kvality

BETA - Výzkumná potřeba I - ZŠ MPO ve spolupráci s MŠMT předložila dvě mimořádné výzkumné potřeby do programu Beta při TAČR Zaměření na základní školy Identifikace bariér zájmu o technické obory Inovativní postupy výuky technických disciplín a dovedností Závěry by se měly promítnout do koncepčních materiálů a RVP, případně do budoucích projektů ESF

BETA - Výzkumná potřeba II - SŠ 23-68-H/01 Mechanik opravář motorových vozidel 23-51-H/01 Strojní mechanik 23-56-H/01 Obráběč kovů 23-55-H/01 Klempíř 23-52-H/01 Nástrojař 23-45-L/01 Mechanik seřizovač - ŠVP Mechanik seřizovač – Mechatronik 23-45-L/01 Mechanik seřizovač - ŠVP Mechatronik - Seřizování a programování CNC strojů 26-52-H/01 Elektromechanik pro zařízení a přístroje 36-67-H/01 Zedník 36-64-H/01 Tesař 36-69-H/01 Pokrývač 28-42-L/01 Chemik - ŠVP Chemik operátor 28-52-H/01 Chemik - ŠVP Provozní chemik a ŠVP Gumař - Plastikář. Zaměřeno na vybrané obory SOŠ a SOU Vytipovány spolu se zaměstnavatelskými svazy Srovnání formy, rozsahu a náplně vybraných oborů v ČR a v SRN Průzkum potřeb zaměstnavatelů na obor Cílem především úprava RVP

Soutěže Matematický Ámos Soutěž mladých strojařů v programování CNC obráběcích strojů České ručičky Záštity nad velkým množstvím soutěží a přehlídek

Školicí střediska Školicí střediska OP PIK - specifický cíl 2.4 Malé a střední podniky Při výběru budou zvýhodněny projekty, jejichž součástí bude smlouva se školou o možnosti využití školicího střediska i pro odborný výcvik, odborné praxe a stáže žáků a studentů. Doplňuje se s OP VVV, kde je dle našich informací v rámci spolupráce škol se zaměstnavateli navrhována podpora i na výdaje odborníka z praxe - instruktora pro praktické vyučování žáků.

Vize - Polytechnická výchova Návrat povinného dílenského vyučování na ZŠ Člověk a svět práce Využití kapacit SOŠ a SOU Problémem financování dopravy na venkově Stavebnice již od mateřských škol Experimenty, názorné ukázky a nové formy výuky v přírodních vědách Zájmové vzdělávání

Děkuji za pozornost