TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 6. cvičení[1]

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZOBRAZOVÁNÍ A NORMALIZACE V TECHNICKÉ DOKUMENTACI
Advertisements

Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Lineární perspektiva Ivana Kuntová.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Otočení roviny do průmětny
Zářezová metoda Kolmé průměty objektu  Axonometrie objektu
Koule a kulová plocha v KP
Strojírenství Technické kreslení Pravoúhlé promítání (ST16)
TECHNICKÉ ZOBRAZOVÁNÍ
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
PČ_139_Technické zobrazování_Technické kreslení
Volné rovnoběžné promítání - úvod
Technické kreslení Svět práce, 7. ročník
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02_ZT_TK_1 Ročník: I. Základy techniky Vzdělávací oblast: Odborné.
Zobrazování - základy..
Pč_139_Technické zobrazování_Technické kreslení
KRESLENÍ PEROVÝCH A KLÍNOVÝCH SPOJŮ
Technické kreslení Pravoúhlé promítání
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Technické zobrazování
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Tato prezentace byla vytvořena
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
Náležitosti výrobního výkresu
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Vzájemná poloha dvou přímek
TECHNICKÉ ZOBRAZOVÁNÍ
Technická grafika a konstruování
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ PŘÍMEK[1] Autor: Ing. Jindřich Růžička
ÚVOD DO DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE[1]
PRAVOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ – ÚVOD[1]
Ústava ČR - historie VY_INOVACE_32_OBN_904 Autor: Mgr. Miroslav Říha Vytvořeno : prosinec 2012 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ BODU[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 2. cvičení[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ KINEMATICKÁ GEOMETRIE[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ NÁZORNÉ PROMÍTÁNÍ[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 10. cvičení[1]
PARAMETRICKÉ MODELOVÁNÍ A KONSTRUOVÁNÍ. Normy kreslení Otevřená šablona obsahuje základní nastavení, rámeček a rohové razítko. Nastavenou normu lze upravit.
Stát – formy státu VY_INOVACE_32_OBN_903 Autor: Mgr. Miroslav Říha Vytvořeno : listopad 2012 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 1. cvičení[1]
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 3. Seznámení s programem Autodesk „Inventor“ – CAD Název sady: CNC.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 8. cvičení [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ ROVIN [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Vzájemná poloha přímky a roviny [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
Základy technického zobrazování
Zobrazení přímky a roviny
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Konstrukce a výroba oken
KUŽEL – charakteristika tělesa
Technické zobrazování
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Technické zobrazování Vypracoval: Lukáš Karlík
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 9. cvičení[1]
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Digitální učební materiál
Vybrané promítací metody
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Konstruktivní úlohy na rotačních plochách
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Transkript prezentace:

TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 6. cvičení[1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Kód: VY_32_INOVACE _TEK_1028 8. 9. 2012

Níže uvedené těleso v názorném zobrazení natočíme do polohy dávající nejlepší představu o tvaru součásti (podává nejvíce informací). Bude to NÁRYS, tedy nejvýraznější průmět.

NÁRYS

Nyní součást přetočíme doprava, tj Nyní součást přetočíme doprava, tj. podíváme se na ni vlastně zleva a promítneme ji doprava – dostaneme tak PRAVÝ BOKORYS.

Nyní součást přetočíme doprava, tj Nyní součást přetočíme doprava, tj. podíváme se na ni vlastně zleva a promítneme ji doprava – dostaneme tak PRAVÝ BOKORYS.

Pohled zleva promítnutý doprava - PRAVÝ BOKORYS.

Pohled otočíme zpět do NÁRYSU.

Opět NÁRYS

Nyní součást přetočíme doleva, tj Nyní součást přetočíme doleva, tj. podíváme se na ni vlastně zprava a promítneme ji doleva – dostaneme tak LEVÝ BO- KORYS.

LEVÝ BOKORYS

Pohled otočíme zpět do NÁRYSU

Opět NÁRYS

Nyní tuto součást přetočíme dolů, tj Nyní tuto součást přetočíme dolů, tj. podíváme se na ni vlastně z hora a promítneme ji dolů – dostaneme tak PŮDORYS.

PŮDORYS

Pohled otočíme zpět do NÁRYSU

Opět NÁRYS

Nyní tuto součást přetočíme nahoru, tj Nyní tuto součást přetočíme nahoru, tj. podíváme se na ni vlastně zdola a promítneme ji nahoru – dostaneme tak POHLED ZESPODU.

POHLED ZESPODU

Pohled otočíme zpět do NÁRYSU

Opět NÁRYS

Úkol 1: Nyní budeme kreslit průměty pro technický výkres. Níže uvedené těleso v názorném zobrazení natočíme do polohy dávající nejlepší představu o tvaru součásti (podává nejvíce informací). Bude to NÁRYS, tedy nejvýraznější průmět. Máte na to vyhrazený čas.

Možné řešení 1:

Úkol 2: NÁRYS doplníme tak, aby byla vidět i hloubka součásti, tedy BOKORYSEM a zde PRAVÝM BOKORYSEM, který je zde výraznější než LEVÝ. Máte na to vyhrazený čas.

Možné řešení 2:

Úkol 3: V podstatě stejného výsledku dosáhneme, když NÁRYS doplníme PŮDORYSEM (také je vidět i hloubka součásti, ale pohled zabere více místa a je pracnější). Bude spíše záležet na způsobu okótování. Máte na to vyhrazený čas.

Možné řešení 3

Úkol 4: NÁRYS doplněný PRAVÝM BO-KORYSEM, PŮDORYSEM a PO-HLEDEM ZESPODU. Je zřejmé, že pohledů je zbytečně moc. Ná-zornost se již nezlepšuje a prac-nost je zbytečná. Lze vysledovat jen rozdíl mezi PŮDORYSEM a POHLEDEM ZESPODU. Máte na to vyhrazený čas.

Možné řešení 4:

Úkol 5: NÁRYS doplněný PRAVÝM BO-KORYSEM, PŮDORYSEM, PO-HLEDEM ZESPODU a LEVÝM BOKORYSEM, vše úplně zby-tečně. Lze vysledovat jen rozdíl mezi PŮDORYSEM a POHLEDEM ZESPODU a mezi PRAVÝM a LEVÝM BOKORYSEM. Máte na to vyhrazený čas.

Možné řešení 5:

NÁRYS, PRAVÝ BOKORYS, PŮDORYS, POHLED ZESPO- DU a LEVÝ BOKORYS do- plněný AXONOMETRICKÝMI POHLEDY (snadné pomocí modelovacích či rýsovacích programů), ale asi zbytečné.

Konec cvičení v PowerPointu Dále ve složce následuje soubor vyrobený v modelovacím progra-mu Inventor 10 od firmy Auto-desk, ve kterém jej můžeme prohlížet nebo v jeho free Autodesk Inventor View 2013 přiloženém také ve složce. Může to pomoci v názornosti výuky.

Obrázky: Všechny obrázky jsou z vlastního archivu autora. Citace: [1] Pravoúhlé promítání[online]. 1. 9. 2012 [cit. 2012-09-01]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Technick%C3%BD_v%C3%Bdkres>. Pravoúhlé promítání[online]. 1. 9. 2012 [cit. 2012-09-01]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Technick%C3%BD_v%C3%BDkres#Stroj.C3.ADrensk.C3.BD_v.C3.Bdkres>. Pravoúhlé promítání[online]. 1. 9. 2012 [cit. 2012-09-01]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Technick%C3%BD_v%C3%BDkres#Z.C3.A1klady_prom.C3.ADt.C3.A1n.C3.AD > Pravoúhlé promítání[online]. 1. 9. 2012 [cit. 2012-09-01]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Technick%C3%BD_v%C3%BDkres#Rozd.C4.9Blen.C3.AD podle .C3BA.C4.8Delu a obsah>