Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Soli - křížovka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Anorganická chemie S O L I VY_32_INOVACE_20 - SOLI.
Soli Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
SOLI RZ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Soli Názvosloví, vznik a použití solí, hydrogensoli a hydráty solí, hnojiva, použití solí ve stavebnictví Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Soli Při vyslovení slova sůl se každému z nás vybaví kuchyňská sůl - chlorid sodný NaCl. V chemii jsou však soli velkou skupinou látek a chlorid sodný.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
HYDROXIDY tříprvkové sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty OH- vázané na kationty kovu K I (OH) -I hydroxid draselný Na I (OH) -I.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: únor 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Dusík, N.
Příprava a vlastnosti dvouprvkových sloučenin
VY_32_INOVACE_CH.8.12 – SOLI- prezentace
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o hydroxidech  Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák porovná vlastnosti.
ZÁSADY - HYDROXIDY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 40.
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 24 Autor: Lenka Poláková
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8_03.
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
SOLI Chemie 9. ročník VY_32_INOVACE_07.3/20
Elektrolýza
Jak vznikají soli.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Kyseliny - zástupci Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Výukový materiál:VY_32_INOVACE_Ionty Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
PaedDr. Ivana Töpferová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Soli Chemické sloučeniny, složené z kationtu kovu nebo kationtu amonného a aniontu kyseliny pH =7, vznikají neutralizací, v přírodě se vyskytují jako KRYSTALY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_94.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_73.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Složení roztoku Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka.
Hydroxidy Jan Kolarczyk, Vojtěch Havel. Obecně Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým kationtem. Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
HYDROXIDY. Co jsou hydroxidy? Hydroxidy jsou sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty (OH) -1 vázané na kationty kovu. Hydroxidy a jejich roztoky.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/ch17/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Edita NAĎOVÁ Název prezentace 4. Chemické názvosloví Název sady: Obecná a anorganická chemie (pro 3.ročník.
Soli. Jsou chemické látky, které obsahují kationt kovu (nebo amonný kationt NH 4 + ) a aniont kyseliny.
Anotace: Prezentace je určena k výkladu a procvičení učiva chemické sloučeniny, hydroxidy v 8. ročníku a opakování učiva v 9. ročníku. Období: září - prosinec.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
AMONIAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_20_26.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Soli nad zlato Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Soli a jejich chemické vlastnosti
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Zásady.
Soli.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Polokovové prvky: B, Si
Transkript prezentace:

Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Soli - křížovka Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2735 Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová VM byl vytvořen: leden 2013

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Chemie VM určen pro: 9. ročník Tematický okruh: Sloučeniny Téma: Soli - křížovka Anotace: Soli je obsažná skupina sloučenin a je potřeba je procvičovat. Zde možno použít křížovku. Klíčoví slova: Soli, sloučeniny, uplatnění Metodika: Možné použití k zopakování a procvičení individuálně nebo společně.

SOLI

Soli Soli jsou chemické sloučeniny iontového charakteru. Obsahují kation kovu, popř. amonný kation a anion kyseliny. Jednotlivé složky mohou být organické i anorganické, jedno i víceatomové. Soli jsou většinou pevné krystalické látky. V roztoku a tavenině vedou elektrický proud.

Soli vznikají neutralizací reakcí kovu s kyselinou reakcí kovu s nekovem reakcí hydroxidu s kyselinotvorným oxidem reakcí zásadotvorných oxidů s kyselinou reakcí zásadotvorného a kyselinotvorného oxidu srážením (reakcí dvou solí)

Uplatnění solí jako hnojiva (a v zemědělství i jinak) výroba výbušnin výroba keramiky ve stavebnictví ve fotografickém průmyslu v potravinářství v lékařství

Vyřeš křížovku a najdi tajenku 1   2 3 4 5 6 Í 7

Otázky do křížovky Neutralizace se účastní mimo kyseliny také …. (doplň) Název horniny s chemickým složením CaCO3 Triviální název uhličitanu draselného Jak jinak se řekne toxický? Sloučeniny tvořené kationty kovu a aniontem kyseliny Obor, ve kterém se také uplatňují soli Z CaSO4 . 2H2O se vyrábí … (doplň)

Řešení křížovky Í H Y D R O X I V Á P E N C P T A Š J V Ý S L S B 1 2   H  Y  D  R  O  X  I  2  V Á  P  E  N  C  3  P T  A  Š  4 J  V  Ý  5  S L  6 S  B  Í 7

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Soli http://www.komenskeho66.cz/materialy/chemie/WEB-CHEMIE8/pouzitisoli.html http://cs.wikipedia.org/wiki/Chlorid_sodn%C3%BD BENEŠ, P., PUMPR, V., BANÝR, J. Základy chemie 1. Praha: Fortuna, 1993. ISBN 80-7168-043-5