Kusovník na zdvojené okno

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Otvory v nosných stěnách
Advertisements

Číslo prezentace:48 Autor prezentace: Vladimír Vencovský
Kusovník na zdvojené okno
Dřevěná okna – jejich funkce
Střední odborná škola stavební Karlovy Vary
stavebnictví Konstrukce
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výkresy stavebních konstrukcí
19_Obvody a obsahy rovinných obrazců
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Zásady pro vypracování kusovníku
Tvorba štítků Jana Habrovanská, 4Y2.
Zkusíme si vypočítat rozměry některých nábytkových dílců pro kusovník z výkresu. Abychom vše dobře pochopili budeme počítat rozměry dílců na jednoduchou.
Spojování vlysů rohové
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
Poměr čísel a,b zapisujeme Poměr a : b můžeme zapsat ve tvaru zlomku
Otvory v nosných stěnách
Výroba dveří Dveře se skládají z nosné nebo vodící zárubně a otočného nebo posuvného dveřního křídla. Hlavní funkcí dveří je komunikační a vizuální propojení.
Měření fyzikálních veličin
Archimédův zákon (Učebnice strana 118 – 120)
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo.
Linda Jelínková Gabriela Štěrbová
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Měření objemu pomocí odměrného válce
Technologie výroby stavebních truhlářských výrobků
Převody jednotek Jednotky délky.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
18.
Pravidelný n-boký hranol - příklady
Tvorba technické dokumentace
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Kombinovaná a plastová okna.
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Zdvojená okna a eurookna. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Kreslení oken
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad technologie osazování dřevěných zárubní.
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Terminologie oken
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo.
Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Převeď zlomky do základního tvaru:
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Osazování oken
Výpočet spotřeby materiálu Porotherm
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Jednoduchá a dvojitá okna
Měření objemu pomocí odměrného válce
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Listopad 2012 Ročník 6.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Úvod do algebry (řešení jednoduchých rovnic)
Objem hranolu.
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Zopakujeme si jednotky délky, které už znáš.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Transkript prezentace:

Kusovník na zdvojené okno Kusovník na zdvojené okno jednokřídlové tak, jak jej počítáme ve školních dílnách

Stavební otvor pro okno:

Zdvojené okno má okenní rám: Okenní rám je o k kratší než je stavební otvor.Koeficient k je obvykle 2 cm Znamená to například,že pokud je světlost v ostění (naměříme ji „ od zdi ke zdi“) 102 cm, tak okenní rám vyrobíme dlouhý 100 cm

Okenní rám:

Okenní rám vložíme do ostění Pro potřeby kusovníku tedy víme,že vlysy okenního rámu budou dlouhé 100 cm a to oba - jak vnitřní tak venkovní – že ano ?!

Teď si spočítáme světlost rámu Abychom mohli spočítat vnitřní světlost okenního rámu musíme od jeho délky (délku jsme spočítali dříve na 100 cm) odečíst šířku vlysů rámu.Šířka vlysu je,jak níže vidíme, 6,5 cm a protože jsou vlysy dva tak celkem odečteme 13 cm. Tedy 100 – 13 = 87 cm

Zdvojené okno má zdvojená křídla v těchto profilech :

A jak jsou dlouhé vlysy křídla ? To spočítáme tak,že k vnitřní světlosti (je 87cm) připočítáme nejprve : o kolik je delší venkovní křídlo (0,8+0,2+0,8) = 1,8cm x 2 = 3,6cm o kolik je delší vnitřní křídlo 3,6 + (0,8+0,2) = 1cm x 2 = 5,6cm

A nyní můžeme počítat : 1. Vnitřní světlost rámu 87 cm 2. Délka vlysu kratšího venkovního křídla 87 + 3,6 = 90,6 cm 3. Délka vlysu delšího vnitřního křídla 87 + 5,6 = 92,6 cm Naprosto stejně jako jsme teď spočítali pro potřeby kusovníku čisté délky vodorovných vlysů rámu a křídel, tak spočítáme čisté délky vlysů svislých

A nyní spočítáme objem vlysů : Zopakujeme si jak : U masivního dřeva počítáme objem (a x b x c) tloušťka x šířka x délka dílce a výsledek je v m3 Tedy například vodorovný vlys venkovního křídla má rozměry : tloušťka 4,0 cm ,šířka 4,5 cm , délka 90,6 cm

Pokračujeme : Převedeme všechna čísla z centimetrů na metry ( to proto,že objem masivního dřeva se počítá vždy na m3 !) 90,6 cm = 0,906 m 4,5 cm = 0,045 m 4,0 cm = 0,040 m

A násobíme : Délka x šířka x tloušťka = objem (m3) 0,906 x 0,045 x 0,040 = 0,0016308 m3 Tedy například vodorovný vlys venkovního křídla má rozměry : délka 90,6 cm ,šířka 4,5 cm ,tloušťka 4,0 cm a jeho objem je 0,0016308 m3 Stejně spočítáme všechny vlysy okna a je to!!

To je všechno. H O T O V O Nic to není , že ?