Evaluace výuky na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci za akad. rok 2009/2010 prof. MUDr. Milan Kolář, Ph.D. proděkan LF UP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STUDIJNÍ POVINNOSTI STUDENTŮ FF UP 2013/2014. OBSAH 2 1UPOZORNĚNÍ PRO VŠECHNY STUDENTY……………………………..3 2BAKALÁŘSKÉ STUDIUM……………………………………………………… ročník.
Advertisements

Co by měl student vědět na začátku studia PEF MZLU v Brně
Pavel Kurfürst - Ústav cizích jazyků LF Univerzita Palackého v Olomouci, ČR
„Webové listy“ – virtuální nástěnka
Veterinární a farmaceutická univerzita Brno
Hodnocení výuky UK 2. LF. Jak postupovat při organizaci ankety? Východiska Evaluace výuky má v zahraničí dlouhou tradici, je zavedena řada standardně.
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
Informace o studiu na ZČU pro studenty prvních ročníků
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
STUDIJNÍ POVINNOSTI STUDENTŮ FF UP
Poskytování informací krajskými odbory ÚZIS ČR
Systémy pro zpřístupňování VŠKP: zkušenosti, možnosti, nabídky, potřeby … Seminář Brno,
TÉMAPŘEDNÁŠEJÍCÍČAS Zahájení, úvodní slovo, představení Fakultní nemocnice Olomouc děkan prof. MUDr. M. Kolář, Ph.D., ředitel FN Olomouc doc. MUDr. R.
DOTAZNÍK PRO ROČNÍKOVOU EVALUACI VÝUKY NA LF UP V OLOMOUCI
Výuka češtiny v anglickém programu na LF UP v Olomouci Pavel Kurfürst Centrum pro výuku cizích jazyků Lékařská fakulta Univerzita Palackého v.
HODNOCENÍ ZPŮSOBILOSTI LETECKÉHO METEOROLOGICKÉHO PERSONÁLU Odbor letecké meteorologie,ČHMÚ, Praha 2013 HODNOCENÍ AMP V ROCE 2013.
Praha, 23. ledna  Zahájení (Štěpán Blahůšek)  Studijní opory a jejich závazná osnova (Vladimír Kaucký)  Přestávka  Editace interaktivní osnovy.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Hodnocení výuky studenty Ústav biochemie a experimentální onkologie, Karlova Universita v Praze, 1. Lékařská fakulta Aleksi Šedo Setkání učitelů biochemie.
Průběh projektu - připomínky hodnotitelů Posouzení psychosociálních rizik Kampaň Evropské inspekce SLIC 2012 MUDr.Vladimíra Lipšová SZÚ.
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Hodnocení pedagogické činnosti studenty 2005/2006.
2006 Úpravy směrnice a prováděcího předpisu pro eVŠKP na UTB ve Zlíně.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU?
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Reporting.
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Za akademický rok 2013/2014 Hana Kolářová proděkanka LF UP.
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Za akademický rok 2012/2013 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
ZÁPIS STUDENTŮ VŠTE ČERVENEC 2015 TÁBOR.
ZÁPIS do STUDIA na FF UP Olomouc 1. ročník
Jednooborová Bc. Anglická filologie & Angličtina se zaměřením na komunitní tlumočení a překlad
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Setkání s doktorandy Setkání s doktorandy
I NFORMATIVNÍ SCHŮZKA PRO ABSOLVENTY MAGISTERSKÉHO STUDIA Šafránkův pavilon
STUDIJNÍ POVINNOSTI STUDENTŮ FF UP 2016/2017. OBSAH 2 1UPOZORNĚNÍ PRO VŠECHNY STUDENTY……………………………..3 2BAKALÁŘSKÉ STUDIUM……………………………………………………… ročník.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Lektor: Ing. Ludmila Brestičová Vítejte na dnešní přednášce.
INFORMACE PRO STUDENTY 1. ročníku bakalářského studia v kombinované formě na Fakultě managementu a ekonomiky UTB ve Zlíně v ak. roce 2008/2009.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Výsledky učení v pedagogické činnosti vysokých škol Představení metodiky.
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Záznamník učitele Bc. Jana Večeřová.
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Bakalářský studijní obor OPTIKA A OPTOMETRIE garantuje KPO
Multimediální podpora výuky klinických oborů RITM a MEFANET: Přehled aktivit a návrh meziuniverzitní spolupráce při vytváření vzdělávací sítě lékařských.
Pokyny ke zkoušce z biologie 2008/2009
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Elektronické informační zdroje na UP v Olomouci
Zkušenosti a poznatky o praxích a výuce ve zdravotnických oborech Zdeněk Hon
Celoživotní vzdělávání z pohledu UIS
za akademický rok 2016/2017 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
Kreditní systém studia
Dětská klinika LF UP v Olomouci Akademický rok JOURNAL CLUB časopisecký klub Termín: 6. prosince 2017, 13,30- 15,00 hod. Seminární místnost,
Státní závěrečné zkoušky ak. rok 2018/2019
Ukázka prezentace LF MU v jednotném vizuálním stylu MU
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona
Transkript prezentace:

Evaluace výuky na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci za akad. rok 2009/2010 prof. MUDr. Milan Kolář, Ph.D. proděkan LF UP

Evaluace výuky je realizována formou písemných dotazníků 1x ročně. Hodnocení výuky prostřednictvím informačního systému STAG (elektronický dotazník) využívá jen nepatrný počet studentů a tento systém se pro potřeby LF UP jeví jako problematický z důvodu velmi obtížně realizovatelné zpětné vazby. Stávající systém písemných dotazníků je nejvýhodnější. Evaluace výuky je realizována na dvou základních úrovních: –evaluace výuky jednotlivých předmětů, –evaluace výuky za celý studijní ročník.

Evaluace výuky jednotlivých předmětů (předmětová evaluace) Jednotný písemný dotazník. Tento dotazník obsahuje 8 povinných otázek (tyto jsou stejné pro celou LF UP) a možnost komentáře, jejichž vyhodnocení, resp. analýza odpovědí studentů, je východiskem pro průběžné sledování kvality výuky na jednotlivých pracovištích a pro evaluaci na LF UP jako celku. Vedle povinných otázek mohou jednotlivé ústavy a kliniky zařadit i otázky nepovinné (variabilní), které reflektují specifiku jednotlivých pracovišť. Pro evaluaci výuky na úrovni LF UP jsou však vyžadovány a hodnoceny pouze povinné otázky. Evaluace výuky je prováděna u studijních programů Všeobecné lékařství, Zubní lékařství a General Medicine.

Od akademického roku 2009/2010 bylo vedle předmětové evaluace zavedeno i ročníkové hodnocení kvality výuky. Jedná se o písemnou evaluaci zaměřenou na celý studijní ročník v rámci akademického roku. Výhody této formy lze spatřovat v následujících bodech: –evaluace je realizována mimo jednotlivé ústavy a kliniky –možnost jednotného oslovení všech studentů při zápisu –doplnění předmětové evaluace Při hodnocení dotazníků je využíváno skenování a následné počítačové vyhodnocení.

DOTAZNÍK PRO ROČNÍKOVOU EVALUACI VÝUKY NA LF UP V OLOMOUCI Vážená kolegyně, vážený kolego, obracíme se na Vás s prosbou o vyplnění dotazníku, hodnotícího jednotlivé aspekty studia a kvalitu výuky v uplynulém akad. roce. Dotazník je anonymní, odevzdává se do sběrného boxu na studijním oddělení. Pro načtení vstupních dat bude použito skenování, proto zaškrtávejte číselné údaje v přiloženém skórovacím listě. List se nesmí překládat a pro zakřížkování použijte propisovací tužku. JAK HODNOTIT? Pro komplexní hodnocení uplynulého studijního ročníku vyplňte prosím 10 níže uvedených otázek. Pro každé tvrzení v dotazníku vyberte jedno z číselných hodnocení od 1 do 5, které je nejblíže Vašemu názoru, a označte jej křížkem. Hodnocení 1 znamená naprostý souhlas s tvrzením, hodnocení 5 naprostý nesouhlas s tvrzením. V případě, že se nemůžete rozhodnout pro žádné tvrzení, kolonku u dané otázky nevyplňujte. V případě zájmu slovního komentáře využijte příslušnou kolonku. Výsledky ročníkové evaluace a získané závěry budou využity pro další zlepšování výuky na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Děkujeme za Vaši laskavou spolupráci.

× Hodnocený ročník studia: V. ročník Vzor označení: A. KVALITA VÝUKY 1.Přednášky, praktická cvičení a semináře byly kvalitně připraveny Přístupnost a ochota vyučujících byla na vysoké úrovni Studijní literatura byla kvalitní a dostupná Vybrané studijní materiály byly dostupné na webových stránkách pracoviště nebo byly poskytnuty v tištěné podobě před vlastní přednáškou Vyhlášené podmínky zápočtu pro hodnocený předmět byly dodržovány Byl vypsán adekvátní počet termínů ke zkoušce v dostatečném předstihu a v odpovídajícím časovém rozvržení. (vlastní blokování termínů studenty prosím nezohledňujte) Komentář ke kvalitě výuky: B.ŘEŠENÍ STUDENTSKÝCH ZÁLEŽITOSTÍ 7.Přístup a spolupráce příslušných proděkanů byly odpovídající Přístup a spolupráce příslušných referentek děkanátu LF UP byly odpovídající Komentář k řešení studijních záležitostí: C.PŘEDÁVÁNÍ INFORMACÍ O VÝUCE A ORGANIZAČNÍCH ZALEŽITOSTECH 9.Kvalita předávání studijních a organizačních informací byla dostatečná a adekvátní Komentář k předávání informací: D.ZÁPIS DO ROČNÍKU 10.Elektronický předzápis a vlastní zápis na děkanátu LF UP do uplynulého akademického roku byl adekvátně připraven Komentář k zápisu do ročníku:

Evaluace výuky jednotlivých předmětů (předmětová evaluace) Jednotlivé ústavy a kliniky LF UP odevzdávají zprávu o evaluaci, která obsahuje: –souhrnné zpracování všech odevzdaných dotazníků, generované přímo v programu Excel (list statistika v souboru „Evaluace-statistické vyhodnocení.xls)“ - je možné odeslat na děkanát LF UP vytištěný formulář nebo přímo soubor v elektronické podobě, – –odpověď na 3 otázky: – –celkový počet rozdaných dotazníků v jednotlivých studijních programech (Všeobecné lékařství, Zubní lékařství, General Medicine), – –jaké byly hlavní připomínky a návrhy studentů v komentářích, – –jaké jsou připomínky a komentáře učitelů, event. ústavu/kliniky jako celku. Evaluace výuky oborů Všeobecné lékařství, Zubní lékařství a General Medicine na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci (dále LF UP) za akademický rok 2009/2010 neproběhla v daném termínů pouze na 4 pracovištích (9 %).

Připomínky a návrhy studentů a jednotlivých pracovišť lze charakterizovat následujícími body: 1) Nejčastějším požadavkem studentů je procvičování praktických dovedností. 2) Nejčastější připomínkou ústavů a klinik LF UP je menší návštěvnost přednášek. 3) Nedostatečný počet zkušebních termínů – řešen změnou Směrnice děkana LF UP ke Studijnímu a zkušebnímu řádu UP a prodloužením termínu odhlášení od zkoušky na 7 dní.

Připomínky a návrhy studentů a jednotlivých pracovišť lze charakterizovat následujícími body: 4) Pozitivně jsou hodnoceny nové volitelné předměty (kategorie B, 32+4), splňující požadavek integrace výuky. 5) Pozitivně jsou hodnoceny změny praktické výuky v programu Všeobecné lékařství (např. výuka ve Vojenské nemocnici Olomouc, předměty „Etické základy komunikace pro odbornou praxi“), jejichž cílem je realizovat výuku tak, aby od I. ročníku se studentům přiblížila praktická medicína (v akad. roce 2009/2010 začíná výuka předmětu „Komunikace s pacientem v praxi“). Nadále je však nutné poukázat na vysoký počet studentů a nutnost dostavby Teoretických ústavů LF UP k zajištění a udržení kvalitní výuky.

Evaluace výuky za celý studijní ročník (ročníková evaluace) Závěry z akad. roku 2008/2009: 1. Požadavek na změnu v systému elektronického předzápisu s cílem omezit problémy s kapacitou informačního systému STAG. vyřešeno na úrovni IS STAG - rozdělení elektronického předzápisu do etap podle ukončení aktuálně studovaného akademického roku. 2.Požadavek na změnu v systému vlastního zápisu na DLF s cílem zkrátit dobu čekání studentů. vyřešeno změnou organizace zápisu a rozdělením studentů do skupin.

Výsledky ročníkové evaluace za akad. rok 2009/2010

Výsledky ročníkové evaluace výuky I. ročník (abs. počty) HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačen o KomentářeAKom BKom CkomDkom a n

Výsledky ročníkové evaluace výuky II. ročník (abs. počty) HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačen o KomentářeAKom BKom CkomDkom a n

Výsledky ročníkové evaluace výuky III. ročník (abs. počty) HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačen o KomentářeAKom BKom CkomDkom a n

Výsledky ročníkové evaluace výuky IV. ročník (abs. počty) HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačen o KomentářeAKom BKom CkomDkom a n

Výsledky ročníkové evaluace výuky V. ročník (abs. počty) HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačen o KomentářeAKom BKom CkomDkom a n

Výsledky ročníkové evaluace výuky VI. ročník (abs. počty) HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačen o součet125 KomentářeAkom Bkom CkomDkom a n součet125

Závěry z ročníkové evaluace Nedostatek termínů ke zkoušce na některých pracovištích LF UP Požadavek k dostupnosti studijních materiálů na webových stránkách Nadále zkvalitňovat elektronický předzápis