V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární a sekundární infor.
Marketingové informační systémy
Co je marketingový výzkum 5 kroků marketingového výzkumu. 1.definování problému 2.analýza situace 3.získání konkr. Inf. Pro daný problém 4.interpretace informací 5.vyřešení problému
1.Krok – Definování problému - znalost cílového trhu - nezaměnit symptomy za problémy
2.Krok – Analýza situace - informace od lidí znalých problematiky - rozšíření znalostí - sekundární informace
3.Krok – Získání konkr. Inf. Pro daný problém - …x … Ne – odpovědi ano –ne Skupinové interview Strukturované dotazy Průzkum poštou nebo telefonem Průzkum osobním pohovorem
4.Krok – interpretace údajů
5.Krok - řešení
Informace jsou drahé
MPO/2 Strategie podniku a růst hodnoty firmy Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku
2 aspekty strategie - globální - specifický
Strategie českých podniků v kontextu EU Velikost hospodářského prostoru Standardnost tržního prostředí
Světové trendy podnikových strategií Globální konvergence Lokální diverzita
Vliv 3 světových center na strategie Globální progresivisté Globální pragmatici
Strategické podmínky konkurenceschop. českých podniků Going concern proncip
Tvorba strategie Typické znaky strategického řízení
Analýza makroprostředí Faktory: - politické -ekonomické -socio kulturní -technologické
Analýza mikroprostředí Analýza odvětví Analýza konkurence
Analýza vnitřních zdrojů a schopností - různorodost - omezení konkurence -Jedinečnost -neooddělitelnost
- ochrana unikátnosti zdrojů - schopnosti podniku
Trvalá konkurenční výhoda - identifikace - motivace -rozpoznání - získání zdrojů
Druhy konkurenční výhody - nízké náklady - prodej diferencované produkce -strategické hodiny
Firemní strategie x podnikatelská strategie - corporate strategy - business strategy
Základní pravidla pro tvorbu konkurenční výhody