Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Advertisements

Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Práce a energie
Vojtěch Škvor, Robert Kočí, Zuzana Podhorská, Lucie Syslová
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK I.
Skupenské změny.
Látky mohou mít tři skupenství:
Změny skupenství v přírodě shrnutí učiva o přeměnách skupenství
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Změny skupenství látek Autor:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Stavba látek [cit ]Dostupné pod licencí Creative Commons – na
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Vypařování a kapalnění
SKUPENSKÉ TEPLO TÁNÍ. = teplo, které přijme pevná látka při přechodu na kapalinu během tání. značka: L t jednotky: J; kJ vzorec: L t = m ∙ l t m = hmotnost.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Interaktivní test na změny skupenství látek
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Změny skupenství látek
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
PRAVIDLA BINGO Fyzikální veličiny
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Změny skupenství látek. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Jak postupovat – návod pro použití. Hru hrají tři hráči nebo tři družstva. O první volbu otázky si hráči střihnou „kámen, nůžky, papír“. Hráč vybere políčko (otázku) s číslem od 1 do 16 z tabulky otázek. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Od jejího přečtení běží časový limit na odpověď. V případě správné odpovědi se hra vrací na snímek s tabulkou otázek. Hru řídí porotce (učitel), jehož úkolem je přiřazovat do hracího plánu hráče, který danou otázku zodpověděl správně, body, a to kliknutím na příslušné pole tabulky v barvě hráče (družstva). V případě nesprávné odpovědi dostává možnost odpovědi druhý hráč (druhé družstvo). Otázky volí hráči (družstva) vždy střídavě, a to tak, že po správné odpovědi jednoho družstva volí otázku družstvo další. Ve hře vítězí družstvo (hráč), které(ý) má po vyčerpání 15 otázek vyšší počet získaných bodů. Bonusové body může získat rychlejší družstvo i za odhalení toho, co se skrývá na obrázku pod čísly v tabulce otázek.

Tabulka otázek Soutěžící (družstvo) č. 1: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 1 2 3 4 13 14 15 16 Soutěžící (družstvo) č. 2: 5 6 7 8 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 9 10 11 12 13 14 15 16 Soutěžící (družstvo) č. 3: 13 14 15 16 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 1 2 3 4 5 6 7 8 Obrázek č. 1 9 10 11 12 13 14 15 16

Otázka číslo 1: Voda má hmotnost 2 kg. Její počáteční teplota je 0 °C a objem má V1. Voda zmrzla za normálního tlaku. Vzniklý led má objem V2 a teplotu -10 °C. Porovnej objemy V1 a V2 pomocí znaků >, =, <. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. V1 V2 Správná odpověď: V1 < V2 Zpět

Otázka číslo 2: Lze vodu uvést do varu již při 94 °C? Pokud si myslíš, že ano, uveď jak. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Ano, při nižším tlaku než je normální atmosférický tlak (např. v horách, ve vyšších nadmořských výškách, pokusně ve vývěvě, apod.). Zpět

Měrná tepelná kapacita Otázka číslo 3: V tabulkách vyhledej číselné hodnoty a jednotky uvedených veličin po dané dva prvky. Zapiš je do následující tabulky. V jakém skupenství je při teplotě 400 °C olovo a zinek? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Fyzikální veličina olovo zinek Měrná tepelná kapacita Teplota varu Teplota tání Správná odpověď: Olovo: c = 0,129 kJ/(kg °C); tv = 1740 °C; tt = 328 °C Zinek: c = 0,385 kJ/(kg °C); tv = 907 °C; tt = 420 °C Olovo je ve stavu kapalném, zinek pevném. Zpět

Otázka číslo 4: Na obrázku je vyznačeno schéma změn skupenství látek (šipka značí změnu). K písmenům napiš názvy naznačených změn skupenství. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. A pevná látka kapalina plyn B C Správná odpověď: A: sublimace, B: tání, C: vypařování Zpět

Otázka číslo 5: Voda má hmotnost jeden kilogram a teplotu 60 °C. Voda je zahřáta na teplotu 100 °C, začne vřít a přemění se na páru téže teploty. Které dvě podmínky musí být splněny, aby voda dosáhla varu a dál se vařila při teplotě 100 °C? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Musí se vyskytovat v místě s normálním tlakem (teplota varu je 100 °C) a musí nadále přijímat skupenské teplo varu. Zpět

Otázka číslo 6: Voda má hmotnost 2 kg. Její počáteční teplota je 0 °C a objem má V1. Voda zmrzla za normálního tlaku. Vzniklý led má objem V2 a teplotu -10 °C. Změní se hmotnost tělesa při tuhnutí? Zdůvodni. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Zpět Nezmění. Platí zákon zachování hmotnosti.

Otázka číslo 7: Na obrázku je vyznačeno schéma změn skupenství látek (šipka značí změnu). Mění se při uvedených změnách skupenství vnitřní energie látek? Pokud ano, jak? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. pevná látka kapalina plyn A B C Správná odpověď: Zpět Vnitřní energie se zmenšuje.

Otázka číslo 8: Petr a Pavel nosí brýle. V zimě přišli současně do třídy. Jeden z nich ale již ve škole delší dobu pobýval a druhý právě do školy přišel z venku. Petrovy brýle se po vstupu do třídy zarosily, zatímco Pavlovi se brýle nezarosily. Který z chlapců přišel do třídy z venku? Zdůvodni. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Petr. Vzduch v okolí studených brýlí se ochladí tak, že vodní pára v něm obsažená se stane sytou a zkapalní. Zpět

Otázka číslo 9: Voda má hmotnost 2 kg. Její počáteční teplota je 0 °C a objem má V1. Voda zmrzla za normálního tlaku. Vzniklý led má objem V2 a teplotu -10 °C. Urči teplo, které voda odevzdala svému okolí při zmrznutí na led o teplotě 0 °C. Jaký je název tohoto tepla? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Skupenské teplo (tání) tuhnutí. m = 2 kg; lt = 334 kJ/kg; Lt = ? kJ Lt = lt . m Lt = 334 kJ/kg . 2 kg = 668 kJ Zpět

Otázka číslo 10: Voda má hmotnost jeden kilogram a teplotu 60 °C. Voda je zahřáta na teplotu 100 °C, začne vřít a přemění se na páru téže teploty. Jaké celkové teplo přijme během tohoto procesu voda? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. m = 1 kg; lv = 2260 kJ/kg; c = 4,18 kJ/(kg °C) t = 40 °C; Q = ? kJ Q = c . m. t + lv . m Q = 4,18 kJ/(kg °C) . 1 kg . 40° C + 2260 kJ/kg . 1 kg Q = 167,2 + 2260 =2427,2 kJ Správná odpověď: Zpět

Otázka číslo 11: Voda má hmotnost 2 kg. Její počáteční teplota je 0 °C a objem má V1. Voda zmrzla za normálního tlaku. Vzniklý led má objem V2 a teplotu -10 °C. Urči teplo, které odevzdal led do okolí, když se ochladil z 0 °C na -10 °C. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: m = 2 kg; c = 2,09 kJ/(kg °C); t = 10 °C; Q = ? kJ Q = c . m . t Q = 2,09 kJ/(kg °C) . 2 kg . 10 °C = 41,8 kJ Zpět

Otázka číslo 12: Roztaví se olověná kulička, ponoříme-li ji do roztaveného zinku? Zdůvodni. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Ano. Zinek má větší teplotu tání. Zpět

Otázka číslo 13: Na obrázku je vyznačeno schéma změn skupenství látek (šipka značí změnu). K písmenům napiš názvy naznačených změn skupenství. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. pevná látka kapalina plyn A B C A: desublimace, B: tuhnutí, C: kapalnění Správná odpověď: Zpět

Otázka číslo 14: Voda má hmotnost jeden kilogram a teplotu 60 °C. Voda je zahřáta na teplotu 100 °C, začne vřít a přemění se na páru téže teploty. V tabulce F12 vyhledej teplo, které přijme voda, jestliže se při varu při teplotě 100 °C přemění ve vodní páru. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Zpět Jelikož jde o 1 kilogram vody, jedná se o měrné skupenské teplo varu vody, tj. lv = 2260 kJ/kg.

Otázka číslo 15: Na obrázku je vyznačeno schéma změn skupenství látek (šipka značí změnu). Které podmínky musí být splněny, aby se kapalina změnila v pevnou látku? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. pevná látka kapalina plyn A B C Správná odpověď: Zpět Kapalina musí mít teplotu tuhnutí a musí odevzdávat skupenské teplo.

Otázka číslo 16: Voda má hmotnost 2 kg. Její počáteční teplota je 0 °C a objem má V1. Voda zmrzla za normálního tlaku. Vzniklý led má objem V2 a teplotu -10 °C. Urči teplo, které se během celého děje uvolnilo do okolí. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: m = 2 kg; lt = 334 kJ/kg; c = 2,09 kJ/(kg °C); t = 10 °C; Q = ? kJ Q = lt . m + c . m . t Q = 334 kJ/kg . 2 kg + 2,09 kJ/(kg °C) . 2 kg . 10 °C Q = 668 + 41,8 = 709,8 kJ Zpět

Použité obrázky: Obrázek na pozadí – [cit. 2010-05-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons z WWW: <http://www.clker.com/clipart-blackboard.html>. Obrázek č. 1 – [cit. 2010-05-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kochendes_wasser02.jpg>. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.