Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:"— Transkript prezentace:

1 Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Početní operace s výrazy (násobení a dělení) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

2 Jak postupovat ‒ návod pro použití
1. Obdoba známé televizní hry. Cílem je propojení všech stran trojúhelníku buňkami vlastní barvy, které družstva získávají za správné odpovědi. Pokud se žádnému družstvu ve stanoveném časovém limitu na hru strany spojit nepodaří, vítězí družstvo s větším počtem získaných buněk. 2. Hru mohou hrát dvě družstva (hráči). Hru ovládá a její průběh řídí učitel. 3. Po vylosování pořadí si družstva střídavě volí příklady ukryté pod jednotlivými buňkami s čísly. 4. Učitel dle náročnosti příkladu ukrytého pod buňkou stanoví a měří časový limit na výpočet a odpověď. 5. Pokud družstvo v časovém limitu příklad vypočítá správně, získává zvolenou buňku. Ke zbarvení buňky barvou družstva dojde po dvou případně třech následných kliknutích na příslušnou buňku. 6. Pokud družstvo nestihne v limitu odpověď či odpoví nesprávně, dostává možnost okamžité odpovědi družstvo druhé. Pokud odpoví správně získává příslušnou buňku ono. 7. Pokud však ani druhé družstvo neodpoví správně či o buňku nemá zájem a odpovídat tedy nechce, nezískává buňku ani jedno družstvo. Je možné si o ni v následujícím průběhu hry, kdy si ji některé družstvo opět zvolí, zahrát v rozstřelu. 8. Do rozstřelu pokládá učitel jakoukoliv otázku z oblasti očekávaných matematických znalostí žáků. Buňku získá družstvo, které rychleji odpoví správně. 9. V případě rovnosti počtu buněk i po vypršení časového limitu, rozhodne o vítězi například hra „kámen, nůžky, papír“. Podrobnější postup v přiloženém souboru „návod“.

3 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 10 11 11 12 12 13 13 14 14 15 15 16 16 17 17 18 18 19 19 20 20 21 21 22 22 23 23 24 24 25 25 26 26 27 27 28 28

4 Vynásob: 3a . 7ab = 1 Výsledek: 3a . 7ab = 21a2b

5 Vyděl: 2 Výsledek:

6 Vynásob: – 5 . (2a – 3b) = 3 Výsledek: – 5 . (2a – 3b) = – 10a + 15b

7 Vynásob: 4 Výsledek:

8 Vynásob: (x + 1) . (2x – 3) = 5 Výsledek: (x + 1) . (2x – 3) = 2x2 – 3x + 2x – 3 = 2x2 – x – 3

9 (2x – y) . (3y – x) . (4 – x) = Vynásob:
= (6xy – 2x2 – 3y2 + xy) . (4 – x) = = (7xy – 2x2 – 3y2) . (4 – x) = = 28xy – 7x2y – 8x2 + 2x3 – 12y2 + 3xy2 = = 2x3 – 8x2 – 12y2 – 7x2y + 3xy2 + 28xy 6 Výsledek:

10 Vyděl: 9a : (−3) = 7 Výsledek: 9a : (−3) = −3a

11 (6a2 – 8a + 4) : 2 = Vyděl: 8 (6a2 – 8a + 4) : 2 = 3a2 – 4a + 2
Výsledek: (6a2 – 8a + 4) : 2 = 3a2 – 4a + 2

12 Vynásob: (5n – 6) . (7 – 3n) = 9 Výsledek: (5n – 6) . (7 – 3n) = 35n – 15n2 – n = = – 15n2 + 53n – 42

13 Vynásob: 0,2 . (2r – 5s + 7t) = 10 Výsledek: 0,2 . (2r – 5s + 7t) = 0,4r – s + 1,4t

14 Vyděl: 11 Výsledek:

15 Vyděl: 12 Výsledek:

16 Vynásob: x2 . (x + 4) = 13 x2 . (x + 4) = x3 + 4x2 Výsledek:

17 Vynásob: (a – 2) . (a2 – 3a + 1) = 14 Výsledek: (a – 2) . (a2 – 3a + 1) = a3 – 3a2 + a – 2a2 + 6a – 2 = = a3 – 5a2 + 7a – 2

18 Vyděl: –15x2y : (–5x) = 15 Výsledek: –15x2y : (–5x) = 3xy (x  0)

19 Vynásob: 16 Výsledek:

20 (1 + x) . (x2 – y + 5x) = Vynásob: 17
(1 + x) . (x2 – y + 5x) = x2 – y + 5x + x3 – xy + 5x2 = = x3 + 6x2 + 5x – xy – y Výsledek:

21 (a + 1) . (a + 2) . (a – 3) = Vynásob: 18
(a + 1) . (a + 2) . (a – 3) = (a2 + 2a + a + 2) . (a – 3) = = (a2 + 3a + 2) . (a – 3) = a3 – 3a2 + 3a2 – 9a + 2a – 6 = = a3 – 7a – 6 Výsledek:

22 Vynásob: 0,3x2 . 1,5xy = 19 Výsledek: 0,3x2 . 1,5xy = 0,45x3y

23 Vyděl: 20 Výsledek:

24 3xy . (2x2 − 4xy + 2x) = Vynásob: 21 Výsledek:
3xy . (2x2 − 4xy + 2x) = 6x3y – 12x2y2 + 6x2y

25 Vynásob: (x + 3) . (x + 2) = 22 Výsledek: (x + 3) . (x + 2) = x2 + 2x + 3x + 6 = x2 + 5x + 6

26 (2x + 3y) . (5x – 5y) − (3x – 2y) . (x + 4y) =
Vypočítej: (2x + 3y) . (5x – 5y) − (3x – 2y) . (x + 4y) = 23 (2x + 3y) . (5x – 5y) − (3x – 2y) . (x + 4y) = = 10x2 – 10xy + 15xy – 15y2 – (3x2 + 12xy – 2xy – 8y2) = = 10x2 – 10xy + 15xy – 15y2 – 3x2 – 12xy + 2xy + 8y2 = = 7x2 – 5xy – 7y2 Výsledek:

27 7x – (2x + 3) . ( x – 4) – 4.(3x + 4) + 2x2 = Vypočítej: 24
= 7x – (2x2 – 8x + 3x – 12) – 12x – x2 = = 7x – 2x2 + 8x – 3x + 12 – 12x – x2 = = – 4 Výsledek:

28 Vyděl: (5y3 – 0,5y – 0,05y2) : (– 0,5y) = 25 Výsledek: (5y3 – 0,5y – 0,05y2) : (– 0,5y) = – 10y ,1y (y  0)

29 Vypočítej: 6x – 2 . (3x – 2) + (2x + 5) . (6 – 5x) – 10 . (3 – x2) =
26 6x – 2 . (3x – 2) + (2x + 5) . (6 – 5x) – 10 . (3 – x2) = = 6x – 6x x – 10x – 25x – x2 = = –13x + 4 Výsledek:

30 2 – 2 . [5 . ( x – 3) + (2x + 3) . (6 – 3x) + 6x2] = Vypočítej: 27
= 2 – 2 . [5x – x – 6x – 9x + 6x2] = = 2 – 2 . (8x + 3) = 2 – 16x – 6 = – 16x – 4 Výsledek:

31 3y – 8x – (2x + 1) . (3y – 4) + 6xy – 5 = Vypočítej: 28
= 3y – 8x – (6xy – 8x + 3y – 4) + 6xy – 5 = = 3y – 8x – 6xy + 8x – 3y xy – 5 = = –1 Výsledek:

32 Použité obrázky: Všechny uveřejněné odkazy [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: < < <


Stáhnout ppt "Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:"

Podobné prezentace


Reklamy Google