NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE VE T Ř ÍD Ě Jarmila Bradová a Zuzana Šalamounová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
neverbální komunikace
Advertisements

Technická univerzita v Liberci Fakulta textilní Personální management
Vztahy mezi lidmi 7. ročník - září.
Komunikace Společenská kultura
KmKII 5 PhDr. Marie Hádková, Ph.D..
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
ALKO JÓGA PRAVIDELNÝM PROCVIČOVÁNÍM DOVEDETE PROVEDENÍ JEDNOTLIVÝCH POZIC K DOKONALOSTI.
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Konference UNIV 2K 1. a Ing. Petr Richter ředitel školy VOŠ, SPŠ a OA Čáslav Přemysla Otakara II. 938 VOŠ, SPŠ a OA Čáslav.
Mezi lidské vztahy a komunikace
Dotazníkové šet ř ení Mapa školy Ú č ast v projektu: 140 základních škol Celkový po č et respondent ů : Po č ty respondent ů : ž áci (89%), rodi.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Neverbální komunikace
Hodnocení výstupu v kurzu verbální složka: přiměřená hlasitost přiměřené tempo správné frázování dynamika řeči emocionalita.
Neverbální komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Komunikace Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
KOMUNIKACE V..
NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
Mgr. Vendula Babou č ková. ORGANIZA Č NÍ FORMA „ vn ě jší uspo ř ádání organiza č ních a didaktických podmínek vyu č ování, v nich ž se realizuje výchovn.
Co se děje za zavřenými dveřmi? Komunikace ve školní třídě
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
VY_32_INOVACE_08/3/1 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Komunikace Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Komunikace I. Petr Machala. KOMUNIKACE (z lat. učinit společným) přenos informací slovně – mimoslovně – činy (chováním a jednáním) Vážně jsi tam byla?
Neverbální komunikace
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Pedagogická komunikace
ZÁKLADY ASERTIVITY.
KOMUNIKACE.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 8. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
Informace a společnost – neverbální (nonverbální) komunikace Hana Slámová VOŠIS 2014.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Ž áci poprvé zasedli do zdejších školních lavic 1. zá ř í Naše škola má vytvo ř ený školní vzd ě lávací program s názvem Aktivita, tvo ř ivost,
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Ing. Ladislav Friedrich, CSc. Prezident Svazu zdravotních pojišťoven ČR Nákupy léčivých přípravků a zdravotnických prostředků do nemocnic.
Projekt: Škola pro život Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02-informatika 8. třída_021 Základní škola: Základní škola.
Plánování ve školní tělesné výchově
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
Základní formy prodeje
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Teorie a metodika výchovy
Úvod do tvorby srozumitelného textu
Pedagogická psychologie
Pedagogická komunikace 8. lekce: Proxemika
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
seminář k Teorii a metodice výchovy
Sociální dovednosti učitele
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
reklama REKLAMA reklama
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Vybrané kapitoly ze sociologie 4
Místní akční plán rozvoje vzdělávání (MAP II) v kutnohorském regionu realizuje MAS Lípa pro venkov z.s. (leden.
Transkript prezentace:

NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE VE T Ř ÍD Ě Jarmila Bradová a Zuzana Šalamounová

NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE VE T Ř ÍD Ě  je zam ěř ená více na vztahy ne ž na obsah  její dopad je více v afektivní ne ž v kognitivní rovin ě  je více nezám ě rná ne ž verbální komunikace. 2

 Neverbáln ě komunikujeme: 1. gesty, pohyby hlavou a t ě la 2. postoji t ě la 3. výrazy tvá ř e = mimikou 4. pohledy o č í 5. zaujímáním prostorových pozic, vzdáleností 6. t ě lesným kontaktem, dotekem 7. tónem hlasu a dalšími paralingvistickými prvky 8. oble č ením, zdobností, hmotnými p ř edm ě ty 3

Prostor školní t ř ídy vs. procesy, které v ní probíhají, jsou p ř edm ě tem akademických debat od za č átku 1900tých let Prostorové vztahy v rámci školní t ř ídy mohou ovliv ň ovat interakci U- Ž Do procesu vstupuje proxemita (vzdálenost komunikant ů, mo ž nos ť o č ného kontaktu) Výb ě r místa ž áky není náhodný, je ovlivn ě ný osobnostními charakteristikami ž iaka

AK Č NÍ ZÓNA (Adams a Biddle, 1970; Marx et al., 2000; Schnitzerová a Račková, 1995) (Koneya, 1976)

ENVIRONMENTÁLNÍ TEORIE Proxemika Ž áci v p ř edních a st ř edních pozicích jsou v zorném poli u č itele (Adams a Biddle, 1970) Ž áci v p ř edních a st ř edních pozicích jsou v zorném poli u č itele (Adams a Biddle, 1970) Ž áci v p ř edních pozicích mají lepší výhled na u č itele, o č ní kontakt Ž áci v p ř edních pozicích mají lepší výhled na u č itele, o č ní kontakt (Sommer 1973; Breed a Colaiuta, 1974). (Sommer 1973; Breed a Colaiuta, 1974). Ž áci se cítí víc pod dozorem – vyšší aktivita (Schwebel a Cherlin, 1972) Ž áci se cítí víc pod dozorem – vyšší aktivita (Schwebel a Cherlin, 1972)

TEORIE SAMOVÝB Ě RU Osobnostní prom ě nné Osobnostní prom ě nné Místo, které si ž ák sám zvolí, je ve velké mí ř e podmín ě né jeho motivací, osobnostními charakteristikami a snahou o aktivní ú č ast v hodin ě (Weinstein,1985 ; Becker, Sommer, Bee,a Oxley, 1973 ) Místo, které si ž ák sám zvolí, je ve velké mí ř e podmín ě né jeho motivací, osobnostními charakteristikami a snahou o aktivní ú č ast v hodin ě (Weinstein,1985 ; Becker, Sommer, Bee,a Oxley, 1973 )

P Ř EDNÍ LAVICE Kreativn ě jší, asertivn ě jší a sout ěž iv ě jší Kreativn ě jší, asertivn ě jší a sout ěž iv ě jší (Totusek&Staton-Spicer, 1982) Vyšší sebev ě domí (Hillmann et al., 1991; Pedersen, 1994 ) Vyšší sebev ě domí (Hillmann et al., 1991; Pedersen, 1994 ) Pozorn ě jší ve vyu č ovaní (Hillmann et al., 1991) Pozorn ě jší ve vyu č ovaní (Hillmann et al., 1991) Motivovan ě jší k úsp ě chu (Burda, 1996) Motivovan ě jší k úsp ě chu (Burda, 1996) Extrovertnejší (Pedersen, 1994) Extrovertnejší (Pedersen, 1994) Komunikativn ě jší (Koneya, 1976) Komunikativn ě jší (Koneya, 1976)

ZADNÍ A BO Č NÍ POZICE Výraznejší absence (Stires, 1980) Výraznejší absence (Stires, 1980) Vyšší míra ilegální komunikace (Pedersen, 1994) Vyšší míra ilegální komunikace (Pedersen, 1994) Snaha vyhnout se interakci s u č itelem (Benedict a Hoag, 2004) Snaha vyhnout se interakci s u č itelem (Benedict a Hoag, 2004) Komunikativní ostýchavost ((Hillmann et al., 1991) Komunikativní ostýchavost ((Hillmann et al., 1991)

MUSÍM – brýle, dislexie JE MI TU FAJN – sluníčko, radiátor parapet JSEM V BEZPEČÍ - lavice, zákryt MÁM POD KONTROLOU - třída VIDÍM – učitel, tabule Tady chci sed ě t

Tady nechci sed ě t tabule učitel umyvadlo okno

ZÁV Ě REM Školní t ř ídu je mo ž né vnímat jako prostredí, kde komunikaci formují nejen psychologické vlastnosti u č itel ů a ž ák ů, ale také fyzická re č materiálních objekt ů.

D ě kujeme za pozornost.