Chráním sebe aneb Zdraví máme jen jedno Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V této dopravní soutěži prověříme vaše znalosti, které jste zatím získali a které dodržujete když se pohybujete venku a to nejenom na kole. Vašim úkolem.
Advertisements

Soutěžní úkol. Naším společným úkolem je dostat cyklistu ve spodní části obrazovky na konec cesty. Musí ujet celých 10 kilometrů. Musíme mu pomoci správně.
Důležitá telefonní čísla
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nonogram, kódovaný obrázek
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROSTOROVÁ ORIENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
TEXTOVÝ EDITOR WORD CO SE NAUČÍME: 1. Základy psaní z klávesnice 2. Soubor 3. Velikost písma 4. Barva písma 5. Druh písma Dostupné z Metodického portálu.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
KDE JSOU MÍČE – NA, POD, ZA, PŘED aktivita
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VÍTE, KDE BYLO NEJVÍCE ALKOHOLIKŮ. NA TITANIKU
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
PŘEDLOŽKY PŘED NÁMI S VČELKOU MIJOU
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
BAREVNÉ TVARY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
OCHRANA ČLOVĚKA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Dobrý den, děti, jsem skřítek Lesánek. Zde bydlím. Starám se o lesní zvířata a mám velkou radost, když se jim dobře daří. Ale často jsem smutný. To když.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Aby nás tělo nebolelo: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
KŘESŤANSTVÍ AKTIVITY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
VARIACE S OPAKOVÁNÍM Rozbor úlohyŘešení úlohy Zdroj obrázků : Všechny uveřejněné odkazy [ ] dostupné pod licencí Public domain na WWW:
Staň se virtuálním turistou
První setkání Pravidla a zákony
KŘESŤANSTVÍ AKTIVITY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Začínáme s podstatnými jmény I
Ukázka zpracování referátu.
CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení
Interaktivní procvičování barev a paměti na tvary těles.
Ovoce hrou Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
První setkání Pravidla a zákony
První setkání Pravidla a zákony
PRASE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
Rozcvička Aritmetický průměr
ŽIVOT NA POLI Mgr. Petra Stanjurová
PROSTOROVÁ ORIENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autor © Žaneta Prošková
Ověř si své znalosti z živočišné říše!
Najdi dva stejné obrázky
Úsečka, přímka, polopřímka, různoběžky s kočkou Čárkou
PÉČE O ZDRAVÍ Obrázek dostupný z:
Grafy pro malé školáky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Magdalena Málková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
ŽIVOT NA POLI Mgr. Petra Stanjurová
Písemné sčítání s přechodem desítky
Písemné sčítání dvojciferných čísel bez přechodu desítky
Vítejte v Písmenkově − seznamte se s písmenkem D, d
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
ŽIVOT U LIDSKÝCH OBYDLÍ Mgr. Petra Stanjurová
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL S PŘECHODEM
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Na které písmenko začíná obrázek?
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Německý jazyk předložky se 3
ČÁSTI TĚLA Potřebné věci Autor © Žaneta Prošková
Pracovní list 1) Do které kategorie jazyků se řadí španělština?
Ahoj. Jmenuji se Kroužek a musím se dostat do mého domečku
Transkript prezentace:

Chráním sebe aneb Zdraví máme jen jedno Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Klikni na mě!

Jak tak na vás koukám, vůbec netušíte, kdo já jsem. Nic si z toho nedělám. To se mi stává v každé škole, kterou navštívím. No, je to asi tak: Jmenuji se Chytrolín, bloudím si po školách a ptám se dětí na různé otázky. Kolik je nebo kde se píše tvrdé y vím, mě spíš zajímá, jestli se dokážete postarat sami o sebe. To je totiž někdy daleko těžší, než znát abecedu. Asi si říkáte: Co to po nás ta oranžová jitrnička chce? Ale uvidíte, že to bude legrace. A navíc se naučíte Morseovku. Že nevíte, co to je? Morseova abeceda (nebo také Morseovka) je několik symbolů, kterými se můžeme dorozumívat. Každý symbol označuje jedno písmeno naší abecedy, kterou všichni známe. Pokud symbol změníte v písmeno, můžete číst. Klikni na mě!

TAK JDEME NA TO! Dostanete ode mě otázku a k ní tři odpovědi v barevných rámečcích. Jen jedna je správná! Vyberte správnou odpověď a klikněte na ni. Pouze správná odpověď vás posune na další stránku. Tam najdete symbol Morseovky a ten si napíšete na papír. Stejným způsobem získávejte další znaky Morseovky. Nezapomeňte! Pište je na papír za sebou, tak jak jdou za sebou otázky. Tečky a vodorovné čárky označují písmena. Šikmé čáry se používají k oddělení písmen. Může to vypadat třeba takto: /. _ /…. / _ _ _ /_ _/ Klikni na mě!

Tak tady je ta zázračná Morseova abeceda. Pomůže ti rozluštit, co mi vždy říkala maminka, když jsem byl malý. A /._ / B /_.../ C /_._./ D /_../ E /. / F /.._./ G / _ _./ H /…./ CH /_ _ _ _ / I /../ J /._ _ _ / K /_. _ / L /._../ M /_ _ / N /_./ O /_ _ _/ P /._ _./ Q /_ _._/ R /. _./ S /…/ T /_ / U /.._ / V / … _ / W /. _ _ / X /_.. _ / Y / _. _ _/ Z / _ _../ Klikni na mě!

1. Když vás obtěžuje cizí člověk, třeba vám nabízí sladkosti a různé dárky nebo vás láká, ať jdete s ním, co uděláte? Nebudu se s ním bavit a odejdu. Půjdu s ním. Řeknu mu svou adresu.

Tento symbol Morseovky si zapiš na svůj papír. Klikni myší na zelenou šipku a jedeme dál! / _../

2. Co dalšího byste měli udělat, kdyby vás někdo obtěžoval? Řeknu to rodičům nebo paní učitelce. Nechám si to pro sebe. Pochlubím se s tím kamarádům.

Tento symbol Morseovky si zapiš na svůj papír. Klikni myší na zelenou šipku a frčíme dál! /. _ /

3. Může se stát, že některý z vašich spolužáků bude chtít, ať mu dáte své věci nebo za něj napíšete úkol, nebo vás bude dokonce bít a urážet. Může vám i vyhrožovat. Co byste měli udělat? Svěřím se rodičům nebo paní učitelce. Nikomu to neřeknu. Nechám si to líbit.

Tento symbol Morseovky si zapiš na svůj papír. Klikni myší na zelenou šipku a pádíme dál! / … _ /

4. Když jezdíte na kolečkových bruslích, na kole nebo na lyžích, nesmíte zapomenou na helmu. klobouk. kšiltovku.

Tento symbol Morseovky si zapiš na svůj papír. Klikni myší na zelenou šipku a pelášíme dál! /. /

5. V autě nesmíte nikdy zapomenout připoutat se bezpečnostním pásem. otevřít okno. pustit si hudbu.

Tento symbol Morseovky si zapiš na svůj papír. Klikni myší na zelenou šipku a fičíme dál! /. _ _ _ /

6. Vždy, když přecházíte silnici, musíte se pořádně rozhlédnout. držet za ruce. podívat před sebe.

Tento symbol Morseovky si zapiš na svůj papír. Klikni myší na zelenou šipku a utíkáme dál! / … /

7. Pokud se ztratíte, co je nutné znát? Své jméno, adresu a telefon. Kolik vážím a měřím. Místo, kde se právě nacházím.

Tento symbol Morseovky si zapiš na svůj papír. Klikni myší na zelenou šipku. Nezastavujeme, jedeme dál. /.. /

8. Co uděláte, když najdete mrtvé zvíře? Nechám ho ležet a nesahám na něj. Zakopu ho. Vezmu ho do rukou a hodím do koše.

Tento symbol Morseovky si zapiš na svůj papír. Klikni myší na zelenou šipku a prcháme dál! /. _ _. /

9. Když potkáte toulavého pejska, nebudete mu nic dávat, ani na něj sahat. vezmete si ho domů. pohladíte si ho a dáte mu najíst.

Tento symbol Morseovky si zapiš na svůj papír. Klikni myší na zelenou šipku a plazíme se dál! / _ _ _ /

10. Venku je krásně, svítí sluníčko a vy stojíte na břehu rybníka. Rádi byste se zchladili. Můžete skočit z břehu do vody? V žádném případě. Nevím, jaká je zde hloubka a co je na dně. Můžu, musím se přece zchladit. Ano, skočím a uvidím.

Tento symbol Morseovky si zapiš na svůj papír. Klikni myší na zelenou šipku a šlapeme dál! /_ _.. /

11. Venku je horko a vy jdete k vodě. Na co nesmíte zapomenout? Na sluneční brýle, klobouk, krém na opalování a pití. Na svačinku. Vzít si mýdlo a ručník.

Tento symbol Morseovky si zapiš na svůj papír. Klikni myší na zelenou šipku a prcháme dál! /_ _ _ /

12. Znáte důležitá telefonní čísla, která mohou vám nebo ostatním zachránit život? Pokud ano, klikněte na správný rámeček. Kuku, na mou věru, už se blížíš k závěru. 158 – policie 150 – hasiči 155 – záchranná služba 112 – evropské číslo tísňového volání 158 – policie 150 – hasiči 255 – záchranná služba 212 – informace 120 – policie 126 – záchranná služba 100 – hasiči 112 – evropské číslo tísňového volání

Tento symbol Morseovky si zapiš na svůj papír. A to je vše! Určitě to pro vás byla hračka a spoustu informací jste už dávno znali. Možná jste se dozvěděli něco nového. Pokud ano, pak jsem potěšen. Dnes se s vámi loučím, ale ne na dlouho. Ahoj a opatrujte se! Váš Chytrolín /. _./