ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Didaktika školní tělesné výchovy
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Požadavky k získání známky
Co by měl student vědět na začátku studia PEF MZLU v Brně
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Diagnostika ve sportovních hrách
Taktická příprava Michal Lehnert.
Didaktika sportovních her PSPH 247N
Témata přednášky Vyučování SH ve školní tělesné výchově
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Týmový herní výkon (THV)
DIDAKTIKA ATLETIKY I.stupeň ZŠ
Informatika akademický rok 2012/2013 Úvod k předmětu.
Bp 2316 SPORTOVNÍ HRY I. základní výukový předmět pro studenty s tělovýchovným zaměřením se základními pohybovými předpoklady Studenti rozumí sportovní.
TECHNICKÁ PŘÍPRAVA ..
Fyziologické aspekty sportovních her Cíl: 1)Možnosti využití sledování ANS při řízení tréniku 2) Aplikace poznatků nabytých ve FYZZ do jednotlivých sportovních.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
Spektrum didaktických stylů
ATLETIKA přednáška. Požadavky na ukončení studia atletiky 1.Ústní zkouška 2.Praktické splnění vícebojů a metodických výstupů 3.Splnění všech praktických.
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Praktikum k didaktice IVZ 2 jaro 2011 Projektová výuka nebo Integrovaná tématická výuka.
Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Didaktická technologie
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Zdravotní tělesná výchova
Didaktické formy tréninkového procesu - TP
Západočeská univerzita v Plzni
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
MAN 1. Seminář sociální psychologie se zaměřením na sport Marie Blahutková.
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Teorie a didaktika karate III Didaktika a trénink.
Bp a Bk 2216 SPORTOVNÍ HRY I. základní výukový předmět pro studenty s tělovýchovným zaměřením se základními pohybovými předpoklady Studenti rozumí sportovní.
Aktuální formy a metody sportovních her
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Aktuální formy a metody sportovních her np1107, nk1107 Mgr. Tomáš Pětivlas, Ph.D.Únor 2011.
Aktuální formy a metody sportovních her
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Aktuální formy a metody sportovních her np105, nk105 Mgr. Tomáš Pětivlas PhDÚnor 2007.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
kurzy tenisu pro děti z mateřských a základních škol
Organizační formy práce v tělesné výchově
Tělesná výchova v rámcovém vzdělávacím programu Klára ročková
Rekreologie 1 (sylabus)
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Obecná didaktika ÚVOD.
NÁVRHY PRO TEMATICKY LADĚNÉ JEDNOTKY TV
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
ATLETIKA přednáška.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Standardy pro základní vzdělávání
SPORTOVNÍ HRY I - BASKETBAL
Metodicko – organizační normy
Využití aktivizačních metod při volnočasových aktivitách
Transkript prezentace:

ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP Kombinovaná forma studia Vyučující: PhDr. Jan Křiček, CSc. Typ předmětu: povinný Ročník: 2. ročník Bc Způsob zakončení: Z, ZK Rozsah studijního předmětu: 10 hod. za semestr Požadavky na zápočet: - 80 % aktivní účast - vypracování seminární práce v orientaci předmětu Požadavky na zkoušku: základy didaktiky SH v orientaci prostředí OSP

VYUČOVÁNÍ SPORTOVNÍCH HER Současné trendy vyučování SH Herně dovednostní základ Nácvik a osvojování herních dovedností Herní výkon (vymezení) Předpoklady a složky herního výkonu Individuální herní výkon Týmový herní výkon

DIDAKTICKÉ FORMY DIDAKTICKÉ METODY Metodicko organizační formy (průpravná a herní cvičení, průpravné hry) Sociálně interakční formy (hromadná, skupinová, individuální) Vyučovací / tréninková jednotka s herním obsahem (struktura, charakter, organizace) DIDAKTICKÉ METODY Metody věcné a časové strukturace Metody koncentrace a distribuce

UČITEL / TRENÉR VE SH Pozice, role, řídící činnost učitele ve vyučování SH ZP Akademičnost učitele Didaktické styly (volba, aplikace)

MANIPULACE S TĚLESNÝM ZATÍŽENÍM Didaktické zásady a postupy v kontextu zatěžování Nácvik a osvojování dovedností jako forma těles. zatěžování Herní trénink a utkání jako forma těles. zatěžování Herní aktivity z hlediska těles. zatěžování dle typu ZP

ÚKOLY PRO STUDENTY (kontrolní otázky) Co rozumíte pod pojmem akademičnost učitele ve SH Co je nácvik, herní trénink , utkání (rozdíly) Které metodicko organizační formy upřednostňujeme v prostředí ZP Jaká jsou kriteria výběru pro didaktickou metodu ve vyuč. jednotce s herním obsahem ZP Jakou pozici zaujímá učitel v roli rozhodčího SH Popište herní formu rozcvičení v úvodu VJ

LITERÁRNÍ ZDROJE DOVALIL, J. Výkon a trénink. Praha: Olympia 2005 HEDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál 2005 KÁBELE, J. Sport vozíčkářů. Praha: Olympia, 1992 KŘIČEK, J. Herní aktivity a hry OSP. Praha: UK 2013 MARTENS, R. Úspěšný trenér. Praha: Grada 2006 PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. Základy didaktiky sportovních her. Praha: UK, 2009 VELENSKÝ, M. Průpravné hry. Praha: UK 2005.