Svobodný přístup k informacím 25.11.2005. A.Byrne Právo jedince být respektován a vybrat si svůj život Povinnost respektovat Koncept euroamerické kultury…

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář IVIG 2008, Kde plagiátorství začíná Moravská zemská knihovna Brno Mgr. Jana Nejezchlebová
Advertisements

IVIG 2008 Výsledky průzkumu informačního vzdělávání na VŠ v ČR v roce 2008 Zpracovala: Hana Landová, UK v Praze, ÚISK Prezentuje: Lenka Bělohoubková, VŠE.
Informační gramotnost na středních školách
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Personální řízení a jeho úloha v podniku
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
AKVŠ – profesionalita – spolupráce Marta Machytková předsedkyně VV.
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Projekt Infogram aneb P.I.V.O. žije. Eva Svobodová, IVIG 2008, Česká zemědělská univerzita v Praze Praha,
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
Veronika Peslerová Konference Knihovny současnosti 2011 Informační vzdělávání uživatelů ve veřejných knihovnách není nutné zlo.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Audit IT procesů ve FNOL
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
KNIHOVNY + IV = Hana Landová SIC ČZU & ÚISK FF UK +
POSTAVENÍ ZÁKLADNÍ KNIHOVNY V OBCI KNIHOVNA ROKU Seminář regionální funkce knihoven ve Zlínském kraji Setkání starostů obcí a knihovníků okresu Zlín Eva.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
IVIG 2005 Informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí Projekt online systému podpory informačního vzděláván v.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Domácí péče Home care.
IVIG 2005, Systém informačního vzdělávání na UNC-CH Hana Landová ÚISK FF UK & SIC ČZU v Praze.
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE ICT VE ŠKOLE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Informační a poradenské centrum v Havlíčkově Brodě a spolupráce s veřejnými knihovnami Modelový program podpory slaďování profesního a rodinného života.
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
Věcné zpracování trochu jinak Ze zkušenosti Centra informačních a knihovnických služeb (CIKS) VŠE v Praze.
Interkulturní práce a slovník roku Mladý Jeroným, Jana Vlastníková.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Co by měla splňovat pověřená knihovna (Atest) Pardubice Zlata Houšková.
Aktuální problémy vysokoškolských knihoven 21.předsednictvo RVŠ – Pracovní komise pro VŠ knihovny PhDr.Miloslava Faitová ZČU v Plzni.
Zpráva mezinárodní komise UNESCO ,,Vzdělávání pro 21.století"
Činnost komise IVIG v roce 2003 CPVŠ 2003, Hradec Králové, Ludmila Tichá
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Knihovníci dneška pro knihovny zítřka BUDOUCNOST KNIHOVNICKÝCH PROFESÍ V ČR Vít Richter Národní knihovna ČR.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Jaké je místo knihovny ve vzdělávacím procesu vysoké školy? Hana Landová SIC ČZU v Praze Celostátní porada vysokoškolských knihoven a 10. listopadu.
Univerzitní informační systém III., Lednice 2004 eLearningový systém ELIS Roman Malo
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociální práce, MPSV
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Komplexní systém hodnocení
Konflikt, koření života
Případová konference v práci s rodinami a ohroženými dětmi
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
VIKBA32 Informační vzdělávání
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_31
Pedagogika Pedagogika = sociální věda
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Svobodný přístup k informacím

A.Byrne Právo jedince být respektován a vybrat si svůj život Povinnost respektovat Koncept euroamerické kultury… Jak je to jinde..? Individualizace X kolektivizace

A.Byrne Xenofobie, předsudky => přirozené…? Předsudky = dosavadní zkušenosti, dosavadní život, prostředí, kde člověk vyrůstal, jak a kým byl vychováván… Lze se zakořeněných předsudků zbavit?

A.Byrne Historie národa – nezapomenout, porozumět, připustit si, vyrovnat se… Novodobá historie Konec II.sv.v., 50.léta Dnešní generace náctiletých

Nemusíme souhlasit, ale respektovat… Ak. prostředí pluralita názorů Nesouhlas, neshody Debaty, polemiky, rozhovory, ujasňování, argumentace… Přenést do „civilu“

Úloha knihoven v 21.st. Interkulturní konflikty ICT, Globální vesnice… je to výhoda? Snadnější dotknutelnost (psychická i fyzická) Rychlost Zatím stojíme na počátku rozvoje a masivního používání ICT

Globální vesnice Očekávání Současnost Výhledy Vztahy mezi kulturami, třecí plochy splynutí v 1 kulturu, zánik ostatních Vyostření vztahů, konflikty Více možností pro konflikty Více způsobů vedení konfliktů

Úlohy knihoven v 21.st. Informační gramotnost Teaching librarian Nové funkce ak. knihovníka Knihovník = ak. pracovník..?? Integrace služeb knihovny do výuky IVIG – inf. vzděl. a inf. gramotnost

Stále mnohé otázky … Samostatný kurz: ano či ne? Přímá účast ve výuce? Klasická výuka nebo online? Spolupráce s pedagogy? Personální zajištění? … Cíl: komplexní a kvalitní program informačního vzdělávání na každé VŠ

Naším úkolem je … (mimo jiné)  navazování partnerství s vyučujícími při sestavování programu IV  vytváření obsahové náplně jednotlivých výukových jednotek, včetně testů  hodnocení úrovně porozumění a schopnosti aplikace poznatků  řešení administrativních úkolů v souvislosti s organizací výuky (Young & Harmony,1999)

Co to pro nás znamená?  Zhodnocení současného stavu  Existující znalosti a kompetence uplatňovat a propagovat  Chybějící doplňovat  knihovnické školy – odpovídající programy  profesní organizace  knihovny: interní programy vzdělávání  Spolupráce s dalšími obory

Do příště… The role of the libraries in the development of democratic societies/T.Lidman