Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi Kurz právního minima Jihlava 26. – 28. 4. 2005 Ing. Libuše Nivnická.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zavedení vnitřního kontrolního systému v příspěvkových organizacích zřizovaných krajem Vysočina Pravidla kraje Vysočina.
Advertisements

Úloha sektorových rad v systému uznávání výsledků dalšího vzdělávání
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Změna legislativy při zadávaní veřejných zakázek
Možnosti a limity kontroly obcí
Nová prováděcí vyhláška k zákonu o finanční kontrole 416/2004 Sb.
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)

Přístup ke kontrole prostředků poskytnutých ČR ze zahraničí Josef Polák Výroční konference ROP JZ Listopad 2011.
Rozpočtové hospodaření obcí
Řízení rizik ve veřejné správě legislativní rámec
Řízení lidských zdrojů a interní audit Eva Janoušková ředitelka Sekce ekonomiky a podpory Krajský úřad Kraje Vysočina.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Zvýšení kvality řízení - Workshop A2, A4, A5 6. –
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Vykonavatelé majetkových práv obcí a krajů
Projekt realizován za finanční podpory Ministerstva kultury ČR
Finanční kontrola zákon 320/2001 Sb. prováděcí vyhláška 416/2004Sb.
Finanční kontrola zákon 320/2001 Sb. prováděcí vyhláška 416/2004 Sb.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejný zadavatel a vnitřní předpisy aneb kontrola předcházejí kontrole ÚOHS Brno, 27. listopadu 2007 Mgr.
Veřejnosprávní kontrola
2. Setkání IA ze zdravotnictví B R N O 17. května 2012.
Vnitřní kontrolní systém
Sekce 05 - Odbor Účetnictví a audit
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi
1 Zpráva o výsledcích finančních kontrol ve veřejné správě za rok 2006 – za Liberecký kraj a jím zřízené příspěvkové organizace.
Finanční kontrola Vnitřní kontrolní systém zákon 320/2001 Sb. II. část
Rozpočty územních samosprávných celků
Veřejné zakázky. Právní základ 3 Právní základ - Smlouva o založení Evropského společenství - Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - Zákon č.
OEF/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica, Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum:
1www.eav.cz Energetická agentura Vysočiny, z.s.p.o. Ing. Michaela Bačáková EAV, z.s.p.o. Jiráskova 65 Jihlava
Ing Jiří Krump, UOOU, náměstek předsedy pro ekonomiku a provoz
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Dokumentace k zajištění BOZP
Kontrola projektu na místě, průběžné posouzení projektu Martina Bečvářová Praha (květen 2015)
STÁTNÍ PODNIK.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Operační program ESPON 2013 Informační den Program ESPON 2013 Projektová partneři Mgr. Milada Hroňková Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Předběžná finanční kontrola Příkazce operace. Úvod S účinností od byl na fakultě upřesněn vnitřní kontrolní systém předběžné finanční kontroly.
AKTUÁLNÍ INFORMACE MINISTERSTVA ZDRAVOTNICTVÍ („MZ“) – „Bílý dům“ Mgr. Aleš Kapucián Oddělení vědy a výzkumu (odbor VLP/1)
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Zastoupení zadavatele – ano - ne Konference: Elektronizace veřejných zakázek Pořadatel QCM s.r.o. Hotel Barcelo, Praha, Ing. Miroslav Jeništa.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
FN JESSICA v IOP Nástroj finančního inženýrství JESSICA Zvolená implementační struktura Řídící orgán IOP Holdingový fond – SFRB - instituce.
DOTACE A TRANSFERY Z ÚČETNÍHO HLEDISKA A JEJICH VLIV NA HOSPODAŘENÍ
Kvalita v sociálních službách jako proces
Kapitola 3 směrnice 36/INA-VOK Zásad vztahů Změny navrhované OE
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
SCHVALOVÁNÍ ÚČETNÍCH ZÁVĚREK
6 KONTROLA. Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení příspěvkových organizací.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Finanční účetnictví RADNICE
Systém kontroly ÚSC Šumperk
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Poznatky z veřejnosprávních kontrol u příspěvkových organizací
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi Kurz právního minima Jihlava 26. – Ing. Libuše Nivnická

Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb. §§1 – 6 Bližší podrobnosti o kontrolních metodách  Zpřesňuje účel a obecné zásady výběru kontrolních metod § 2 – porovnávání §3 – sledování §4 šetření a ověřování §5 kontrolní výpočty §6 analýza

Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb. §§ 7 – 31Bližší podrobnosti o kontrolních postupech  Veřejnosprávní kontrola ( § 11 zák.) – schvalovací, operační, hodnotící, revizní postupy  Vnitřní kontrolní systém: - řídící kontrola ( § 26 – 27 zák.) - schvalovací, operační, hodnotící, revizní postupy nebo jejich kombinace - interní audit ( §28 zák.) – kombinace revizních a hodnotících postupů

Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb. Předběžná kontrola se zajistí § 10 Schvalovacími postupy: - příkazce operace ( §26 zák.) - správce rozpočtu (§26 zák.) - hlavního účetního a to :  před učiněním právního úkonu ( nárok – veřejný příjem, závazek – veřejný výdaj)  po vzniku nároku nebo závazku

Schvalovací postupy předběžné kontroly při správě veřejných příjmů §11Předběžná kontrola před vznikem závazku:  Zajistí – příkazce operace §12 Předběžná kontrola po vzniku závazku:  Zajistí – příkazce operace, hlavní účetní

Schvalovací postupy předběžné kontroly při řízení veřejných výdajů §13 Předběžná kontrola před vznikem závazku( právní fáze):  Zajistí příkazce operace a správce rozpočtu §14 předběžná kontrola po vzniku závazku ( finanční fáze):  Zajistí příkazce operace a hlavní účetní

Schvalovací postupy předběžné kontroly při řízení veřejných výdajů §13, (8) – příkazce operace může předložit správci rozpočtu návrh na kontrolní zajištění finančního krytí přepokládaných operací, ( 9) – podpis návrhu správcem rozpočtu je dokladem o kontrolním zajištění finančního krytí - limitovaný příslib

Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb. § 16 použití technických prostředků, elektronický podpis

Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb. Průběžná kontrola se zajistí § 18 operačními postupy Úprava postupů průběžného sledování operací až do jejich konečného vypořádání a vyúčtování § 19 průběžné nebo periodické prověření

Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb. §22 Hodnotící postupy : určení a výkony Skutečnosti shromážděné a dokumentované operačními a revizními postupy při řídící kontrole nebo veřejnosprávní kontrole.  Údaje o uskutečněných operacích  Porovnání údajů  analýza

Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb. Následná kontrola se zajistí ( při veřejnosprávní kontrole i řídící kontrole ) §24 – 26 revizními postupy V kontrolní aktivitě jsou obsaženy dva prvky:  Inspekční  auditní

Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb. §§ 27 – 31 auditní postupy (Rozpracovává §6, odst. 2 zákona). Jsou zde zpřesnění týkající se především univerzální logické posloupnosti úkonů v etapě přípravy, výkonu a realizace výsledků konkrétního typu auditu.

Finanční kontrola aplikace v praxi  Vztah zřizovatele a příspěvkové organizace: Zřizovatel: - ukládá zavedení systému finanční kontroly - zakotvuje povinnosti vedoucího orgánu veřejné správy - provádí veřejnosprávní kontrolu (na místě, jinou formou) – odvětvový odbor Zakotvení vztahu v dokumentech – usnesení rady, zastupitelstva, interním dokumentu ( Zásady vztahu orgánů statutárního města k příspěvkovým organizacím)

Finanční kontrola aplikace v praxi Interní dokumenty:  Zřizovací listina  Organizační řád  Pracovní řád  Interní směrnice – příkaz ředitele

Finanční kontrola aplikace v praxi Užitečné odkazy Děkuji za pozornost.