Tramvaje: T3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Advertisements

Elektrické stroje Stejnosměrné motory
Stejnosměrné stroje II.
Stejnosměrné motory v medicínských aplikacích
Trolejbusy: Škoda Electric
Chladící systémy vozidla
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Vyšší odborná škola požární ochrany ve Frýdku - Místku Technické prostředky Bc. Petr Jirout 2011.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní koncepce vozidel
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Trolejbusy: 14Tr.
Charakteristické znaky MHD
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Charakteristiky stejnosměrných motorů
Traktorové stroje pro zemní práce.
Dlouhodobá maturitní práce
Výuka předmětu automobily
Tramvaje: Škoda 15T.
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Motorová vozidla Mtv.
Třecí kotoučové spojky a hydrodynamické měniče
Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých.
Úvod do MHD Trolejbusy: úvod.
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Střední odborná škola Otrokovice
Brzdy – účel, rozdělení, hlavní části
Technická příprava výroby
Automobily – koncepce, karoserie
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Měření a simulace zatížení trakčních měníren a
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Tramvaje: T3R.PLF.
Lamborghini. Lamborghini Urraco Lamborghini Diablo Lamborghini Galardo Lamborghini Murcielago A o nich budu psát Lamborghini Reveton.
Brzdy se vzduchotlakým ovládáním
Tramvajová vozidla.
PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Stejnosměrné lokomotivy Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných.
Lok.řady 122,123.  Výrobce: ŠKODA Plzeň  Rok výroby: 1967 / 1971  Trakce: elektrická stejnosměrná  Typ vozidla: čtyřnápravová skříňová nákladní lokomotiva.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceRámy.
© ELCOM, a.s. Testovací zařízení a napájecí zdroje pro oblast kolejových vozidel Ing. Petr Hudeček, Ph.D. Projektový manažer, programátor Divize Aplikovaná.
ČÁSTI JEŘÁBŮ.
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Ing. Milan Krasl, Ph.D. Ing. Milan Krasl, Ph.D. Stejnosměrné stroje Stejnosměrné stroje.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Mechanické převody. Seznámení studentů se základními stavebními prvky strojů a strojního zařízení. Úvod do problematiky mechanických spojů.
VY_32_INOVACE_AUT2_19 Retardéry. Účelem retardéru je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Retardér nelze použít ani jako brzdu parkovací. Používají.
Hlavní části motorových vozidel
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_01.
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_16.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_05.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 2.Přednáška BW03 - STROJNÍ ZAŘÍZENÍIng. Svatava Henková, CSc.
VY_32_INOVACE_AUT1_14 Základní koncepce osobních automobilů.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_01.
Dopravní charakteristiky
Části strojů Zbožíznalství 1. ročník. Části strojů Zbožíznalství 1. ročník.
ELEKTRICKÉ STROJE - POHONY
Stejnosměrné stroje Stejnosměrné stroje jsou elektrické točivé stroje, které mají na vyniklých pólech statoru umístěno budící vinutí a vývody cívek.
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M-2-014
Tanky 2. světové války Dominik Kolář.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
SROVNÁNÍ KONCEPCÍ TRAMVAJOVÝCH VOZIDEL
POHYB DVOJKOLÍ A PODVOZKU V KOLEJOVÉM KANÁLU
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Elektrická trakce na železnici
Skútry pro přepravu osob
Transkript prezentace:

Tramvaje: T3

Koncepce PCC President‘s Conference Comittee Car skříň tramvaje spočívá na dvou otočných podvozcích, každý podvozek má dvě nápravy v podvozku jsou dva trakční motory, každý pohání jednu nápravu – motory jsou v podvozku uloženy podélně a pohánějí nápravy pomocí kloubové hřídele a nápravové převodovky elektrické řízení se provádí pomocí mnohastupňového odporníku – tzv. zrychlovače, který umožňuje plynulejší a rychlejší akceleraci Petr Sýkora pro X14EPT

Petr Sýkora pro X14EPT

Vznik typu T3 Výroba tramvají PCC v USA od roku 1934 ČKD a fa. Westinghouse – smlouva o výměně licencí » ČKD žádá dokumentaci ještě před 2. světovou válkou Dokumentace se dostává do ČSR až v roce 1946 a je zahájen vývoj nového typu V r. 1948 průmysl znárodněn, ve vývoji však pokračováno, později dokonce zakoupena licence na podvozky Petr Sýkora pro X14EPT

Vznik a výroba typu T3 V roce 1951 vozy T1, v roce 1957 vozy T2 V roce 1960 prototyp T3 – Ing. Antonín Honzík – technická stránka, arch. František Kardaus – výtvarná stránka Sériová výroba v různých modifikacích v letech 1961 ÷ 1989 – přes 14000 kusů » nejpočetnější tramvaj na světě Mnohé dnešní tramvaje z T3 koncepčně vycházejí Petr Sýkora pro X14EPT

Pohled cestujícího 23 míst k sezení 89/142 míst k stání (5/8 lidí na m2) vmax 65 km/h amax +1,8/-1,4 m/s2 troje široké vstupní dveře … značná dynamika jízdy a konstrukční rychlost, krátké pobyty v zastávkách » vyšší cestovní rychlost Petr Sýkora pro X14EPT

Mechanika Délka 14 m Šířka 2,5 m Hmotnost prázdného vozu 16,5 t Dva otočné podvozky umožňující projíždět poměrné klidně i oblouky malých poloměrů Petr Sýkora pro X14EPT

Podvozek Vnitřní skrutný rám tvaru písmene H Kola s pryžovou vložkou Petr Sýkora pro X14EPT

Brzdy Elektrodynamická do odporů Bubnová brzda na hřídeli TM Hlavní provozní brzda Bubnová brzda na hřídeli TM V nízkých rychlostech, parkovací Přítlačná síla čelistí tlakem pružiny, odbrzdění elektromagneticky Elektromagnetická kolejnicová napájená z akumulátorové baterie Nouzová 4x 40 kN Petr Sýkora pro X14EPT

Petr Sýkora pro X14EPT

Elektrická výzbroj Trakce: 4 trakční motory ve dvou skupinách, řízení proudu pomocí mnohastupňového rozjezdového/brzdného odporu ~ zrychlovače Síť 24V pro ovládání NiCd alkalický kapalinový akumulátor 100 Ah Dobíjení pomocí motorgenerátoru, který zároveň zajišťuje chlazení TM a zrychlovače Petr Sýkora pro X14EPT

Petr Sýkora pro X14EPT

Petr Sýkora pro X14EPT

Petr Sýkora pro X14EPT

Zrychlovač ~ mnohastupňový rozjezdový/brzdný odporník s poloautomatickým řízením Pohon pomocí pilotmotoru – 5 hodnot proudu pro jízdu i brzdu – omezovací relé OR udržuje proud na zvolené hodnotě pomocí zapínání/vypínání pilotmotoru 75 stupňů rozjezd, 100 stupňů brzda http://www.youtube.com/watch?v=kwORKjAKnwk Petr Sýkora pro X14EPT

Petr Sýkora pro X14EPT

Trakční motor Stejnosměrný sériový čtyřpólový motor s cizí ventilací Pn 40/44 kW trvale/hodinově Un 600 V Nn 1750 ot/min In 150 A Petr Sýkora pro X14EPT

Petr Sýkora pro X14EPT

Petr Sýkora pro X14EPT

Rozjezd Vyřazování zrychlovače směrem k menším odporům – rychlost pohybu dle zvoleného proudu Petr Sýkora pro X14EPT

Jízda Vykrácen zrychlovač pomocí M2 Vykráceny odporníky R1, R2 Odbuzování induktivními bočníky pomocí F1 ÷ F4 Petr Sýkora pro X14EPT

Brzda Prokřížení kotev a budicích vinutí TM Příprava – předbuzení při jízdě výběhem Pohyb zrychlovače zpět – vyřazování jeho odporu opět dle zvoleného brzdného proudu Petr Sýkora pro X14EPT

Použité prameny Jansa, F: Vozidla elektrické trakce – elektrická zařízení kolejových hnacích vozidel; Nakladatelství dopravy a spojů, Praha, 1987 http://www.prazsketramvaje.cz http://www.tramvajplus.cz http://shell.sh.cvut.cz/~oskar/T3SU/ http://www.wikipedie.cz Petr Sýkora pro X14EPT