PŘEDBĚŽNÝ CÍL Kognitivní: hravou formou seznámit žáky s historickým obdobím pravěku na našem území Afektivní: Emocionální: vlastním prožitkem a osobní zkušeností podpořit u žáků vytvoření kladného vztahu k historii naší vlasti Sociální: žáci jsou vedeni k všestranné a účinné komunikaci na veřejnosti, ke spolupráci v rámci třídy, rodiny i školy Psychomotorický: žáci se na základě získaných informací o pravěku pokusí vlastní tvorbou prezentovat dané období
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: K řešení problému: postupně zdokonalujeme kompetenci práce s informacemi z různých zdrojů, žáky vedeme k jejich vyhledávání, třídění, zpracovávání a vhodnému využití Sociální a personální: vedeme žáky ke spolupráci a vzájemné pomoci při učení Občanské: respektujeme a chráníme naše tradice Komunikativní: vedeme žáky ke spolupráci, podporujeme přátelské vztahy ve třídě i mezi třídami K učení: uplatňujeme různé metody práce
Mezipředmětové vztahy: Vlastivěda: rozdělení pravěku, charakteristika jednotlivých období, významné lokality a archeologické nálezy na našem území i ve světě Jazyk český: seznámení s odborným textem – časopis Svět dinosaurů, práce s encyklopediemi /vyhledávání a třídění informací/, četba – E. Štorch: Lovci mamutů, psaní pozvánky, abeceda, stavba slova, slovní druhy, mluvnické kategorie podstatných jmen a sloves (v pracovních listech použity texty z knihy Jak to bylo Jak to je od Martina Pilného, ilustroval Přemysl Kubela, ISBN ), reprodukce textu, dramatizace Matematika: převody jednotek délky, vyměřování, počítání se závorkami, porovnávání čísel, rozklad čísel, práce s kalkulačkou, slovní úlohy Hudební výchova: zpěv písně, hudba v pravěku Výtvarná výchova: obrázky Lovců mamutů, MISS PRAVĚK, jeskynní malby PRACOVNÍ ČINNOSTI: výroba venuší ze slaného těsta, práce s přírodninami
Poděkování Největší patří všem rodičům, kteří nám umožnili projekt realizovat. Děkujeme i vedení školy. Dále všem nadšeným pracovníkům v Muzeu Komenského v Přerově, v Moravském zemském muzeu v Brně, v Anthroposu, ZŠ Předmostí u Přerova – paní Prokešové a panu Peškovi. Paní učitelce Andrlové a paní Zdence Klapilové!