Západočeská univerzita v Plzni. a industriální zóna Západočeská univerzita v Plzni a industriální zóna.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. vedoucí katedry
Advertisements

Západočeská univerzita v Plzni
Národní síť VTP v ČR Pavel Švejda Společnost vědeckotechnických parků ČR Seminář Podnikové inkubace
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Fakulta bezpečnostního inženýrství VŠB–TUO
Technická 2896/ Brno tel.: fax: Ústav jazyků
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
OBCHODNÍ AKADEMIE A OBCHODNÍ AKADEMIE PRO ZRAKOVĚ POSTIŽENOU MLÁDEŽ, OPAVA, HANY KVAPILOVÉ 20 Kontakty: Tel.: Fax:
SVTP ČR v Jihomoravském kraji
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Západočeská univerzita v Plzni Partner pro SOČ v Plzeňském kraji? Irena Vlachynská, Karel Jedlička Seminář pro autory SOČ, , Plzeň.
O fakultě... Fakulta vznikla 1. ledna 1991 rozdělením Fakulty strojní a elektrotechnické na dvě samostatné fakulty. Fakulta elektrotechniky a informatiky.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
VŠFS P.B.. prezentace VŠFS, Partneři Generální partner Hlavní partneři.
Vysoká škola ekonomická v Praze. Veřejná vysoká škola založená v roce 1953 Cca studentů Studijní programy: –bakalářské (3 roky) –navazující magisterské.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR Číslo projektu – CZ /0024 Zřízení vzdělávacího střediska zařazeného do sítě Science.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 24. ledna Co u nás můžete studovat? Studijní obory na KBO 1.Bakalářské (bc.) 1.1. Učitelské1.2. Neučitelské 2. Magisterské.
Buďte vítáni na Fakultě podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze.
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Zvýšení vědeckovýzkumného potenciálu pracovníků a studentů technických vysokých škol v oblasti dopravy a nových dopravních technologií Registrační číslo:
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
STAV A VÝHLED TRANSFERU TECHNOLOGIÍ NA ZČU doc. Ing. Jan Horejc, PhD., prorektor pro spolupráci s praxí Mgr. Jaroslav Šíp, asistent prorektora.
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Vysoká škola Karlovy Vary, o.p.s. Výzkum, vývoj a inovace na VŠ v ČR Pavel Švejda INOVACE 2009, Týden výzkumu, vývoje a inovací v ČR, 1. –
Univerzita třetího věku na ZČU v Plzni v roce 2005/06.

INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
1 Spolupráce při realizaci projektů inovací na ESF MU Mgr. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné Slezská univerzita v Opavě Zájem o studium na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné se zaměřením.
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Investiční rozvoj UTB ve Zlíně v období 2011 až 2015 Investiční rozvoj UTB ve Zlíně v období 2011 až 2015.
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta.
Fakulta aplikované informatiky / Nad Stráněmi 4511 / Zlín 1.
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
ČVUT zítra prof. RNDr. Miroslav VLČEK, DrSc.. ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 2 Postavení univerzity v měnícím se světě  Boloňské deklarace a společný.
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Zpráva o studiu za rok 2015 Zdeňka Chmelíková
Zpráva o studiu za rok 2016 Zdeňka Chmelíková
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
O nás Univerzita s TRADICÍ – založena 1999
FAKULTA STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ UNIVERZITY JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
UNIVERZITA PARDUBICE Dopravní fakulta Jana Pernera
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Aplikovaná elektronika
Transkript prezentace:

Západočeská univerzita v Plzni

a industriální zóna Západočeská univerzita v Plzni a industriální zóna

Vývoj vysokého školství v Plzni

Současné trendy ve vývoji Současný vývoj růst procenta populace s vysokoškolským vzděláním a tedy i s univerzitním růst nákladů na vybavení a provoz (informatizace, internacionalizace, růst cen přístrojů atd.) jen pomalu rostoucí či stagnující podíl státního rozpočtu pro univerzitní sektor nepříznivý populační vývoj strukturované studium Potřeba získávat prostředky či vytvářet podmínky vlastní podnikatelskou činností Formy: kurzy, celoživotní vzdělávání, distanční vzdělávání Spolupráce s podniky v oblasti vědy a výzkumu, poradenství, VTP

Západočeská univerzita v Plzni

Organizační struktura ZČU

Budovy ZČU v Plzni

Západočeská univerzita v Plzni Borský areál - současnost a budoucnost Západočeská univerzita v Plzni Borský areál - současnost a budoucnost

Vize Západočeské univerzity v Plzni: u n i v e r z i t a a b s o l v e n t ů m u n i v e r z i t ě s p o l e č n o s t s p o l e č n o s t i a b s o l v e n t i Z á p a d o č e s k á u n i v e r z i t a v P l z n i Partnerstvím s univerzitou na cestě k úspěchu ve společnosti, založené na znalostech a tvůrčím potenciálu

▪ Objem mimorozpočtových příjmů ve výši 55 % ▪ Objem příjmů z prestižních odborných aktivit ve výši 30 % všech příjmů ▪ Podíl na trhu vzdělání: 6-8 % terciárně vzdělávaného obyvatelstva ▪ Počet studentů celkem: ▪ Procento absolventů zaměstnaných v oboru ve výši 55 % ▪ Podíl uznávaných osobností působících na univerzitě ve výši 25 % ▪ Počet výzkumných špičkových pracovišť vyšší než počet fakult ▪ Počet prestižních výstupů (publikace, patenty) rovný minimálně součtu akademických pracovníků Strategické cíle ZČU

▪ Jeden profesor v aktivním věku v každém studijním programu (oboru) ▪ Kvalitní jazyková příprava: nejméně jeden modul studijního oboru nabízet v cizím jazyce ▪ Mobilita studentů: jeden semestr studia mimo ZČU u Ph.D. studijních programů 100 % studentů u Mgr. studijních programů 20 % studentů ▪ Věkové složení zaměstnanců zajišťující kontinuitu profesoři 15 %průměr. věk 55 let docenti40 % 48 let ostatní45 % 36 let

Úkoly ZČU Vzdělávání Věda, aplikovaný výzkum, tvůrčí aktivity Internacionalizace Spoluúčast na demokratizaci života společnosti Působení v regionu Procesní a projektové řízení Zajištění a strategická distribuce zdrojů Vnitřní kultura ZČU

Význam ZČU pro město Plzeň a plzeňský kraj Význam ZČU pro město Plzeň a plzeňský kraj

Evropská kompatibilita kreditní systém studia vnitřní otevřenost a prostupnost kompatibilita ECTS akreditace FEANI (EURING) evaluace informační systém studentská samospráva

Mezinárodní projekty v roce 2005 Mezinárodní projekty v roce 2005 Účast ZČU v mezinárodních projektech: v oblasti vzdělávání celkem z tohoErasmus Lingua Leonardo v oblasti výzkumu a vývoje podporované z účelových prostředků státního rozpočtu, kterých se účastní ZČU Počet projektů:

Přehled prostředků na VaV činnost v roce 2005 Přehled prostředků na VaV činnost v roce 2005

Vývoj získaných prostředků na VaV Vývoj získaných prostředků na VaV

Absolvování (Ing., Mgr.) Doktorské studium Přijetí 1. etapa Postupová zkouška 2. etapa Bc. studium Přijetí Absolvování (Bc.) Navazující Mgr.studium Mgr. studiumBc. studium Průběh studia

Struktura studijního plánu DoporučenástrukturapředmětůDoporučenástrukturapředmětů 1. etapa Mgr. a Bc. studium 1. etapa Mgr. a Bc. studium 2. etapa Mgr. studium 2. etapa Mgr. studium Povinné předměty Povinné předměty Povinně volitelné předměty Povinně volitelné předměty Výběrové předměty Výběrové předměty max.90% cca 10% max.90% cca 10%

Počty studentů prezenční formy studia od r. 1989

Celoživotní vzdělávání Garanti výuky: PLZEŇ (Ústav celoživotního vzdělávání - ÚCV) CHEB (Centrum celoživotního vzdělávání - CECEV) akreditované studijní programy, obory, předměty v prezenční i distanční formě (CECEV) nabídka vzdělávacích aktivit dle katalogů vzdělávání na objednávku projekty celoživotního vzdělávání (ČR i zahraniční) spolupráce se zahraničím Univerzita třetího věku

Cílová skupina posluchačů: senioři v rámci celoživotního vzdělávání Zaměření výuky: 3 – 6 oborů dle každoroční nabídky Nabídka oborů (předmětů) pro akademický rok 2005/06: Garanti výuky: PLZEŇ (ÚCV): CHEB (CECEV): Dějiny výtvarného uměníZáklady informatiky Filozofie Základy informačních systémů FyzikaNonverbální komunikace LiteraturaPrávní úprava ekonomických vztahů v rodině Geografie Základní principy japonského řízení Kresba v plenéruZáklady managementu Svět počítačů Vývojové tendence čínského řízení Přírodní vědy aktivně Marketing v neziskové oblasti Marketingová komunikace se spotřebitelem Územní plánování a urbanismus

Vývoj počtu zaměstnanců

Srovnání počtu učitelů a studentů

Rozložení akademických pracovníků

Průměrný věk učitelů

Věkové rozložení učitelů

Zahraniční partneři (celouniverzitní smlouvy) Zahraniční partneři (celouniverzitní smlouvy) Zeměpočet smluv Bulharsko1 Francie4 Indie1 Jižní Korea1 Německo7 Nizozemí1 Polsko3 Rakousko1 Rusko4 Slovinsko1 USA3 Velká Británie2 Vietnam1

Mezinárodní letní jazyková škola Mezinárodní letní jazyková škola se poprvé uskutečnila v roce 1990 a zúčastnilo se jí na 130 studentů a lektorů. V roce 2005 se již při MLJŠ sešlo na 695 účastníků (studentů i lektorů) z celé České republiky i ze zahraničí. Přibližně 130 účastníků přijelo ze zahraničí, a to z následujících zemí: Bulharsko, Čína,Francie, Itálie, Kanada, Litva, Makedonie, Německo, Polsko, Rakousko, Rusko, Slovinsko, Španělsko, Ukrajina, USA a Velká Británie. Mimoto se letní školy každoročně účastní i velké množství cizinců žijících v České republice. Výuka jazyků: angličtina – čeština – francouzština – italština – němčina – ruština – španělština (začátečníci – pokročilí – specializované kurzy pro profesionály) Bohatý doprovodný program V roce 2004 byla MLJŠ oceněna evropskou jazykovou cenou LABEL, která je udělována inovačním projektům v oblasti jazykového vzdělávání.

FAKULTA APLIKOVANÝCH VĚD Výuka zaměřena na oblasti: aplikovaná a inženýrská fyzika aplikovaná a inženýrská fyzika kybernetika a řídicí technika kybernetika a řídicí technika finanční informatika a statistika finanční informatika a statistika inženýrská informatika inženýrská informatika geomatika geomatika matematika matematika mechanika mechanika Oblasti výzkumu a vývoje: informační systémy a technologie kybernetické systémy komplexní mechanické a biomechanické systémy fyzika plazmatu a plazmové technologie spojité a diskrétní matematické struktury geomatika

FAKULTA EKONOMICKÁ Výuka zaměřena na oblasti: ekonomika a management systémové inženýrství a informatika hospodářská politika a správa Oblasti výzkumu a vývoje: hodnocení a zvyšování výkonnosti podniků hodnocení a zvyšování výkonnosti podniků hodnocení a zvyšování výkonnosti regionálních hodnocení a zvyšování výkonnosti regionálních a místních správ a místních správ management a marketing obcí, měst a regionů management a marketing obcí, měst a regionů výpočtová ekonomie – analýza procesů finančních výpočtová ekonomie – analýza procesů finančních trhů a hierarchických struktur řízení podniku trhů a hierarchických struktur řízení podniku exaktní metody v logistice a marketingu exaktní metody v logistice a marketingu managementu managementu výzkum regionálních podmínek výzkum regionálních podmínek obchodního podnikání obchodního podnikání výzkum tržní výkonnosti obchodní firmy výzkum tržní výkonnosti obchodní firmy v podmínkách globalizovaného obchodu v podmínkách globalizovaného obchodu výzkum interakce řízení projektů, výzkum interakce řízení projektů, procesů a znalostí procesů a znalostí výzkum inovačního potenciálu firmy výzkum inovačního potenciálu firmy

FAKULTA ELEKTROTECHNICKÁ Výuka zaměřena na oblasti: elektronika a telekomunikace elektrotechnika a energetika komerční elektrotechnika technická ekologie aplikovaná elektrotechnika dopravní elektroinženýrství elektroenergetika průmyslová elektronika a elektromechanika telekomunikační a multimediální systémy Oblasti výzkumu a vývoje: elektronika telekomunikační a informační systémy elektromechanická přeměna energie průmyslová elektronika technologie a materiálové inženýrství teoretická a experimentální elektrotechnika dopravní inženýrství elektroenergetika komerční elektrotechnika technická ekologie

FAKULTA FILOZOFICKÁ Výuka zaměřena na oblasti: filologie historické vědy humanitní studia politologie mezinárodní teritoriální studia antropologie sociologie Oblasti výzkumu a vývoje: teorie a dějiny vědy a techniky archeologie antropologie politologie filologie

FAKULTA PEDAGOGICKÁ Výuka zaměřena na oblasti: učitelství pro základní školy učitelství pro základní školy učitelství pro střední školy učitelství pro střední školy geografie geografie předškolní a mimoškolní pedagogika předškolní a mimoškolní pedagogika tělesná výchova a sport tělesná výchova a sport sociální péče sociální péče sociální politika a sociální práce sociální politika a sociální práce přírodovědná studia přírodovědná studia historická studia historická studia specializace v pedagogice specializace v pedagogice Oblasti výzkumu a vývoje: teorie a vzdělávání ve fyzice integrace handicapovaných studentů další vzdělávání pedagogických pracovníků

FAKULTA PRÁVNICKÁ Výuka zaměřena na oblasti: právo a právní vědy právo a právní vědy veřejná správa veřejná správa Oblasti výzkumu a vývoje: obchodní právo ústavní právo mezinárodní právo teorie práva právní dějiny občanské právo trestní právo správní právo

Výuka zaměřena na oblasti: strojírenství strojírenství strojní inženýrství strojní inženýrství stavba energetických strojů a zařízení stavba energetických strojů a zařízení stavba strojů a zařízení stavba strojů a zařízení průmyslové inženýrství a management průmyslové inženýrství a management dopravní a manipulační technika dopravní a manipulační technika materiálové inženýrství a strojní metalurgie materiálové inženýrství a strojní metalurgie strojírenská technologie – technologie strojírenská technologie – technologie obrábění obrábění termomechanika a mechanika tekutin termomechanika a mechanika tekutin FAKULTA STROJNÍ Oblasti výzkumu a vývoje: stavba energetických strojů a zařízení stavba výrobních strojů a zařízení průmyslové inženýrství a management materiálové inženýrství a strojní metalurgie technologie obrábění termomechanika a mechanika tekutin

ÚSTAV UMĚNÍ A DESIGNU Výuka zaměřena na oblasti: knižní kultura knižní kultura mediální a didaktická ilustrace mediální a didaktická ilustrace design design keramický design keramický design multimediální design multimediální design intermediální tvorba intermediální tvorba ilustrace a grafický design ilustrace a grafický design Celoživotní vzdělávání základy výtvarného umění – dvousemestrální studijní obor jako příprava ke studiu na VŠ ArtCamp – letní škola umění s obory: knižní vazba, ilustrace, kresba, malba, keramický design, digitální fotografie, grafický design a plakát, multimédia, litografie, hlubotisk, serigrafie

NOVÉ TECHNOLOGIE - VÝZKUMNÉ CENTRUM V ZÁPADOČESKÉM REGIONU NOVÉ TECHNOLOGIE - VÝZKUMNÉ CENTRUM V ZÁPADOČESKÉM REGIONU Cíle centra: koncentrace výzkumné kapacity rozvoj nových technologií podpora výzkumných aktivit v nosných oborech regionu i ČR vytváření výzkumného zázemí pro podniky industriální zóny vytváření kvalifikovaných pracovních míst Odbory centra: modelování deformačních a dynamických procesů modelování a měření interakcí elektrických a mechanických systémů modelování heterogenních materiálů a biomechanických systémů termomechanika technologických procesů informační a elektronické technologie materiály a technologie

Vědeckotechnický park Plzeň Vědeckotechnický park (VTP) je společný projekt ZČU, BIC Plzeň a města Plzeň Cílem VTP Plzeň je:  podporovat zakládání a rozvoj inovačních firem v Plzeňském regionu  vytvářet podmínky pro lokalizaci high-tech firem  podporovat vytváření nových (kvalifikovaných) pracovních míst Úvodní etapa VTP:PODNIKATELSKÝ INKUBÁTOR Další etapa:TECHNOLOGICKÉ CENTRUM

Podnikatelský inkubátor Podnikatelský inkubátor provozuje BIC Plzeň ve spolupráci se ZČU od roku Cíl: pomoci novým, technologicky orientovaným malým a středním podnikům v počáteční fázi jejich rozvoje. ZČU pro inovační firmy nabízí: konzultační a poradenské služby, využití laboratoří, využití infrastruktury univerzity.

Technologické centrum Technologické centrum vzniklo v roce 2001 pro firmy pracující v oblasti: high-tech, komercializace výzkumu a vývoje. Klienti centra: Panasonic Europe Software Development Laboratory, s. r. o., Advanced Technology Groupe, s. r. o., QC Plzeň, s. r. o., Nové technologie – výzkumné centrum, Západočeská univerzita.

Technologické centrum Tato prezentace vznikla v rámci projektu „Systém kariérového poradenství pro studenty vysokých škol v Plzeňském kraji“ (CZ.1.07/2.2.0/ ), který je realizován v letech Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociální fondu a státního rozpočtu České republiky.