Didaktický proces Androdidaktika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Advertisements

Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
Organizační struktury
Řídící struktury.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Vzdělávání a jeho kategorie
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Historické etapy vývoje managementu
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
Didaktické prostředky
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Poradenství ve vzdělávání PhDr. Pavel Beňo Tel ,
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 2. VÝKONOST, KOMPETENCE A GRAMOTNOST PRACOVNÍKŮ Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
Marketingové prostředí
(komentovaný přehled)
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
Instituce, nositelé a nástroje hospodářské politiky
ANALÝZA UČIVA V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Informační systém Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Teorie vzdělávání dospělých
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Profil manažera vzdělávání EGON centra VS Benešov,
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
ICT v edukačním procesu II.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
Kurikulum, metody výuky, didaktická technika
Didaktické metody Androdidaktika.
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
ÚVOD DO STUDIA VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ Veřejné politiky Veřejné politiky.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Geopolitika a geostrategie Úvod do kurzu Definice pojmů apod.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Didaktické prostředky
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Teorie vzdělávání dospělých
Didaktické metody Androdidaktika.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Zpracovala Ing. Lenka Hřibová, říjen 2017
VIKBA32 Informační vzdělávání
Prvky edukačního procesu
Transkript prezentace:

Didaktický proces Androdidaktika

Didaktický proces Rozhodující role ve vzdělávání Složitý proces Ovlivněn řadou vnitřních a vnějších faktorů Vnější procesy Politické, ekonomické Sociální, vědecko-technické Demografické a další

Prvky did. procesu Mají různou funkci, váhu a nestejný počet vazeb 1) dělení Obsah- učivo Interakce prvků Učící se subjekt – žák Společnost 2) dělení Cíl – určen zvenčí – politikou, společností Obsah – učební látka Lektor – zprostředkování učiva Žák – účastník procesu učení Did. Prostředky – technologie…

Úrovně cílů 1) obecné – vyplývají ze sociálně- ekonomických a politických cílů 2) strategické – váží se na konkrétní vzdělávací systémy 3) technické – výukové – konkrétní výukové procesy

Kurikulum Teorie kurikula Rozvoj obsahů, cílů, forem a metod vzdělávání Formují se strategie Vzdělávání Zdokonalení plánování Realizace vyhodnocení

Teorie klíčových kvalifikací 4 základní formy – Martens 1995 Zákl. kvalifikace – obecná povaha – log. Myslet, řešit problém, kooperovat Horizontální kvalifikace – umožňují rozšíření vlastního obzoru – samostatná práce v knihovně, inf. středisku, s příručkami Koordinační prvky – znalost techniky, údržby, znalost předpisů Faktory získávání – napomáhají překonávat rozpory – způsob práce s počítačem, chování a vztahy, ekologické vědomí