doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. VÝVOJ V LETECH 1918-1945 doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz VÝVOJ V LETECH 1918-1945 VÝZNAMNÝ MEZNÍK ČESKÉ REKLAMY 1927 – ZALOŽENÍ REKLUBU REKLAMNÍHO KLUBU ČESKOSLOVENSKÉHO www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz
www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz VÝVOJ V LETECH 1918-1945 CHARAKTERISTIKA MEZIVÁLEČNÉHO OBDOBÍ BUDOVÁNÍ NOVÉ REPUBLIKY VÝSTAVA SOUDOBÉ KULTURY 1928 V BRNĚ – STAVBA VÝSTAVIŠTĚ ROZVOJ VELKÝCH PRŮMYSLOVÝCH KONCERNŮ – BAŤA, ŠKODA, ČKD A ROLE REKLAMY V JEJICH OBCHODNÍ POLITICE ROZVOJ REKLAMNÍ FOTOGRAFIE A FILMU ROZVOJ VELETRHŮ JAKO NÁSTROJE KONKURENČNÍHO BOJE STAVBA PALÁCE PVV – stálá vzorkovna průmyslu, stavba 1925 -1928 funkcionalistický skvost, Le Corbusier www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz
www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz VÝVOJ V LETECH 1918-1945 VÝZNAMNÝ MEZNÍK ČESKÉ REKLAMY 1927 ZALOŽENÍ REKLUBU REKLAMNÍHO KLUBU ČESKOSLOVENSKÉHO 1927 – 1949 Členové – aktivní tvůrci - velcí podnikatelé, zadavatelé – obdoba ČSZV www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz
www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz VÝVOJ V LETECH 1918-1945 REKLAMNÍ KLUB ČESKOSLOVENSKÝ Důvody vzniku: 1.Tvorba image české reklamy u spotřebitelů - PR 2. Profesní růst oboru 3. Lobbing ve prospěch reklamy u státních orgánů Jak vznikají asociace dnes? Jsou zde nějaké paralely? www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz
www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz VÝVOJ V LETECH 1918-1945 REKLAMNÍ KLUB ČESKOSLOVENSKÝ 1927 – 80 členů 1948 – přes 2000 členů, pobočky v 15 městech Kurs obchodní reklamy, Kurs obchodní korespondence Kurs umění jednat s lidmi Rozvoj obchodních dovedností, osobní prodej DM Účast na Světovém kongresu reklamy 1929 v Berlíně www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz
www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz VÝVOJ V LETECH 1918-1945 REKLAMNÍ KLUB ČESKOSLOVENSKÝ 1938 – návrh zřídit ministerstvo propagandy Únor 1939 – Praha II.hospodářská konference – státní propagace a propagace CR MNICHOV září 1938 – Pravda o Československu – 20.000 ex 1939 – Oběť Československa -200.000 ex. REKLUB a TYP Vývoj po roce 1945 – 1948 1949 Reklub zaniká Snaha o obnovu 1990- neúspěšná www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz
www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz VÝVOJ V LETECH 1918-1945 Ing. Jiří Solar – významná osobnost české reklamy 1898 – Josef Slabý 1931 – Jiří Solar 1928 – reklamní poradna 1981 – zemřel www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz
www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz VÝVOJ V LETECH 1918-1945 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz
www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz VÝVOJ V LETECH 1918-1945 Situace před válkou a v průběhu války Činnost Reklubu úpadek reklamy www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz