VYPRAVOVÁNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Český jazyk (sloh) – 8. ročník
Advertisements

VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na vypravování. Obsahuje stručnou definici prostého vypravování a reprodukce. Uvádí vhodné.
Tematická a kompoziční složka literárního díla
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Slohové postupy.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu:
Gramatika Vypravování
Vypravování.
VYPRAVOVÁNÍ.
Číslo v digitálním archivu školy
Slohové postupy a útvary
Státní rozpočet II. Petr Machala.
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
VYPRAVOVÁNÍ.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
V matematice existují i seskupení objektů, které nejsou množinami.
TYPY POVĚSTI Mgr. Michal Oblouk
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_03.
EPICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Využití subpohledů. Obsah n 1) Co je to pohled? n 2) Co je to subpohled? n 3) Jak vytvořit subpohled? n 4) Příklad.
Christopher Paolini Spisovatel
Středověk Úvod.
KOMPOZICE příběhu ČASOVÉ VZTAHY
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Vyvození a procvičení učiva
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
17..
Fibonacciho posloupnost
Slohové postupy.
Vypravování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
P r o c e n t a % I. Ú v o d Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA VRSTVA TEMATICKÁ A MYŠLENKOVÁ Mgr. Michal Oblouk.
OB 21-VVP-HUM-CJL- PAV-M-022. VYPRAVOVÁNÍ Vypravování - zachycuje děj, příběh, o kterém jsme četli, slyšeli, kterého jsme byli svědky nebo jej sami prožili.
Příběh o budoucnosti lidstva Já si například myslím že v roce 2696 bude náš svět strašně znečištěný, ale vyspělý.
TEORETICKÁ ČÁST VYPRAVOVÁNÍ. Vypravování – útvar slohového postupu vyprávěcího Využití  v umělecké literatuře – základ epických děl (povídek, románů,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_19 Název materiáluSloh-vypravování.
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Název školy:Základní škola Okříšky Autor:Mgr. Jana Němcová Název:VY_32_INOVACE_17 Téma:Vypravování Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Sluneční soustava. Sluneční soustava (podle Pravidel českého pravopisu psáno s malým s, tedy sluneční soustava) je planetární systém hvězdy známé pod.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_18_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Lineární funkce Rozdělení lineárních funkcí Popis jednotlivých funkcí.
OB 21-VVP-HUM-CJL- PAV-L VYPRAVOVÁNÍ Vypravování - zachycuje děj, příběh, o kterém jsme četli, slyšeli, kterého jsme byli svědky nebo jej sami.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Práce je vlastní originální tvorbou autora.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Struktura látek (pevných, kapalných a plynných)
MOTIVACE Jakou knihu jste naposledy četli?
Erós a Psýché Kristýna Dvořáčková.
Theseus Anna Mičánková.
ČASOVÉ VZTAHY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Sotolář. Dostupné z Metodického portálu ISSN ,
Firmware počítače a jeho význam Tematická oblast: Úvod do předmětu
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C59Čj6_Vypravování
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
SLOH A KOMUNIKACE Výtah.
Filmová realita.
Tematická a kompoziční složka literárního díla
Název školy: Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Písemná práce Základní informace.
VYPRAVOVÁNÍ Slohový útvar vyprávěcího postupu
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
Rozložení nadpisu podnadpis.
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Rozložení nadpisu Podnadpis.
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Transkript prezentace:

VYPRAVOVÁNÍ

VYPRAVOVÁNÍ Vypravování je __________ útvar, který uvádí nějaký příběh, událost nebo řadu událostí. V prostém vypravování se uvádějí události v __________ posloupnosti, tj. v takovém pořadí, v jakém probíhaly. Události a příběhy, které tvoří podstatu vypravování, mohou být vzaty ze života, takovým říkáme __________. Ve druhém případě mohou být příběhy vymyšlené, ty označujeme jako __________ (patří sem například i příběhy fantastické).

Vypravování je __________ útvar, který uvádí nějaký příběh, událost nebo řadu událostí. V prostém vypravování se uvádějí události v __________ posloupnosti, tj. v takovém pořadí, v jakém probíhaly. Události a příběhy, které tvoří podstatu vypravování, mohou být vzaty ze života, takovým říkáme __________. Ve druhém případě mohou být příběhy vymyšlené, ty označujeme jako __________ (patří sem například i příběhy fantastické). fiktivní stylistický reálný časový

VYPRAVOVÁNÍ Vypravování mívá nejčastěji tuto stavbu: po krátkém ________ dochází k ________, jejímu vystupňování, vyvrcholení a ________. Nejčastěji vypravujeme ve dvou osobách: první (___ forma) a třetí (___ forma). Vypravujeme v čase minulém, ale v nejnapínavějším momentě můžeme přejít do _____________, aby mělo vypravování rychlejší spád.

Vypravování mívá nejčastěji tuto stavbu: po krátkém ________ dochází k ________, jejímu vystupňování, vyvrcholení a rozuzlení. Nejčastěji vypravujeme ve dvou osobách: první (___ forma) a třetí (___ forma). Vypravujeme v čase minulém, ale v nejnapínavějším momentě můžeme přejít do _____________, aby mělo vypravování rychlejší spád. er čas přítomný úvod ich zápletka