....aneb začneme na zelené louce…

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Advertisements

PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Metodologie historického výzkumu volného času
Analýza vnitropodnikového trhu práce
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Aneb „Shit in, shit out“ (J. Herzmann: Konference ČMS 2008) „Opakování - matka moudrosti“
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.
Výzkumné přístupy k marketingovému mixu
Podniková ekonomika Personální činnost.
 Porozumění, pochopení NE měření, kvantifikace  Odpověď na otázku: „JAK? A PROČ?“ ne „Kolik?“  Emocionální explorace NE racionální stránky postojů.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ VII. přednáška
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Analýza makro a mikroprostředí
Podnikové informační systémy C7 – Data Mining a získávání znalostí České vysoké učení technické v Praze Fakulta strojní ústav Řízení a ekonomiky podniku.
Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. PhD.
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
Marketingový výzkum.
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
Aneb „Shit in, shit out“ (J. Herzmann: Konference ČMS 2008) „Opakování - matka moudrosti“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Zadání případové studie
Investiční činnost.
Kvantitativní, kvalitativní a smíšený výzkum
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
Název ročníkové práce Vaše Jméno Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. Jméno Příjmení, PhD., CSc.
Volba segmentů trhu se stavebními zakázkami Optimální alokace výrobní kapacity - perspektivní segment -neperspektivní segment -jak udržet pozici na trhu.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Personální plánování.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Ekonomicko – správní fakulta v Brně Katedra podnikového hospodářství KONKURENCESCHOPNOST PODNIKU VE VZTAHU K ROZVOJI MANAGEMENTU Ing. Viliam Záthurecký,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
METODY STŘEDNĚDOBÉHO PROGNÓZOVÁNÍ SURO jaro 2010.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Soustavy ukazatelů – úvod
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Vybrané manažerské nástroje
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Vyleťal Autor: Roman Lachowicz Motivace Jana Beera a jeho projekt sekundárního vzdělávání v penitenciární praxi
EMM91 Ekonomicko-matematické metody č. 9 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
KEM / PEPL2 Modelování hodnoty podniku Jan Cedl 2015.
Téma 13: Finanční plánování
Model struktury strategického managementu
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Podklady pro zpracování semestrální práce
MARKETING Přednáška P
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Mixed methods design (MMD)
Ekonomika malých a středních podniků
Portfolio analýza Model GE
Marketingový systém řízení
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

....aneb začneme na zelené louce… Výzkum trhu ....aneb začneme na zelené louce…

Výzkum trhu Vychází z DEFINOVÁNÍ trhu Spočívá v DESKRIPCI rysů dosavadního a současného trhu Následuje PROGNÓZOVÁNÍ budoucího vývoje poptávky

DEFINOVÁNÍ TRHU, KVANTIFIKACE POPTÁVKY Úkolem je → vymezení trhu z několika hledisek Pojmy (tržní potenciál x tržní kapacita x tržní podíl) Segmentační výzkum Cíl: zjistit odlišný faktor chování, citlivost na mktový mix Fáze Hlediska segmentace B2C x B2B trhů

Pozor na chybné předpoklady! Předpokládaný segment  ? Cílový segment

1. Krok – vytvoření segmentů pomocí faktorové analýzy Segmentace - fáze: 1. Krok – vytvoření segmentů pomocí faktorové analýzy 2. Krok – vytvoření clustrů hodnot 3. Krok – Zobrazení postojového profilu segmentu 4. Krok – charakterizace nejvýraznější vnitřní dimenze uvnitř jednotlivých segmentů

UKÁZKA VÝSTUPU – SEGMENTAČNÍ MAPA Sinus-Milieus® in the Czech Republic Social Status and Basic Values

DESKRIPCE TRHU, ANALÝZA PROSTŘEDÍ: ANALÝZY: ZÁVĚRY: Prostředí: STEP, SLEPT Portfólia: BCG a GE Konkurence: Porterova analýza 5ti sil Aj.

PROGNÓZOVÁNÍ VÝVOJE Účel Východiska prognóz Volba metody, přístupu k prognózování 1. Kvalitativní metody Expertní odhady Delfská metoda Metoda historické analogie 2. Extrapolace časových řad 3. Kauzální modely ! Každá prognóza musí být periodicky přezkoumána!!!

OD DESKRIPCE K POROZUMĚNÍ OD PROFILU K INSIGHTU DNES – trendy: OD DESKRIPCE K POROZUMĚNÍ OD PROFILU K INSIGHTU

Etnografie ETNOGRAFIE ve spotřebitelském výzkumu … Metodologie vyvinutá antropology pro studium neznámých kultur ETNOGRAFIE ve spotřebitelském výzkumu … … se nesoustředí na etnické skupiny, ale na spotřebitelské segmenty Let me give you a bit of background of ethno Anthros in exotic places—in depth understanding of cultures in a holistic ways—seeing the interrelationships between ways of life, opinions, and how they affect behavior. Ethnography looks at how social relations and cultural values affect the meaning of “things”, and how “things” fit into what people do and how they live. Anthro in modern urban environments—discovering the exotic, and the regular—not ethnic groups but subcultures, lifestyle groups, housewives, bar goers, do-it-yourselves, teenagers, shoppers, mobile phone users regular consumer behaviors—going among consumers to understand their experience first hand. Though anthropologists usually spend long time living with the people they study, sometimes a year or more, in applying ethno to consumer research, we have less time, but we use equally rigorous methods to understand the social, cultural and emotional contexts of consumer-product interactions. So what can we learn about products through ethnography? ZDROJ: Synovate

Jak se dělá etnografie Nejčastěji používané metody Video Audio „TICHÝ SPOLEČNÍK“ „NEZÚČASTNĚNÝ POZOROVATEL“ „ZÚČASTNĚNÝ POZOROVATEL“ „TAJNÝ AGENT“ Nejčastěji používané metody Video Audio Fotodokumentace Poznámky Kombinace výzkumných metod: IDIs, FGDs, deníčky, workshopy, sekundární analýza: domácí archiv, rodinné video, účtenky, apod. ZDROJ: Synovate

Geomarketing