Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Tvorba cen v maloobchodě
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
CK – činnosti touroperátora
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
Cenová strategie Eduard Andráši.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Cenová strategie Jiří Pixa.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Mezinárodní marketingový výzkum
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Stanovení ceny v marketingu
Strategie regionu, obce
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Cenové strategie.
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk

Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží, které potřebuje způsobem, který zaujme.“ Marketingový výzkum =systematické určování, sběr, analýza, vyhodnocování informací a závěrů odpovídajících určité marketingové situaci, před kterou společnost stojí

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Mezinárodní výzkum trhu =sběr, zpracování, analýza a interpretace informací interního a externího původu s cílem zprůhlednit dění v zahraničí, které je důležité pro marketing, zvláště na zahraničním trhu, aby mohla být rozhodnutí managementu ohledně cílů a marketingových strategií označena za informativně dostatečně zajištěná

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Nositelé výzkumu trhu a) Vlastní útvar průzkumu trhu  jako součást zahraničního (exportního) útvaru  jako součást centrálního útvaru průzkumu trhu

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace b) externí ústavy Specializované útvary průzkumu trhu: · Ústav domácí, který partnersky spolupracuje v kooperační vazbě se spřátelenými ústavy v zahraničí · Ústav, který se již internacionalizovat a má v zahraničí dceřinné společnosti · Ústav v hostitelské zemi Organizace pro podporu exportu

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Oblasti využití výsledků výzkumu trhu v mezinárodním marketingu  volba strategie podnikání  volba marketingového mixu přizpůsobeného mezinárodním aktivitám podniku a mezinárodnímu prostředí, do kterého podnik vstupuje  rozhodnutí podniku o způsobu podnikového managementu

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Přístupy k výzkumu trhu v mezinárodním marketingu 50. léta – IMR jako samostatná disciplína 1. Komparativně-analytický přístup ke zkoumání mezinárodních trhů ® přičítá úspěch firmy na mezinárodním trhu vlivu vnějších faktorů na marketing firmy ® IM mix firmy přizpůsoben okolí země, do které firma vstupuje

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace 2. Tradiční přístup ke zkoumání mezinárodních trhů ® chápe úspěch firmy na mezinárodním trhu jako funkci marketingového mixu IM mix je stejný jako v domácí zemi

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace  Realizace výzkumu – sběr info  Zpracování a analýza info  Interpretace výsledků, závěry a doporučení  Prezentace výsledků

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Metodika (proces) výzkumu trhu  Předmět a cíl výzkumu – definování problému, vytvoření hypotéz  Plán výzkumu:  typ informací  zdroje informací (primární, sekundární)  volba metody (dotazování, pozorování, experiment)  technika výběru vzorku  časový harmonogram rozpočet

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace MEZINÁRODNÍ CENOVÁ STRATEGIE

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Analytická dimenze a. Indikátory cenového vývoje na zahraničních trzích  obchodně-politická omezení  kurzy měn  míra inflace

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace b. Vnitřní prostředí podniku  náklady (distribuční, pojistné, výrobní)  specifika výrobku (životní cyklus, jakost, elasticita) c. Specifika trhu  zákazníci (segment, kupní síla, sociální status, zvyklosti)  konkurence (velikost, kartelové dohody)

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Rozhodovací dimenze 1. Uniform Pricing – globální cenová strategie 2. Market by Market Pricing – různorodá strategie dle trhu cenová eskalaceúprava výrobku operativní náklady na export náklady vyvolané vstupem na zahraniční trh

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Řídící dimenze I. Stanovení cíle cenové politiky - strategie přežití  přeúvěrována, zadlužena, nezaplacené faktury  starý produkt  úpravy  pokrytí nákladů (sklad)  prostor pro restruktualizaci, příprava nového produktu

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace - strategie max. zisku  kolik vyrobit a exportovat?  za kolik při zisku?  základní parametry  modelovat  prognóza  maximální rozdíl nákladů a příjmů  množství produkce při max. zisku

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace - strategie max. příjmů  množství produkce, pro kterou je zajištěn prodej za cenu vyšší než je průměrná cena - strategie max. obratu  nízká cena = náklady  náklady  dumping  velká podíl na trhu (otazník, pes  vyprodat produkci, zaváděcí ceny)

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace - strategie sbírání zisku  ověřena životnost na zahraničním trhu  jedinečnost  vysoká cena  ve fázi růstu  lavinovitá poptávka  další snížení  jiný segment trhu

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace II. Určení poptávky - pomocí tzv. poptávkové funkce (nepřímá závislost mezi cenou a velikostí poptávky) + cenová pružnost poptávky + rozhodování ovlivní status prodávaného zboží a vztah ke konkurenci

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Nákladové faktory - náklady na výrobu zboží - podíl režijních nákladů na export - náklady na výzkum a vývoj - náklady na pojištění a dopravu - celní poplatky - náklady na pojištění proti riziku

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Konkurenční faktory - stupeň konkurence - ceny dominantního dodavatele odvětví - ceny stanovené místním sdružením - marketingová strategie k ovládnutí konkurence - vztah mezi nabídkou a poptávkou - cíle na trhu

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Distribuční faktory - bonita distributora - poprodejní možnosti - skladovací možnosti - účast na reklamě - struktura rabatu - počet a typy distributorů - výhradní kontakt - reexport - cílová skupina

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace SPOTŘEBNÍ VÝROBKY POUŽÍVANÉ MIMO DOMÁCNOSTI PRŮMYSLOVÉ VÝROBKY TECHNICKY ŠPIČKOVÉ VÝROBKY OBECNĚ PŘIJÍMANÉ UŽITKY CENOVÁ FLEXIBILITA KULTURNÍ VLIVY STANDARDNÍ CENOVÁ TVORBA ADAPTIVNÍ CENOVÁ TVORBA

Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace