Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1105 Název projektu Škola nás baví Šablona:III/2 – Inovace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

Vlastnosti trojúhelníku
Trojúhelník – I.část Mgr. Dalibor Kudela
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Užití Thaletovy kružnice
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PLANIMETRIE.
Matematika Trojúhelník.
Výška trojúhelníku Změř výšku svého spolužáka nebo spolužačky.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Mgr. Ladislava Paterová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Matematika Lichoběžník.
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
a + b > c Ʌ a + c > b Ʌ b + c > a
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
zpracovaný v rámci projektu
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Úsečky v trojúhelníku 2 Výšky trojúhelníku
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Vzdělávací obor: Matematika
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Trojúhelník,kružnice trojúhelníku opsaná
Užití Thaletovy kružnice
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Autor výukového materiálu:
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Trojúhelník DUM číslo: 08 Trojúhelník Planimetrie - trojúhelník Integrovaná střední.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
7.1 Těžnice v trojúhelníku (rozdělení, názvosloví)
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
6.1 Výšky v trojúhelníku (rozdělení, názvosloví)
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_29 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Trojúhelník těžnice, výška
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_772.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Užití Thaletovy kružnice
Polohové a metrické úlohy v trojúhelníku Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: řešení polohových a metrických úloh v trojúhelníku v analytické geometrii Datum.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
8. ročník THALETOVA KRUŽNICE. ZÁKLADNÍ POJMY: k je kružnice sestrojená nad průměrem AB Úsečka AB je průměr kružnice k Bod S je střed kružnice k Bod S.
6. ročník TROJÚHELNÍKY II. VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Trojúhelník a jeho vlastnosti
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Trojúhelník- druhy trojúhelníků
SINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
Vlastnosti trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníků (sus)
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
COSINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
1. Co všechno umíš určit u trojúhelníku?
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Šablona:III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 1/dum č. 20 Předmět: Matematika Třída:VI. Ověření ve výuce dne: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu

Předmět : Matematika Ročník : šestý Klíčová slova : trojúhelník, výšky v trojúhelníku, konstrukce trojúhelníku a jeho výšek - příklady Jméno autora : Mgr. Lubomír Křapka Škola : Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Bojanov 90

Výška trojúhelníku – je úsečka jejímiž krajními body jsou vrchol trojúhelníku a pata kolmice vedená tímto vrcholem k protější straně - je kolmá vzdálenost strany a příslušného vrcholu. P a, P b, P c - paty výšek v a, v b, v c - výšky trojúhelníku

Výška trojúhelníku - konstrukce

Trojúhelník má tři vrcholy, k nim příslušné (protější) tři strany, má tedy i tři výšky. Výšky v ostroúhlém trojúhelníku

Výšky v pravoúhlém trojúhelníku U pravoúhlého trojúhelníku jsou paty dvou výšek shodné s jedním z vrcholů,tedy i dvě výšky jsou shodné se dvěma stranami trojúhelníku.

Výšky v tupoúhlém trojúhelníku Směrové přímky výšek se vždy protínají v jednom bodě (tento bod nemusí být uvnitř trojúhelníka)

Sestroj trojúhelník KLM, m = 4cm, úhel KLM = 45 0, úhel MKL = Potom sestroj všechny jeho výšky. Najdi průsečík těchto výšek.

1)Sestroj rovnoramenný trojúhelník s délkou základny 6cm a ramene 5 cm. 2) Sestroj jeho výšky. 3) Protínají se všechny výšky v jednom bodě? 4) Změř výšky a porovnej je. 5) Jsou některé z nich stejně dlouhé?

POLÁK, J. Přehled středoškolské matematiky. 8. vyd. Praha : Prometheus, ISBN Čihák Michal, Půlpán Zdeněk; Matematika pro 6.ročník – Geometrie, SPN - pedagogické nakladatelství, 2007, ISBN: Rosecká Z. a kolektiv; Geometrie – učebnice pro 6. Ročník, Nová škola, Brno, 1997; ISBN Binterová H., a kolektit; Matematika 6, geometrie učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia; Fraus, Plzeň, 2007, ISBN Zdroje a literatura: ODVÁRKO, O., KADLEČEK, J., Matematika pro 6. ročník základní školy - 3.díl, 1. vydání, Praha: Prometheus, ISBN