Státní informační politika ve vzdělávání - cíle a postupy Co pro realizaci SIPVZ nabízí Fakulta informatiky Masarykovy univerzity v Brně? RNDr. Tomáš Pitner,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
ECVET v Programu celoživotního učení
© Radek Maca Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z ICT plán školy možný přístup k jeho zpracování odbor 55 SIPVZ MŠMT.
CZ / /0314 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Zkvalitňování dalšího profesního vzdělávání zaměřeného na stavebnictví, elektrotechniku a gastronomii.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Fond Vysočiny Celkový objem finančních prostředků Fondu Vysočiny – 81,4 mil Kč Dílčí cíl Programu rozvoje kraje – 3.2 Podpora rozvoje telekomunikačních.
Projekt zavádění jednotné bezpečnostní politiky v prostředí VZP ČR
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
STANDARD STUDIA k výkonu specializovaných činností Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
© Radek Maca1 Cíle SIPVZ. © Radek Maca2 Rozvoj informační výchovy ve školách Koncepce SIPVZ (UV 351/2000) Vzděláváním k informační gramotnosti – nutné.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA Cesta k informační společnosti Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Přístup státu k budování informačních systémů veřejné správy ing. Tomáš HOLENDA odbor informatizace veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
Distanční vzdělávání v ČR, současnost a budoucnost II. národní konference Jindřichův Hradec
JOB ASISTENT s.r.o.. Hlavní aktivity společnosti: Zpracování a řízení projektů – EU Zpracování a řízení projektů – EU Poradenství Poradenství Outplacement.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Koncepce internetizace knihoven Vít Richter Národní knihovna ČR ISSS 2004.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Projekt internetizace knihoven (PIK) Mgr. Martin Boka 08/2004.
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Olomouc 5. října 2006 Stojíme na začátku: ÚVODNÍ KONFERENCE k projektu „Střední školství v přechodu ČR na novou politiku EU pro zemědělství a venkov “
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Co by měla splňovat pověřená knihovna Brno
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Akreditovaný e-learningový kurz Rovné příležitosti žen a mužů Ing. Petr Špindler, RENTEL a.s. Konference „Rovné příležitosti“ MV ČR, Praha,
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Math Exercises for You (Math4U)
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Fond rozvoje sdružení CESNET
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
I. Dvořák Zahajovací setkání
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
CLEVER LEADER 2011 příprava budoucích učitelů
Název operačního programu:
Hlavní manažér SP Kvalita I
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Mgr. Josef Smékal Střední zdravotnická škola, Brno, Jaselská 7/9
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

Státní informační politika ve vzdělávání - cíle a postupy Co pro realizaci SIPVZ nabízí Fakulta informatiky Masarykovy univerzity v Brně? RNDr. Tomáš Pitner, Dr. Masarykova univerzita v Brně Fakulta informatiky

Seminář "Příprava škol na státní informační politiku ve vzdělávání", Znojmo, 23. listopadu 2000 Co je Státní informační politika ve vzdělávání? SIPV je koncepce předložená MŠMT a MK a přijatá vládou ČR na jaře letošního roku. Je jednou z nejdůležitějších rezortních realizačních politik Státní informační politiky. Hlavním cílem je hmotně i nehmotně podpořit přechod české vzdělávací soustavy (v širokém slova smyslu) ke znalostní společnosti.

Seminář "Příprava škol na státní informační politiku ve vzdělávání", Znojmo, 23. listopadu 2000 Proč Státní informační politika ve vzdělávání? Znalostní společnost vyžaduje nový – na zpracování znalostí zaměřený – vzdělávací systém. Práce s informacemi/znalostmi znamená v současnosti intenzivní využívání informačních a komunikačních technologií (ICT). Jejich dostupnost, zvládnutí a všestranné používání se stává pro vzdělávací systémy vyspělých zemí nutností. Koncepce: –naznačuje směry přechodu k intenzivnímu využívání ICT ve vzdělávání na všech stupních; –ponechává dostatečný prostor k vlastní realizaci

Seminář "Příprava škol na státní informační politiku ve vzdělávání", Znojmo, 23. listopadu 2000 Kdo je cílovou skupinou dopadů SIPV? Učitelé (především základních a středních škol) všech aprobací –investice do kompetencí učitelů mají obecně velký multiplikativní efekt; –téměř všichni jsou státní zaměstnanci, stát má zájem na jejich odborném růstu; –jsou natolik významnou skupinou, že zkušenosti získané z realizace SIPV bude možné přenést do dalších oblastí SIP (informační gramotnost občanů) Žáci těchto škol ICT koordinátoři Informační pracovníci

Seminář "Příprava škol na státní informační politiku ve vzdělávání", Znojmo, 23. listopadu 2000 Cíle SIPV podrobněji Infrastruktura –vybavení alespoň jedním multimediálním PC –připojení do Internetu –posléze další vybavení počítači (8) Koordinátoři ICT Informační gramotnost učitelů –základní: na úrovni ECDL –vyšší: aplikace ICT ve vzdělávání Informační gramotnost knihovníků a inf. pracovníků Grantové programy

Seminář "Příprava škol na státní informační politiku ve vzdělávání", Znojmo, 23. listopadu 2000 Koordinační centrum pro realizaci SIPV Zřízeno rozhodnutím MŠMT 12. září 2000 Vláda potvrzuje úmysl investovat v průběhu pěti let 7.5 mld Kč ze státního rozpočtu mld Kč z FNM Vedení: vedoucí koordinátor, tajemnice, manažer pro komunikaci a tři vedoucí projektů –P1 (doc. Kvasnička, FEL ČVUT Praha -- abdikoval) –P2 dr. Zelenda (MFF UK Praha) –P3 Jaromír Horák (Aquasoft, s.r.o. Praha) Pro letošek vyčleněno 8 mil Kč

Seminář "Příprava škol na státní informační politiku ve vzdělávání", Znojmo, 23. listopadu 2000 Koordinační centrum pro realizaci SIPV Tři projekty: –Školení ICT koordinátorů Školení pedagogů –Podpora při zajištění informačních zdrojů Podpora při zajištění SW nástrojů pro výuku informatiky Podpory při zajištění SW nástrojů pro výuku ostatních předmětů Podpora při zavádění SW nástrojů a informačních zdrojů do výuky –Podpora při zajištění IP konektivity (vnější i vnitřní) Nabídka na dodávky HW Pilotní projekt: připojení 100 škol na severní Moravě

Seminář "Příprava škol na státní informační politiku ve vzdělávání", Znojmo, 23. listopadu 2000 Tematické okruhy informační gramotnosti - - grantové programy Multimediální nástroje a programy Zavádění ICT do výuky Informační zdroje pro vzdělávání Další vzdělávání učitelů a knihovníků Informační gramotnost občanů Informační gramotnost učitelů, budování školicí sítě, certifikace lektorů Připojení k Internetu a vybavení multimediálními počítači Problematika hardware

Seminář "Příprava škol na státní informační politiku ve vzdělávání", Znojmo, 23. listopadu 2000 Rada programu podpory informační gramotnosti při MŠMT a její úkoly Konkretizovat a rozpracovat příslušný program Formulace podmínek pro výběrová řízení Formulace kritérií pro posuzování výsledků projektů Vyhodnocování výsledků projektů Ve spolupráci s ministerstvem vedení evidencí projektů Návrhy dalších programů

Seminář "Příprava škol na státní informační politiku ve vzdělávání", Znojmo, 23. listopadu 2000 Projekt P1 -- Vzdělávání Veden zpočátku doc. Kvasničkou, ten se vzdal funkce. Členové základního týmu: –doc. Rudolf Kryl (UK Praha) –ing. Božena Mannová (ČVUT Praha) –dr. Tomáš Pitner (MU Brno) –dr. Zdeněk Svoboda (ÚIV Praha) -- ředitel projektu P1 –ing. Petr Šaloun (TU Ostrava)

Seminář "Příprava škol na státní informační politiku ve vzdělávání", Znojmo, 23. listopadu 2000 Projekt P1 -- Vzdělávání Hlavní úkoly –r. 2000: rozběh části „vzdělávání“ pilotního projektu „Ostrava“ –počínaje zač. 2001: definovat požadovaný profil ICT koordinátora –definovat požadovanou úroveň vzdělávání ostatních učitelů (v několika stupních) –určit způsob financování tohoto procesu –ve 2001 bude do P1 vloženo cca 280 mil. Kč –většina jde přímo do škol, část na centrálně financ. Aktivity –peníze nejdou na odměny ICT koordinátorům - třeba najít další zdroje

Seminář "Příprava škol na státní informační politiku ve vzdělávání", Znojmo, 23. listopadu 2000 Kde získat další informace? Plné znění koncepce (MŠMT) Pracovní skupina MŠMT pro inf. gramotnost: Příspěvek na konf. RUFIS 2000 (doc. Matyska): ludek.pdf

Seminář "Příprava škol na státní informační politiku ve vzdělávání", Znojmo, 23. listopadu 2000 Co můžete udělat sami pro zdar SIPVz Sledovat dění na webu IG MŠMT i jinak. Sledovat vypisování grantových programů (zejm. v P2, P3). Promýšlet a sepisovat rozvojové plány ICT na škole (náhoda přeje připraveným, viz předchozí bod). Zajímat se o možnosti dalšího vzdělávání „řadových“ učitelů a ICT koordinátorů. Účastnit se ho (viz možný kariérní růst učitele). Ptát se odpovědných míst (vč. těch nejvyšších) a nekompromisně vyžadovat odpověď. Odvolávat se na původní politickou vůli realizovat SIPVZ. Angažovat senátory, poslance…

Seminář "Příprava škol na státní informační politiku ve vzdělávání", Znojmo, 23. listopadu 2000 Nabídka MU v Brně pro realizaci SIPVz na rok 2001 Kurzy organizuje a garantuje Masarykova univerzita (FI + CDV) –odborná erudice učitelů FI (vysoký podíl doc./prof.) –dlouholeté zkušenosti a organizační zázemí CDV Kurzy realizovány převážně distanční formou –účastník dostane tištěný hlavní výukový materiál v rozsahu cca 90 stran –dále obdrží CD-ROM s materiály a software –průběžně bude dostávat zadání a budou mu opravovány dílčí úkoly –účastní se dvou soustředění –má možnost konzultací on-line, telefonicky a osobně (i mimo soustředění) –po úspěšné závěrečné zkoušce mu bude –vystaven certifikát Kurzy lze hradit z prostředků DVPP Délka trvání jeden semestr (cca 5 měsíců), cena 4500,- Kč Start: únor/březen 2001, předpokládá se i v dalších semestrech

Seminář "Příprava škol na státní informační politiku ve vzdělávání", Znojmo, 23. listopadu 2000 Chcete-li nám k tomu psát... RNDr. Tomáš Pitner, Dr. Masarykova univerzita v Brně Fakulta informatiky Botanická 68a Brno tel.: 05/