1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvodní konference projektu Úvodní konference projektu.
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
3. Co jsou to hodnoty? významný termín používaný zvláště v etice 20. století axiologie – disciplína zkoumající hodnoty hlavní představitelé: Max Scheler,
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
Ing. Jan Doležal Odborná skupina pro predikci a optimalizaci projektů, VŠE SE MĚNÍ „Kdo nemyslí na budoucí, bude poděšen blízkým.“ (Konfucius)
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
Subjekty a předmět všeobecného osobnostního práva © Vladimír Plecitý, 2011.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
Diagram příčin a následků (Ishikawův diagram)
Strategická mezera a její analýza s ohledem na nutnost změny strategie
ZEMĚ výjimečná? ...nebo jen jedna z mnoha?.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_11.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Sebeuvědomění a sebekontrola
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Využití ontologií při dobývání znalostí z databází Hana Češpivová.
Kniha JOB Podněty k meditaci 2. část. Úvod  Co se vám vybaví při slově „nářek“?  Z jakých důvodů naříkají často lidé, s nimiž se setkáváte nebo pravidelně.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Úvod do statistiky VY_32_INOVACE_M4r0117 Mgr. Jakub Němec.
Všeobecné osobnostní právo
Komunikace a prezentace KOPRD
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
Marketing v pojišťovnictví března 2007 E : :00 hod.
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Lidská práva a jejich dodržování VY_INOVACE_32_OBN_911 Autor: Mgr. Marcela Šudichová Vytvořeno: listopad 2012 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední.
1 Cvičení č. 4 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM 2.Změna naše příležitost k úspěchu.
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Podnikání v oboru družstevního peněžnictví a jeho efektivnost ESFS Řízená konzultace 15. Prosince 2006.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Manager nebo leader? Management je pozice
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
HYPOTÉZY „Hypotéza není ničím jiným než podmíněným výrokem o vztazích mezi dvěma nebo více proměnnými. Na rozdíl od problému, který je formulován v.
Osobní management Cvičení a otázky.
Vůdcovství – leadership CVIČENÍ č.2
Proč s aplikací pracovat?. Aplikace Stopy mé Ekoškoly má jednoduché ovládání a snadno prezentovatelné výstupy. Zábavnější práci s analýzou Kvalitní a.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Přijímací pohovor prakticky „ Hledáme-li nového člověka do firmy, pak vybíráme vždy konkrétního člověka pro konkrétní činnost v konkrétním podniku.“
Přírodovědná gramotnost aktuální téma současnosti Ladislav Podroužek.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
1 Aplikovaná informatika Aplikovaná informatika Zápočtové cvičení ZEMÁNEK, Z. - PLUSKAL, D. Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Množina bodů dané vlastnosti
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vnější a vnitřní kontrola
Ekonomika malých a středních podniků
Expertní zprávy.
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
KOLIZNÍ PROBLEMATIKA ZÁVAZKŮ ZE SMLUV
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
Témata kognitivní psychologie
Je vhodné využívat „zdravý rozum“ v OM?
Transkript prezentace:

1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM

2 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkol pro úvodní diskuzi 1.Jak byste pracovně definovali a potažmo interpretovali pojem „zdravý rozum“? 2.Souhlasíte s tvrzením, že je „zdravý rozum“ v OM málo využívám, přičemž je paradoxně nejcennějším rozhodovacím nástrojem? 3.Z jakých postupových kroků sestává doporučený metodický postup vedoucí k žádoucímu využívání „zdravého rozumu“ v našem OM? Proč však nelze chápat tento postup jako univerzálně vyhovující všem lidem a proč naopak je nezbytné dodržovat sekvenci kroků metodického postupu? Stručně charakterizujte jednotlivé kroky doporučeného postupu vedoucímu k žádoucímu využívání „zdravého rozumu“ v OM!

3 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkoly k 1. kroku doporučeného postupu 1.Co je příčinou převažujícího alibismu a oportunismu v OM, resp. v naší společnosti? 2.Převažuje u Vás přesvědčení, že lze „věci“ v okolním prostředí změnit k lepšímu? 3.Co představuje „osobní paradigma“ a jak se obvykle mění a jak by se mělo postupovat, aby se měnilo evolučně pod naší kontrolou? 4.Může být naše osobní paradigma pod vlivem „mýtů“? Uveďte příklady mýtů v OM, příp. i v naší společnosti!

4 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkoly k 2. kroku doporučeného postupu 1.Co je cílem tohoto kroku? 2.Jste přívrženci ryze materialistického uvažování nebo připouštíte i existenci „6. smyslu“, tj. intuice? 3.Co je třeba učinit, aby se využívání intuice v OM stalo více využívaným nástrojem? Uveďte osobní zkušenosti, kdy Vám k rozhodnutí pomohla intuice!

5 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkoly k 3. kroku doporučeného postupu 1.Proč, na rozdíl od počítače, různí lidé „vyprodukují“ z téže vstupů kvalitativně odlišné výstupy (závěry)? 2.K čemu je nám prospěšné dvojrozměrné schéma našeho přístupu k životu (osy „Hodnoty:Zkušenosti“ a „Intelekt:Emoce“)? Pokuste se analyzovat některé Vaše závažnější rozhodnutí a umístit body na obou osách – potažmo vyvodit závěry, jak byste mohli přiblížit oba body blíže ke středu těchto os!

6 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkoly k 4. kroku doporučeného postupu 1.Souhlasíte s tvrzením, že náš charakter formuje potřebu znalostí, informací i způsob transformace informací ve znalosti? 2.Které 3 základní principy determinují charakter člověka? 3.Jak byste pracovně definovali co vyjadřuje „životní poslání“? 4.Jakých obecně platných doporučení bychom se měli držet při formulování našeho „životního poslání“? 5.Jak chápete rozdíl mezi principy „odhodlání“ a „vnitřní síla“? Pokuste se alespoň rámcově formulovat Vaše „životní poslání“!

7 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkoly k 5. kroku doporučeného postupu 1.V tomto kroku jde o hledání řešení problémů mimo obvyklý rozhodovací prostor. Jaká východiska jsou v této souvislosti brána v úvahu? 2.Co to znamená změnit příčinnou souvislost? Uveďte osobní příklady užitečnosti změny příčinné souvislosti! Proces „hledání a překonání obav s prosazováním neobvyklých přístupů a řešení“ ve standardních situacích se uplatňují 4 fáze od „nevědomé nezpůsobilosti“ až k „nevědomé způsobilosti“ – pokuste se aplikovat tuto sekvenci fází na konkrétním příkladě z Vašeho života!

8 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkoly k 6. kroku doporučeného postupu 1.Představte si situaci, že již máte ujasněno Vaše životní poslání. Proč přesto můžete činit chybná rozhodnutí v rozporu s ujasněným životním posláním? 2.Chceme-li naplňovat naše životní poslání, stačí jen to, že jej pouze jednoznačně deklarujeme a písemně jej zformulujeme? 3.Pokud odpověď na předchozí otázku bude „ne“,co byste považovali za účelné dále zpracovat? 4.Co je vlastně cílem tohoto 6. kroku metodického postupu k využívání „zdravého rozumu“?

9 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkoly k 7. kroku doporučeného postupu 1.Je možné a smysluplné měnit během života své životní poslání? 2.Podle čeho poznáme, že bychom měli pravděpodobně změnit své životní poslání? 3.Co je třeba prověřit a o co je účelné se opřít v případě toho, že vážně uvažujeme o změně dosavadního životního poslání? Charakterizujte podobu a účel 3 dílčích „vnitřních hlasů“! 1.Jak se k těmto 3 dílčím vnitřním hlasům staví proaktivní a reaktivní lidé (co preferují, resp. zanedbávají? 2.Co byste doporučili proaktivnímu člověku k tomu, aby respektoval i dílčí vnitřní hlas tzv. „kritika“!