Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Užití Thaletovy kružnice
Advertisements

AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Práce a energie
Hra – riskuj – Objem a povrch krychle a kvádru – 2
ROVINNÉ ÚTVARY A JEJICH OBVODY
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
KRUŽNICE KRUH Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
04/2012STROPY1 VY_32_INOVACE_514 Anotace: Materiál je vytvořen pro žáky 2. ročníku odborného vzdělávání s výučním listem oboru tesař. Je určen k zábavnému.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Rotační válec Síť, povrch, objem
Objem a povrch kvádru a krychle
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Rotační válec Síť, povrch, objem
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Rotační válec Síť, povrch, objem
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“.

Jak postupovat – návod pro použití. 1. Hru hrají (test absolvují) tři hráči (tři družstva). 2. O první volbu otázky si hráči střihnou „kámen, nůžky, papír“. 3. Hráč vybere políčko (otázku) s číslem od 1 do 24 z tabulky otázek. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Od jejího přečtení běží časový limit na odpověď. V případě správné odpovědi se hra vrací na snímek s tabulkou otázek. 4. Hru řídí porotce (učitel), jehož úkolem je přiřazovat do hracího plánu hráče, který danou otázku odpověděl správně body, a to kliknutím na příslušné pole tabulky v barvě hráče. 5. V případě nesprávné odpovědi dostává možnost odpovědi další hráč. 6. Otázky volí družstva (hráči) vždy střídavě, a to tak, že po správné odpovědi jednoho družstva volí otázku družstvo další. 7. Ve hře vítězí hráč (družstvo), který má po vyčerpání všech otázek vyšší počet získaných bodů. 8. Hráč (družstvo), který první pozná, co je na obrázku pod čísly otázek, získá bonusové body. V případě špatné odpovědi se mu body odečtou. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Macháň.

Tabulka otázek Soutěžící (družstvo) č. 1 Soutěžící (družstvo) č Soutěžící (družstvo) č

Otázka číslo 1 Pastýř pásl ovce. Kolemjdoucí pocestný se ho zeptal, kolik jich má. Pastýř odpověděl: Je jich méně než 500. Kdybych je postavil do dvojřadu, trojřadu, čtyřřadu, pětiřadu nebo šestiřadu, pokaždé by zůstala jedna ovce. Mohu je však seřadit přesně do sedmiřadu. Kolik měl pastýř ovcí? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 301

Otázka číslo 2 Vypočítejte úrok z vkladu Kč při roční úrokové míře 4 % za období od 15. března do 12. října Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 167 Kč

Otázka číslo 3 Kolik tun sena se vejde na půdu stodoly 12 m dlouhé a 8 m široké, když výška trojúhelníkového štítu je 3,5 m? „Kubík“ lisovaného sena má hmotnost 105 kg. Z bezpečnostních důvodů může být prostor půdy zaplněn jen do tří čtvrtin. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 13,23 t

Otázka číslo 4 Půl litru vody naplní hrnec do jedné šestiny jeho objemu. Kolik litrů vody je třeba k tomu, aby hrnec byl naplněn do dvou třetin svého objemu? Vypočtěte objem hrnce. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 2 l; 3 l

Otázka číslo 5 Knížka stála původně 250 Kč. Nejprve byla cena snížena o 15%. Potom byla ještě zlevněna o 10 % z nové ceny. Kolik % původní ceny stála? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 76,5 %

Otázka číslo 6 Obaly na žárovky jsou z tuhého vlnitého papíru. Jeden rozměr obalu je 6 cm, druhý 8 cm, výška 1 dm. Kolik obalů se zhotoví ze 100 běžných metrů vlnitého papíru širokého 1,5 m? Nezapomeňte, že obaly tvoří pouze plášť kolem žárovky. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 5357

Otázka číslo 7 Délku obdélníkové chmelnice zvětšil pan Novák o 5 % a její šířku o 10 %. Upravené rozměry byly 210 m a 132 m. O kolik % se zvětšila výměra chmelnice? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 15,5 %

Otázka číslo 8 Z pětitunového nákladu řepy bylo odečteno 12 % na zeminu. Kolik kilogramů cukru při 14 % cukernatosti se z tohoto nákladu řepy vyrobilo? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 616 kg

Otázka číslo 9 Zalesněná paseka má tvar pravoúhlého trojúhelníku, jehož jedna odvěsna je dlouhá 690 m. Výměra paseky je 10,488 ha. Vypočtěte délku oplocení celé paseky. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka m

Otázka číslo 10 Klempíři mají rozřezat plech s rozměry 220 cm a 308 cm na stejně veliké čtverce tak, aby čtverce byly co největší a plech byl použit beze zbytku. Kolik takových čtverců nařežou ? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 35

Otázka číslo 11 Kruh má stejný obsah jako čtverec, jehož obvod je 338,4 m. Vypočítejte průměr kruhu. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 95,5 m

Otázka číslo 12 Je dána kružnice k, která má střed v bodě S a poloměr 3 cm. Bod A má vzdálenost od bodu S 5 cm. T je bod dotyku kružnice a tečny k této kružnici procházející bodem A. Vypočtěte vzdálenost AT. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 4 cm

Otázka číslo 13 Vypočtěte obsah kruhu, jehož obvod se rovná obvodu čtverce se stranou 3,52 dm. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 15,78 dm 2

Otázka číslo 14 Sestrojte délku:  8 cm. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Přepona 3 cm; odvěsna 1 cm.

Otázka číslo 15 Gramofonová deska se na kotouči otočila za 1 minutu 33 krát. Hudební přehrávka v rozhlase trvala 20 minut 40 sekund. Kolik otáček přitom deska vykonala? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 682

Otázka číslo 16 Do kruhové podložky z ocelového plechu bylo vyvrtáno 10 stejných kruhových otvorů s průměry 10 cm. Tím se obsah podložky zmenšil o jednu třináctinu. Vypočítejte obsah původní podložky. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka cm 2

Otázka číslo 17 Je dána kružnice určená středem S. Na kružnici leží body A; C; B v tomto pořadí. Úhel ASC měří 780, úhel CSB měří 420. Vypočítejte velikost vnitřních úhlů trojúhelníku ABC. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. při A 21 0 ; při B 39 0 ; při C 120 0

Otázka číslo 18 První směna zpracovala dvě sedminy denní normy výroby bramborového škrobu, druhá směna tři osminy této normy. Jakou část denní výrobní normy by musela zpracovat třetí směna, aby tato norma byla splněna na 100 procent? Která z těchto tří směn vyrobila nejvíce? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 19/56; druhá

Otázka číslo 19 Zděný komín vysoký 8,5 m má čtvercový průřez se stranami délky 45 cm. Kolik cihel se spotřebuje na jeho postavení, má-li komínový průduch tvar čtverce se stranou 150 mm a na krychlový metr zdiva se spotřebuje 280 cihel? Výsledek zaokrouhlete na desítky. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 430

Otázka číslo 20 Na výletě ujela Gábina se Simonou 25 km za 1 hod 40 minut a Tomáš s Lukášem 33 km za 1 hod. 50 minut. Vypočítejte rozdíl průměrných hodinových rychlostí těchto dvojic. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 3 km/h

Otázka číslo 21 Na katastrální mapě s měřítkem 1:2 000 je pozemek ovocnářského ústavu zobrazen jako čtverec, který má obsah 30,25 cm 2. Kolik balíků pletiva po 25 m je třeba na jeho oplocení, jestliže 18 m obvodu tohoto pozemku tvoří okraj části budovy a vrata vyrobené z jiného materiálu? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 17 balíků

Otázka číslo 22 Jaká je hmotnost skleněné výplně dveří, má-li výplň tloušťku 5 mm, výšku 2,1 m a šířku 650 mm. Hustota skla je 2,5 kg/dm 3. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 17 kg

Otázka číslo 23 Fotbalové hřiště může mít podle normy délku od 90 m do 120 metrů, šířku od 45 m do 60 metrů. Vypočítejte obvod (v metrech) a výměru (v hektarech) hřiště, jestliže jeho rozměry jsou aritmetickými průměry největších a nejmenších délek. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 315 m; 0,5 ha

Otázka číslo 24 Ocelový odlitek má průměr podstavy 42 mm a délku 3,8 cm. Při opracování na soustruhu se jeho délka zmenšila o 0,8 cm a jeho průměr se zmenšil o 6 mm. Vypočítejte, o kolik procent se zmenšil objem odlitku. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. o 42 %

Obrázek na pozadí: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na www: Obrázek na pozadí: [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: Použité obrázky