Předvídaný odjezd vlaku a telefonické dorozumívání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Řízení motorových vozidel
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Otáčivé účinky síly PÁKA
Nemožné dorozumění se závorářem s dirigujícím dispečerem
PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
INTERAKTIVNÍ POZNÁVAČKA
PROVOZNÍ INTERVALY.
Elektromechanického staničního zabezpečovacího zařízení
Předpis SŽDC D1 Účinnost od
Prezentaci pro Vás připravil Tomáš Machač ČD a.s., RCP Praha
ŠKOLA STROJVEDOUCÍ duben/květen 2013 Marek Poustka
ŠKOLA STROJVEDOUCÍ únor/březen 2013 Marek Poustka
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Dopravní situace 17 Odbočka na parkoviště u nádraží Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
FYZIKÁLNÍ KUFR Pohyb tělesa (7. ročník)
Puzzle – jehličnaté stromy
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Železniční doprava Základní pojmy
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO Pracovní listy
PYTHAGOROVA VĚTA PŘÍKLADY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_175.
(PRÁCI ZAHÁJÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Pohyb tělesa Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Plánování a organizace veřejné dopravy
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
What Time Is It? – Part 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
PRACOVNÍ LISTY DOPRAVNÍ ZNAČKY
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Princip zabezpečení vlakové dopravy Ing. Karel Zíka
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čas Číslo DUM: III/2/FY/2/1/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny a jejich.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
On-line vyhlašování směnového plánu Setkání dopravců SŽDC Praha Ing. Petr Řádek SŽDC O12-SEPA 25. –
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Změna předpisu SŽDC Z11 od Posun v GSM-R Z DKV do žst. na vlak Komentář: -změna předpisu SŽDC Z11 -změna Doplňujícího.
Výprava vlaku a určení vjezdových kolejí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petr Hospodarz. Dostupné z Metodického portálu.
Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Dopravní kurz Vlakové cesty
Tabulky traťových poměrů
poloautomatický blok automatické hradlo automatický blok
INTERAKTIVNÍ POZNÁVAČKA
Princip zabezpečení vlakové dopravy
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
JÍZDNÍ ŘÁDY AUTOBUSŮ – prezentace k pracovnímu listu Český jazyk Praktická škola jednoletá nebo dvouletá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
PRACOVNÍ LISTY DOPRAVNÍ ZNAČKY
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Hra ke zopakování nebo procvičování učiva
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Transkript prezentace:

Předvídaný odjezd vlaku a telefonické dorozumívání Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Předvídaný odjezd je čas předpokládaného odjezdu (průjezdu) vlaku z dopravny, která jej ohlašuje hlášení se uskutečňuje: nabídkou a přijetím samostatným hlášením samostatné hlášení předvídaného odjezdu se může ohlásit, i když: nedošla odhláška nedojel-li křižující vlak nebo PMD (posun mezi dopravnami)

Hlášení předvídaného odjezdu závorářům pro včasnou obsluhu přejezdových zabezpečovacích zařízení (PZZ) zaměstnancům stanovišť s kontrolou přejezdových zabezpečovacích zařízení pro přesvědčení, že světelné přejezdové zařízení není v poruše strážníkům trati pro upozornění pracovníků na trati

Hlášení předvídaného odjezdu také zpráva o zpoždění, náskoku nebo o nezavěšeném postrku nebo o postrku, který se vrací z trati provádí se v časovém rozmezí 1 – 5 minut před časem předpokládaného odjezdu nebo průjezdu vlaku kromě výpravčího jej může dávat a přijímat i jiný zaměstnanec určený základní dopravní dokumentací (ZDD)

Výpočet času předvídaného odjezdu čas se vypočítá podle: časového údaje předvídaného odjezdu (průjezdu) v nabídce a přijetí samostatného hlášení předvídaného odjezdu (průjezdu) hlášení skutečného odjezdu (průjezdu) výpravčí nesmí vypravit vlak před časem ohlášeného předvídaného odjezdu jsou-li v přilehlém mezistaničním úseku ručně ovládané PZZ, smí se u projíždějícího vlaku dovolit průjezd nejdříve 3 minuty před časem ohlášeného předvídaného průjezdu

Výpočet času předvídaného odjezdu stanice A jízdní doba 7 minut stanice B stanice C Byl-li ze stanice A ohlášen předvídaný odjez v 16.00, ohlásí stanice B 16.07 jako předvídaný čas průjezdu vlaku do stanice C.

Samostatné hlášení předvídaného odjezdu musí být uvedeno: název vlastní dopravny zda se jedná o odjezd, nebo průjezd vlaku časový údaj v hodinách a minutách Vlak 540 odjede z Chebu v 16.30. Vlak 210 projede v Borku v 17.05.

Hlášení předvídaného odjezdu opakuje a potvrdí zaměstnanec nejvzdálenějšího traťového stanoviště Vlak 540 odjede z Chebu v 16.30. Rozumí Lány. ostatní potvrdí takto: Rozumí Cholina (většinou název hlásky, hradla) Rozumí 220 (číslo závorářského stanoviště) Rozumí Tunel I (název dočasného pracoviště pro ochranu pracovníků pracujících na trati)

Vlak 540 odjede z Chebu v 16.30. Rozumí Lány. Rozumí Tunel I. Hl Cholina Zv 220 Tunel I Hl Lány Bobkov Vlak 540 odjede z Chebu v 16.30. Vlak 540 odjede z Chebu v 16.30. Rozumí Lány. Rozumí Tunel I. Rozumí 220. Rozumí Cholina. Rozumí Bobkov.

Vlak 540 odjede z Chebu v 16.30. Rozumí Bobkov. Nejsou-li v mezistaničním úseku traťová stanoviště, opakuje hlášení zaměstnanec sousední stanice. Vlak 540 odjede z Chebu v 16.30. Vlak 540 odjede z Chebu v 16.30. Rozumí Bobkov.

Předvídaný odjezd jako součást nabídky a přijetí po přijetí vlaku výpravčím sousední stanice potvrdí zaměstnanci hlášení postupně od nejvzdálenějšího stanoviště: Přijmete vlak 101 s odjezdem ze Štěpánova ve 13.55? Černý. Ano, přijímám vlak 661 s odjezdem ze Štěpánova v 19.57. Antonín. Rozumí Charkov. Rozumí 240.

Příjem hlášení nepotvrdí: závorář vlak se musí zpravit rozkazem k opatrné jízdě (Op), část A, která pojednává o jízdě k přejezdům se zvýšenou opatrností strážník trati vlak se musí zpravit všeobecným rozkazem (V) tohoto znění V km 14,8 -15,8 práce v sousední koleji. Při jízdě kolem pracovního místa dávejte návěst Pozor. Jak vypadá návěst POZOR?

Příjem hlášení nepotvrdí: strážník oddílu nečiní se žádná zvláštní opatření strážník oddílu zpozoruje vlak, na který nepřevzal hlášení o předvídaném odjezdu další jízdu vlaku dovolí, je-li následující oddíl volný výpravčí stanice neobdržel hlášení předvídaného odjezdu: dříve než dovolí vjezd vlaku, je povinen zjistit, o jaký vlak se jedná U koho výpravčí zjistí, o jaký vlak se jedná, a jakým způsobem?

Zápisy hlášení předvídaného odjezdu zapisuje ten, kdo dává, i ten, kdo přijímá výpravčí dopravní deník výhybkáři zápisník volnosti a správného postavení vlakové cesty závoráři a strážníci trati zápisník předvídaných odjezdů strážníci oddílu zápisník odhlášek a předvídaných odjezdů

Vlak neodjel... z jakékoli příčiny a předvídaný odjezd byl již ohlášen zúčastněným zaměstnancům musí výpravčí předvídaný odjezd zrušit ještě dříve, než dovolí odjezd dalšího vlaku: Ruším předvídaný odjezd vlaku 540, vlak 540 z Chebu neodjede. Korbel. zaměstnanci škrtnou v dokumentaci záznamy týkající se předvídaného odjezdu u příslušného vlaku tak, aby zůstaly čitelné

Skutečný odjezd ohlašuje se v těchto případech: při jízdě vlaku na obousměrně pojížděné traťové koleji v mezistaničním oddílu, je-li jeho jízda zabezpečena telefonickým dorozumíváním nepotvrdila-li sousední stanice příjem předvídaného odjezdu nesouhlasí-li čas skutečného odjezdu s ohlášeným předvídaným odjezdem

Telefonické dorozumívání

Telefonické dorozumívání na tratích, kde vlaky pojíždějí traťovou kolej (traťové koleje) obousměrně, se jízda vlaku zabezpečuje: nabídkou přijetím telefonickou odhláškou na tratích, kde vlaky pojíždějí traťovou kolej (traťové koleje) jednosměrně, se jízda vlaku zabezpečuje:

Benkov Adamov Traťová kolej je pojížděna obousměrně. Vlaky se nabízejí, přijímají a dávají se telefonické odhlášky. Benkov Adamov Traťová kolej je pojížděna jednosměrně. Jízda vlaků se zabezpečuje telefonickou odhláškou.

Nabídka a přijetí nabídka žádost výpravčího o souhlas k jízdě vlaku souhlas výpravčího k jízdě vlaku vlaky se nabízejí od dopravny s kolejovým rozvětvením obsazené výpravčím k dopravně s kolejovým rozvětvením obsazené výpravčím vlak se nesmí ze stanice (odbočky) vypravit, dokud není výpravčím sousední dopravny přijat

Nabídka a přijetí vlaky se nabízejí a přijímají jen na traťovém spojení v případě poruchy stanoví ZDD náhradní způsob spojení přednostně se používá spojení drážní, případně mimodrážní při použití jiného než traťového telefonního spojení se musí oba výpravčí ohlásit plným názvem stanice a svým příjmením takto: Zde stanice Běchovice výpravčí Novák.

Nabídka a přijetí čas nabídky výpravčí nezapisují čas přijetí zapisují oba výpravčí do dopravního deníku do určeného sloupce odmítnutí nabídky zaznamená nabízející výpravčí do sloupce Poznámky: časem odmítnutí poznámkou čekat

Kdy výpravčí nesmí nabídnout vlak dokud nedostane odhlášku za předchozím vlakem dokud nepřijede posledně přijatý vlak a dokud za ním nedá odhlášku dokud nedostane zprávu o dojezdu posunu mezi dopravnami (PMD) nebo o uvolnění traťové koleje dokud nedojede PMD do vlastní stanice a dokud za ním nedá zprávu o dojezdu dokud se nevrátil postrk vracející se z trati dokud nedošla zpráva, že vlak uvolnil traťovou kolej

Nabídka vlaku vlak se nabízí 1 – 5 minut před časem předvídaného odjezdu nebo průjezdu vlaku nabídka na traťovém telefonním okruhu je současně i hlášením předvídaného odjezdu pro dopravny a stanoviště na trati v nabídce se uvádí: název vlastní stanice odjezd či průjezd vlaku čas předpokládaného odjezdu či průjezdu bez půlminutových časů příjmení nabízejícího výpravčího Přijmete vlak s odjezdem z Chocerad ve 12.58? Mojžíš. Přijmete vlak s průjezdem v Mošnově v 18.21? Houska. Jaká stanoviště na trati musí potvrdit hlášení předvídaného odjezdu?

6 7 8 Adamov 5 65 852 Benkov Výpravčí v Adamově může nabídnout vlak 65 852 do Benkova nejdříve v 6.10 a nejpozději v 6.14.

Nabídka následného vlaku při jízdě v traťových oddílech 6 7 8 Adamov 5 2 65 852 804 Hl Zličín 9 Benkov Vlak 65 852 ve Zličíně. Přijmete vlak 804 s odjezdem z Adamova v 6.42? Novotný.

Nabídka vlaku opačného směru při jízdě v traťových oddílech 6 7 8 Adamov 805 804 Hl Zličín Benkov 4 Vlak 804 dojel. Přijmete vlak 805 s odjezdem z Benkova v 7.14? Čelko.

Není-li při křižování rozdíl mezi příjezdem či průjezdem jednoho vlaku a odjezdem nebo průjezdem druhého vlaku větší než pět minut, může výpravčí při jízdě v mezistaničním oddílu spojit odhlášku s nabídkou. 6 7 8 Adamov 5 87 321 65 852 Benkov 3 8 Vlak 65 852 v Benkově. Přijmete vlak 87 321 s odjezdem z Adamova v 6.42? Novotný.

Přijetí a odmítnutí nemá-li výpravčí žádné námitky: Ano, přijímám vlak 87 321 s odjezdem z Benkova v 6,42. Hruška. nemůže-li výpravčí vlak přijmout, použije znění: Nikoliv, čekejte. Benč. zároveň oznámí příčinu odmítnutí a informaci o předpokládané době zákazu pomine-li důvod, vyzve výpravčího k opakování nabídky

Nabídka vlaku s nezavěšeným postrkem Přijmete vlak 86 520 s nezavěšeným postrkem do km 48,2, odkud se postrk vrátí jako vlak 78 121, s odjezdem z Ústí v 1.10? Kolínský. Ano, přijímám vlak 86 520 s nezavěšeným postrkem do km 48,2, odkud se postrk vrátí jako vlak 78 121, s odjezdem z Ústí v 1.11. Oswald. Řekněte nabídku vlaku s nezavěšeným postrkem, který pojede až do sousední stanice!

Nabídka vlaku při jízdě po nesprávné koleji Přijmete po nesprávné koleji vlak 745 s odjezdem z Lázní ve 14.05? Deska. Ano, přijímám po nesprávné koleji vlak 745 s odjezdem z Lázní ve 14.05. Jích. Poznámka: Jízda vlaku po nesprávné koleji je jízda vlaku po koleji dvoukolejné trati ve směru, pro který není vybavena zabezpečovacím zařízením.

Nabídka vlaku při jízdě po vícekolejné koleji na vícekolejných tratích pro jízdu vlaku po jiné traťové koleji, než po které vlak jede pravidelně, zní nabídka takto: Přijmete po nulté koleji vlak 101 s odjezdem z Vlašimi v 10.00? Dlouhá. Ano, přijímám po nulté koleji vlak 101 s odjezdem z Vlašimi v 10.00. Sova.

Nabídka vlaku, který se vrací z trati Přijmete vlak 86 352 s odjezdem z Košic v 0.30 do km 43,8 a zpět do Košic? Kaštan. nebo jiný případ: Přijmete vlak 18 124 s odjezdem z Podbořan v 5.30 do km 39,2 a zpět jako vlak 18 123 do Podbořan? Ovečka. Řekněte přijetí pro tyto vlaky!

Podbořany km 39,2 Kůl Podbořany km 39,2 Kůl 18 124 18 123 7 5 6 18 123

Vlak nemůže odjet oznámení výpravčímu, který vlak přijal všem dopravnám a dotčeným stanovištím na trati Ruším přijetí a předvídaný odjezd vlaku 55 545. Vlak 55 545 z Náměště neodjede, protože ... (uvede se příčina). Králíček.

Vlak nemůže odjet výpravčí škrtnou v dopravním deníku záznamy týkající se této jízdy vlaku Záznamy musí zůstat čitelné, vedle nich výpravčí poznamenají přes volné sloupce červeně: V 11h 22 min přijetí zrušeno. Zajíčková. do poznámek se zapíše příčina podobně postupují strážníci oddílu nebo závoráři V 11h 22 min zrušeno. Zajíčková.

Odhláška zpráva zadní dopravně, že vlak opustil mezistaniční nebo traťový oddíl má předepsané znění přijímána nebo dávána pouze výpravčím (ve stanici) nebo hláskařem (na hlásce) musí být dána bez prodlení čas dané i došlé odhlášky se zapisuje do: dopravního deníku zápisníku odhlášek a předvídaných odjezdů

Popište, jak vypadá koncová návěst! Kdy se smí dát odhláška? vlak mine vjezdové, oddílové či cestové návěstidlo vlak je celý – musí mít koncové návěsti návěstidlo za vlakem je postaveno na návěst STŮJ vjezdové nebo cestové návěstidlo, které výpravčí sám neobsluhuje, musí být uzavřeno zabezpečovacím zařízením (uzavřené návěstní hradlo) Popište, jak vypadá koncová návěst!

Jak lze zjistit, zda je vlak celý? pohledem na návěsti Konec vlaku podle indikace nebo stavu zabezpečovacího zařízení technickým zařízením např. počítač náprav pokynem od zaměstnance, který to zjistil výhybkář přítomen na zhlaví pokynem daným členem obsluhy vlaku nebo dotazem u strojvedoucího z vlakové dokumentace nebo z rozkazu Pv

Koncová návěst

Počítač náprav 1. Signalhead. Commons.wikimedia.org [online]. [cit. 2010-09-13]. Dostupný pod licencí Creative Commons Uveďte autora – Zachovejte licenci 3.0 Unported z WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Axlecounter.jpg.

Znění odhlášky výpravčí nebo hláskař dává odhlášku takto: Vlak 8309 v Hnojníku. Bouda. Hnojník je název stanice nebo hlásky, odkud přichází odhláška příjem odhlášky se potvrdí takto: Vlak 8309 v Hnojníku. Rozuměla Bílá. na jiném než traťovém či hláskovém spojení: Zde stanice Luka, výpravčí Nový. Vlak 830 ve stanici Ostrá v 7.40. Nový. Zde stanice Hulín, výpravčí Čáp. Vlak 830 ve stanici Ostrá v 7.40. Rozuměl Čáp.

Odhláška nedojde odhláška nedojde v čase, kdy měl vlak prostorový oddíl opustit výpravčí nebo hláskař se dotáže přední dopravny ve směru jízdy vlaku: Dojel vlak 87 452 do Jablíčkova? možné dvě odpovědi: dotázaný zaměstnanec dá odhlášku: Trať obsazena. Jelínek.

Není možné dorozumění nemůže se dorozumět hláskař s výpravčím odhlášku zprostředkuje výpravčí sousední stanice není možné dorozumění hláskařů (hláskaře) s výpravčími sousedních stanic vlaky se vypravují v mezistaničním oddílu výpravčí zpraví následný vlak písemně: Zpráva pro hlásku Chata (popř. další hlásky): Vlak 74 125 je v Libavé. (číslo předchozího vlaku a název sousední stanice)

Příklad rozkazu „V“

Není možné dorozumění hláskař dovolí jízdu tohoto vlaku, až se přesvědčí, že předchozí vlak dojel do sousední stanice vlak nebude mít písemný rozkaz hláskař dovolí jízdu vlaku pouze s rozkazem Op pro nemožné dorozumění pojede vlak podle rozhledových poměrů

Delší doba nemožného dorozumění výpravčí zpraví vlaky písemným rozkazem: Zpráva pro hlásku Chata (popř. další hlásky): Vlak 1702 je v Plánici. Až do obnovení telefonického spojení budou vlaky jezdit v mezistaničním oddílu. Oddílová návěstidla po dobu nemožného dorozumění s hláskou neplatí, neobsluhujte je. další vlaky potom výpravčí zpravuje o jízdě v mezistaničním oddílu

Zápisy na nejbližší volný dvouřádek (řádek) dopravního deníku (zápisníku odhlášek a předvídaných odjezdů) zapíše výpravčí (hláskař): Počínaje vlakem 1504 (číslo vlaku, kterým byl o jízdě v mezistaničním oddílu zpraven) zavedena jízda v mezistaničním oddílu. Nebo: Od 9.30 zavedena jízda v mezistaničním oddílu. Počínaje vlakem 51706 obnovena jízda v traťových oddílech. Od 11.30 obnovena jízda v traťových oddílech.

Nezavěšený postrk vlak má postrk, který jede k určenému kilometru na trati a potom se vrací zpět odhlášky za vlakem se dávají až po ohlášení, že se postrk vrátil do stanice výpravčí stanice, do které se postrk bude vracet, zavěsí (nebo na JOP zadá) na určené místo varovný štítek hláskaři a sousední stanice staví oddílová návěstidla a vjezdové návěstidlo za vlakem na návěst STŮJ, ale odhlášky nedávají

Nezavěšený postrk postrk se vrací na jednokolejné trati bez zabezpečovacího zařízení postrk se vrací po správné koleji dvoukolejné trati oddílová návěstidla se obsluhují postrk se vrací po nesprávné koleji oddílová návěstidla správné koleje pro jeho jízdu neplatí odhlášky za vracejícím se postrkem si dopravny nedávají

Návrat postrkové lokomotivy výpravčí ohlásí hláskařům a sousední stanici: Postrk 74 892 se vrátil do Boskovic. Dávejte odhlášky za vlakem 67 285. Kožíšek. výpravčí odstraní varovný štítek sousední hláskař dá odhlášku za vlakem a vyzve další dopravnu, aby odhlášku dala v případě mezistaničního oddílu ohlásí sousední stanici: Postrk 71 654 se vrátil do Malešic. Suchá. výpravčí odstraní varovný štítek a sousední stanice dá odhlášku

Návrat postrkové lokomotivy pokud se strojvedoucímu postrkové lokomotivy vydá traťový klíč (TK), dávají se za vlakem odhlášky a návěstidla se obsluhují normálně pokud nemá výpravčí TK, nemůže postavit odjezdové návěstidlo ve směru proti vracejícímu se postrku po návratu postrku do stanice výpravčí ohlásí pouze návrat postrku: Postrk 79 818 se vrátil do Žiliny. Danda. Kde má výpravčí uzamčený traťový klíč?

Předhláška oznámení pro přední dopravnu ve směru jízdy vlaku o jízdě vlaku do přilehlého traťového oddílu předhláška se dává jedním delším zvoněním hláskového telefonu dříve, než vlak vstoupí do prostorového oddílu při poruše hláskového spojení lze předhlášku nahradit telefonickým hlášením nelze-li předhlášku provést ani telefonicky, dovolí se jízda vlaku bez předhlášky

1. Komu se nehlásí předvídaný odjezd? výpravčím hláskařům závorářům doprovodu vlaku strážníkům trati

2. Kdo opakuje hlášení předvídaného odjezdu? nejbližší traťové stanoviště vždy sousední stanice nejvzdálenější traťové stanoviště pořadí není určeno

3. Jaké hlášení je správné? Vlak 745 odjede ze stanice Polná v 16.45. Vlak 745 odjede z Polné v 17.45. Předvídaný odjezd vlaku 745 z Polné je v 17.45. Očekávejte odjezd vlaku 745 z Polné v 17.45.

4. Jaká část hlášení je správná? Přijmete po nesprávné koleji vlak 875... Přijmete vlak 875 po nesprávné koleji… Přijmete vlak 875 s odjezdem po nesprávné koleji…

5. Postrk se vrací po nesprávné koleji: oddílová návěstidla správné koleje pro jeho jízdu platí oddílová návěstidla správné koleje pro jeho jízdu neplatí

6. Jízdu vlaku nelze dovolit: bez předvídaného odjezdu bez nabídky a přijetí bez nabídky bez předhlášky

Použité zdroje SŽDC (ČD) D 2 Předpis pro organizování a provozování drážní dopravy. České dráhy, a. s., 1997, s. 65 – 72. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.