Stanislav Bendl (PdO 1/2001).  Aktuálnost tématu manipulace a kritického myšlení (média, sekty, politika, obchod)  Stoupající brutalita pachatelů trestných.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem
Advertisements

ŠIKANA Co je šikana, její druhy Občanská výchova Milan Šimek.
Pravděpodobné příčiny a důsledky reality rodiny v ČR
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Sociální kontrola Filip Keresteš.
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
Školní násilí Agresivita Šikana.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Piaget, Kohlberg, Selman, Gilliganová
Teorie Lawrence Kohlberga
Mgr. Jolana Polzová Mgr. Jan Žufníček
Domácí násilí.
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Trestní právo Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:listopad.
Sociální patologie SCPT SCPA
Zdroj: Pedagogická orientace 2001, č. 1, s.58–65 ISSN
PHDR.HANA PAZLAROVÁ, PH.D Rizikové skupiny 6. Opakování Jaká jsou tři hlavní období vývoje kriminologie? Jmenujte některé kriminologické teorie.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPrávní vztahy Datum vytvoření
Emoce ve sportu Agresivita
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_419.
Orgány právní ochrany a sankce
Agrese v počítačovém světě Autor: David Provazník.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Klára Šťastná 2.Ročník MK
Psychologie II Sociální psychologie
Mravní výchova.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření23.
Agrese.
PROBLEMATIKA LIDSKÉ AGRESIVITY V ZRCADLE MANIPULACE A POSLUŠNOSTI VŮČI AUTORITĚ II Zdroj: Pedagogická orientace 2001, č. 2, s.79– 89 ISSN Autor:
PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
RIZIKOVÉ CHOVÁNÍ VE ŠKOLE
Vývojová stadia trestného činu
„vymývání mozků“ příklad hnutí munistů.
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Základy sociální psychologie
Agrese a agresivita.
Sociální patologie SCPT SCPA
Problémový žák Biologie a chemie se zaměřením na vzdělávání
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
•38 let pedagogické práce
NEVZDĚLANOST V OTÁZKÁCH VZDĚLÁVÁNÍ JE VELKÁ Jana Nováčková, Jana Nováčková, spoluautorka konceptu Respektovat a být respektován Respektovat a být respektován.
KRIMINALITA ŠIKANA MOBBING + BOSSING Brno, FÁZE ŠIKANY I. Ostrakismus II. Přitvrzování – ojedinělá fyzická agrese III. Vytvoření jádra agresorů-klíčový.
Agresivita ve sportu Doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
Mladiství (ČR, SR) Jan Geršl JohnBMWseznam.cz. Obsah o Trestní právo o Porovnání o Shrnutí.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Trestní právo 2 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Název školy: MŠ a ZŠ,Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Jana Brákorová Název : VY_32_INOVACE_14/10_Protiprávní jednání Téma: Protiprávní jednání.
Sociálně-patologické jevy u dětí a mládeže Pojem patologie Sociální deviace Sociální kontrola (vnější, vnitřní – formální/neformální)
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Pravidla chování, právo a morálka
Partnerské násilí Osobnost agresora.
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
Holocaust – proč se lidé dopouštěli zlých věcí?
Experimentální studie poslušnosti
Phdr.Hana pazlarová, ph.d
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
PROBLEMATIKA KÁZENĚ, UKÁZNĚNOSTI
Šikana ….. a její prevence VY_32_INOVACE_10_36.
Trestní právo Hmotné Vytvořeno dne: 29. září 2012 Anotace:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
O agresi Mgr. Denisa Denglerová
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
TRESTNÝ ČIN A JEHO DŮSLEDKY.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Základní lidská práva TÉMA:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Phdr.Hana pazlarová, ph.d
Transkript prezentace:

Stanislav Bendl (PdO 1/2001)

 Aktuálnost tématu manipulace a kritického myšlení (média, sekty, politika, obchod)  Stoupající brutalita pachatelů trestných činů  Vzrůstající agresivita dětí a mládeže  Úpadek autority a kázně vs. Nátlak, totalita zbavující člověka svobody, tvořivosti a spontaneity  Nepřesné a neuspořádané informace o Milgramových experimentech

 Kázeň – vědomé dodržování zadaných norem  Poslušnost – je na rozdíl od kázně pasivní  Autorita – sociální vztah mezi nositeli respektu a úcty a mezi osobami respekt a úctu projevujícími  Manipulace – záměrné ovlivňování osob bez jejich vědomí a souhlasu  Agrese – forma chování, jehož cílem je vědomě někoho poškodit nebo mu ublížit  Agresivita – tendence k útočnému jednání vůči jiné osobě * (Manipulovatelnost lidí)

 Behaviorální studie poslušnosti (1963)  40 mužů ve věku let  Yale, interakční laboratoř  Párové asociace  Špatná odpověď » elektrický šok (15V - 450V)

Intenzita šokuMíra šoku (V)Ukončili experiment Lehký šok15, 30, 45, 600 Mírný šok75, 90, 105, 1200 Silný šok135, 150, 165, 1800 Velmi silný šok195, 210, 225, 2400 Intenzivní šok255, 270, 285, 3005 osob (300V-tluče) Šok extrémní intenzity315, 330, 345, 3608 os. (4 při 315V-tluče) Nebezpečí: těžký šok375, 390, 405, 4201 osoba (375V) XXX435, osob