Nekalá konkurence – plagiáty produktů Blata na evropských trzích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Aktuální úkoly celní správy v oblasti práva duševního vlastnictví
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Věčný brouk a jeho příbuzenstvo
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Výrobce a prodejce v EU – praxe v oblasti ochrany spotřebitele Ing. Zbyněk Jančík
Teplárenství a liberalizovaný trh s energiemi. České teplárenství Vývoj, současnost, perspektiva.
Výrobek a jeho životní cyklus
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
Technologie – výrobní proces ve strojírenství
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Martin Sloup Jiří Kučera Natalia Rubinova Jindřich Štefan.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
2.Marketingové prostředí
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
MARKETING.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
1.Obsah marketingového řízení
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Charakteristika oděvní výroby - stroje u Prakticky neexistují jednoúčelové stroje, většina se používá na několik operací pro více výrobků současně u Mnohem.
Pozice průmyslových spotřebitelů elektřiny Podzimní konference AEM 9/2007 K.Šimeček předseda předsednictva SVSE.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Radioreléové spoje ALCOMA – rychlé spoje
Vysoká škola Karlovy Vary, o.p.s. Výzkum, vývoj a inovace na VŠ v ČR Pavel Švejda INOVACE 2009, Týden výzkumu, vývoje a inovací v ČR, 1. –
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Projekt 8.B. Co je to ESAB? Společnost ESAB je přední světový výrobce svařovacích a řezacích zařízení a přídavných svařovacích materiálů. Jejich inovační.
Model strategie marketingového mixu
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
Příčiny a důsledky hypoteční krize. Finanční krize – příčiny; hypoteční krize pád nadhodnocených akcií internetových firem většina společností.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Analýza materiálového toku ve společnosti Jihostroj, a.s.
Marketingový plán podniku
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Regionální inovační strategie
Produktová strategie a proces inovace ve společnosti Mironet.cz a. s.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Marketingový systém řízení
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Plán na zvýšení spokojenosti zákazníků Zvýšení spokojenosti zákazníků
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Nekalá konkurence – plagiáty produktů Blata na evropských trzích Lukas Vasicek BLATA, s.r.o. lukas.vasicek@blata.com

Stručná historie BLATA 1974 – Pavel Blata – závodní jezdec továrního týmu Povážských strojíren 1991 – první malý motocykl vyroben v garáži Pavla Blaty 1992 – BLATA vyrábí 554 malých motocyklů a začíná s vývojem skútru 1993 – skútry BLATA exportovány do USA a zemí EU 1996 – zakoupeny první obráběcí CNC centra, BLATA vyvíjí a vyrábí vlastní motor 1997 – BLATA spoluzakládá seriál závodů mistrovství Evropy Tovární jezdec BLATA Jan Němec se stává mistrem Evropy 2003 – dokončení vývoje nového modelu Origami B1 ocenění: vynikající výrobek 2003 a manažerský počin 2003 BLATA exportuje do 50 zemí světa 2004 – první plagiáty se objevují na trhu v USA 2007 – Dokončen vývoj silničního motocyklu BLATA 125 ocenění: vynikající výrobek 2007 1974 - Pavel Blata, tovární jezdec Povážských strojíren

Plagiáty 01.2005 – během jednoho roku bylo okopírováno kompletní produktové portfolio BLATA Kopírování na objednávku evropských firem (proces kopírování na základě originálu BLATA v Číně) 04.2005 – Uvedení nového výrobku – motorové čtyřkolky BLATA Nárůst rychlosti kopírování - nový produkt okopírován již za jeden měsíc po uvedení na trh Počet plagiátů BLATA importovaných do EU dosahuje téměř 100 000 / měsíčně V r. 2005 vzrostl počet čínských subjektů nabízejících k prodeji plagiáty BLATA o 10 každý měsíc Vývoj objemu produkce BLATA v době uvedení motorové čtyřkolky na trh

Zvolená strategie Nerealizované kroky Zkrácení inovačního cyklu Diverzifikace výrobkového portfolia Bezpečnost produktů a technické požadavky na výrobky Zvýšení produktivity výroby, snížení výrobních nákladů Ochrana duševního vlastnictví a právní kroky Prodejní a marketingová strategie zaměřená na produkty s vysokou přidanou hodnotou Nerealizované kroky Právní kroky proti výrobcům / prodejcům plagiátů v Číně Přesun výroby do východních zemí - Evropy / Asie Spolupráce s některým z výrobců plagiátů

Diverzifikace produktového portfolia BLATA Skupina produktů pro volný čas – 60% tržeb BLATA - nejvíce postižena čínskými plagiáty Skupina produktů s vysokou přidanou hodnotou pro závodní a sportovní účely – 40% tržeb BLATA BLATA Elite 14 WRS BLATA Origami B1 - plagiáty na trhu za 30 % ceny originálu BLATA MidiQuadard Trh bez asijské konkurence Inovace a marketingové aktivity zaměřeny především na podporu této produktové řady BLATA Minibike 2,6 BLATA Minimotard 2,6 2008 - nová produktová řada silničních motocyklů BLATA 125 Produkty podléhající homologaci a přísnějším technickým požadavkům (EURO 3) Rozšíření skupiny cílových zákazníků – logické navázání na stávající řadu výrobků Připravovaná evropská legislativa dále rozšíří počet uživatelů Produkt zvyšuje pomyslnou laťku motocyklů v této objemové kategorii BLATA Motard 125 BLATA Enduro 125

Bezpečnost výrobků a technické požadavky RAPEX - Evropský systém rychlého varovaní pro nepotravinové výrobky V systému RAPEX byly reportovány desítky varování týkajících se malých motocyklů (minibike). V mnoha případech se jednalo zároveň o nekvalitní napodobeniny produktů BLATA. 2006 - eurokomisař Markos Kyprianou vyzval všechny členské státy EU ke kontrole trhu s malými motocykly Dozorové orgány v jednotlivých státech EU prověřily mezi r. 2006 - 2007 dovozce/distributory/výrobce malých motocyklů s ohledem na dodržování bezpečnostních standardů Značný dopad na množství dovážených výrobků Zvyšující se počet falešných CE certifikací Počet reportů v systému RAPEX v letech 2003 - 2006 Reportované položky v RAPEXu v r. 2006 dle kategorií

Ochrana duševního vlastnictví a právní kroky Vysoké náklady vzhledem k dosaženému efektu při velkém počtu plagiátorů Poměr plagiátů: zadržených / importovaných odpovídá ~ 103 / 105 kusů ročně Samotná právní opatření mají relativně malý efekt – nutná následná medializace Pouze doplněk celkové strategie – maximální využití administrativních (nízkonákladových) kroků Efekt za relativně dlouhou dobu – především u soudních kauz Virtuální prodejní kanály plagiátů Zadržení celní správou Destrukce zadržených plagiátů

Výroba plagiátů v Číně Koncentrace 90% výrobců napodobenin v jedné oblasti Výroba plagiátů probíhá na základě originálu (kopírování v některých případech objednáno evropskou společností) Agenti v Evropě informují čínské plagiátory o nových produktech Výrobci plagiátů schopni velice rychle začít s výrobou nového produktu Čínské společnosti kopírují produkty jiných čínských společností Nízké povědomí o právech duševního vlastnictví Výroba malých motocyklů v Číně

Zvýšení produktivity, snížení výrobních nákladů Návrh designu – r. 2005 Model – r. 2005 Funkční prototyp – r. 2006/2007 Vlastní návrh a výroba forem a nástrojů - snížení nákladů na vývoj nástrojů o 60% - zkrácení času na zhotovení nástrojů a zavedení do výroby až o 50% Modernizace výrobních technologií - ruční pracoviště nahrazována CNC obráběcími stroji - přeškolování stávajících zaměstnanců na nové technologie Dokončena příprava výroby 2008

Rekapitulace strategie Zkrácení inovačního cyklu Diverzifikace výrobkového portfolia Bezpečnost produktů a technické požadavky na výrobky Zvýšení produktivity výroby, snížení výrobních nákladů Ochrana duševního vlastnictví a právní kroky Prodejní a marketingová strategie zaměřená na produkty s vysokou přidanou hodnotou Nerealizované kroky Právní kroky proti výrobcům / prodejcům plagiátů v Číně Přesun výroby do východních zemí - Evropy / Asie Spolupráce s některým z výrobců plagiátů

Děkuji za pozornost Lukas Vasicek BLATA, s.r.o. lukas.vasicek@blata.com