Řízení implementace IS a SS*

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Advertisements

managementu znalostí podle
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ.
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
Procesy Informační proces
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Efektivnost řídící práce
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Přínosy metodik  Větší produktivita a kooperace týmů  Komunikační standard  Specializace projektových týmů  Nezávislost na konkrétních řešitelích 
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Audit administrativních činností
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Management kontinuity činností organizace
X13PMT 2. seminář Ing. Martin Molhanec, CSc. Garant předmětu ČVUT – FEL, K13113.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
3. Životní cyklus a procesy projektu
Didaktické prostředky
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Úvod do managementu 1. seminář
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
TÉMA: VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
2. Životní cyklus a procesy projektu
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Didaktické prostředky
Strategie regionu, obce
Řízení změn IS Milan Mikloš Vedoucí odboru IT
Assessment centrum.
Zdravotnický management
Ekonomika malých a středních podniků
Presentation Title 1st September 2002
Model intenzivní podpory
Transkript prezentace:

Řízení implementace IS a SS* Strategie

Informační strategie

Diskuse Co je to strategie projektu? Na jaké otázky má odpovědět strategie projektu? Proč realizovat projekt? Jaký konkrétní užitek projekt přinese? Jaký je cíl projektu? V jakém prostředí se projekt bude realizovat? Jaká jsou rizika realizace?

Jak začít? Co udělat nejdříve? Strategie projektu Co se používá? Jaké dokumenty? Co obsahují? Cíle Cesta Diagnóza stavu Jak začít? Co udělat nejdříve?

ZDROJE/OMEZENÍ, PROSTŘEDÍ Jak na to? Shodnout se na problému I. Shodnout se na cíli II. PŘÍNOSY A HLAVNÍ VÝSTUPY PROJEKTU. Určit cestu IV. AKCE, RIZIKA ZDROJE/OMEZENÍ, PROSTŘEDÍ Popis stavu III.

Témata smysl informační strategie strategie jako plán inovace celého IS plány projektu Informační strategie produkty info strategie role ve firmě a strategické kontinuum metoda formovacích seminářů info strategie jako zadání pro „systémovou integraci“

smysl informační strategie MOTIVACE nastavení kritérií hodnocení úspěšnosti dosažení kvality dle 4 aspektů DIAGNÓZA - CÍLE - CESTA (plán) REALIZACE (implementace)

4 aspekty kvality IS Dosažení zamýšleného cíle (effectivity) S minimální spotřebou … (efficiency) Spolehlivý výsledek (reliability) Kontinuita (continuity) Viz Plamínkova Teorie vitality

Na základě čeho vybíráme aplikace? Úspora nákladů Zájem o technickou stránku Nejsilnější uživatel Podnikatelská potřeba / příležitost !!

Taktické myšlení

Operativní myšlení

Strategické myšlení

Principy strategického myšlení

Co přinese strategická analýza? Odhalení a zmapování informačních potřeb podniku, navržení informační strategie podniku a vhodné strategie zavádění informačního systému. Definování požadavků na budoucí informační systém jako základ pro poptávkové řízení. Vytvoření ideálního datového modelu. Tento ideální datový model obsahuje skutečné informační a komunikační potřeby jednotlivých pracovníků firmy. Navržení správného rozložení informačního systému po jednotlivých útvarech a pracovních místech. Určení priority informačních potřeb a vhodný postup zavádění změn. Zformované pracovní týmy.

strategie jako plán inovace celého IS definice cílů podporujících business definice potřebné informační schopnosti poznání současného stavu definice projektů stanovení priorit a harmonogramu hrubý rozpočet víra ve správnost daného postupu

plány projektu typu Informační strategie CO-JAK-SKYM-KDY-ZAKOLIK CO: definice produktů - dodávek (výstupů) viz dále JAK: projektový graf dle LBMS dle SHINE studio S KYM: organizace projektu KDY: harmonogram ZA KOLIK: v člověko-dnech

produkty info strategie cílový model (budoucí strategie, IDM, event. Architektura IS) diagnóza stavu (org. struktura, procesy, podnikatelské oblasti, ESW, PDM ex. databází) definice projektů (typ projektu, základní specifikace, garant problému) harmonogram implementace strategie (logická návaznost projektů, priority) rozpočet implementace (hrubý) změna sebevnímání u klienta stručný souhrn pro management dosažená míra víry v úspěch

Postup při SP ? LBMS SHINE

Postup podle LBMS SP

Postup podle SHINE

Role ve firemním představení: Lídr Manažer Vykonavatel

Role lídra Definice strategického rámce operační strategický interval (vykonávaný) rozvojové strategické intervaly (3 připravované) “Prodej” strategického rámce do nitra firmy výběr, motivace a habilitace manažerů

Role manažera Definice úloh a kompetencí Svět požadavků Def. Produktů - CO Def. Procesů - JAK Def. Zdrojů - S KÝM Def. Struktur Def. Zpětných vazeb Def. Dopředných vazeb Svět možností Orientace lidí Motivace lidí Habilitace lidí Synergetizace lidí Integrace lidí Definice úloh a kompetencí

Role vykonavatele Podávat výkon Pečovat o vlastní zdroje

Strategické kontinuum Operační strategický interval 1. rozvojový strategický interval 2. rozvojový strategický interval 3. rozvojový strategický interval LÍDŘI (definice strategie) Definice strategie Příprava zdrojů definováno definováno MANAŽEŘI (design procesů) Design procesů Příprava zdrojů navrženo - VYKONAVA- TELÉ (výkon) Výkon uskutečňován Příprava zdrojů - -

metoda formovacích seminářů přehled

Formování klienta Neustálý kontakt s klientem : musí vědět co se děje jak moc se snažíme že máme projekt stále pod kontrolou musí se cítit spoluautory mnoha důležitých myšlenek v řešení je třeba jim vnutit, že “je to jejich dítě“ podaří-li se vyvolat v nich pocit spoluodpovědnosti, je napůl vyhráno !

Formování vlastních pracovníků Každý z pracovníků, který jedná u klienta je v té chvíli obchodník a musí dobře prodat práci firmy práci není potřeba jenom udělat, ta se musí prodat ! (kdo toto nepřijme za své, toho ke klientovi nepouštět !) Prodáváte sami sebe, abyste přežili ! Osobnost manažera projektu

Formování celého řešitelského týmu (včetně pracovníků klienta) cíle týmu motivace vnitřní vnější školení metod práce řízení projektu kompetence v týmu odborné,koordinace marketing zdrojů

Cíle FS co chceme poskytnout klientům k čemu se hodláme zavázat pomoc při zlepšování jejich situace způsobit jejich domluvu o další cestě jejich organizace připravit je na budování a zavádění IS změnit jejich vědomí k čemu se hodláme zavázat rozvoj bez nad-nákladů IS bude schopen žít s klientem rekvalifikace personálu jaké podmínky musí platit profesionální řízení projektu,dokumentační standardy technologická kázeň,spolupráce klient - řešitel dodržování smluveného

Principy a postupy FS zformování týmu semináře brainstorming princip aktivní účasti pravidla komunikace práce ve skupinách systém návodných otázek společná dohoda ve skupině presentace výsledku mluvčím skupiny dohoda v celém týmu na společném řešení brainstorming společná diskuse k problému individuální písemné ankety kombinované skupiny

Techniky pro FS flip-chart, velké papíry “tapetování“ seminární místnosti záznamy seminářů naplňování CASE

info strategie jako zadání pro „systémovou integraci“ je to zadání : CO JAK S KYM KDY ZA KOLIK