Lapped Solid Textures: Filling a Model with Anisotropic Textures The University of Tokyo Takashi Ijiri Takeo Igarashi Kenshi Takayama Makoto Okabe.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Advertisements

Kótované promítání – úvod do tématu
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Rekonstrukce povrchu objektů z řezů Obhajoba rigorózní práce 25. června 2003 Radek Sviták
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Automatická fonetická segmentace pomocí UNS Registr - 36 neuronových sítí MLNN (pro každou českou hlásku jedna UNS) Trénovací množina: databáze promluv.
Rozhodněte o její pohyblivosti (určete počet stupňů volnosti).
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Nepravidelné mnohoúhelníky
Plošná interpolace (aproximace)
Modelování v AUTOCADU Křivky v prostoru, modelování z těles a povrchů,
T.A. Edison Tajemství úspěchu v životě není v tom, že děláme, co se nám líbí, ale, že nacházíme zalíbení v tom, co děláme.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Řadicí algoritmy autor: Tadeáš Berkman.
Modelování v prostoru.
Digitální učební materiál
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Rovinné útvary.
Analýza napjatosti Plasticita.
TYPY MODELŮ FYZIKÁLNÍ MATEMATICKÉ ANALYTICKÉ NUMERICKÉ.
Když tři rozměry nestačí...
Analytická geometrie pro gymnázia
Gis pro krajinné ekology
Origami jako didaktické prostředí v matematickém vzdělávání
Digitální učební materiál
Problematika lavin Lavinu lze definovat jako každý náhlý a rychlý sesuv sněhové hmoty na dráze delší jak 50m. Sesuvy na kratší vzdálenosti se nazývají.
Detekce hran.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Segmentace buněčných jader Pořízených konfokálním mikroskopem.
Typy deformace Elastická deformace – vratná deformace, kdy po zániku deformačního napětí nabývá deformovaný vzorek materiálu původních rozměrů Anelastická.
Digitální učební materiál
Vedení tepla Viktor Sláma SI – I 23. Zadání Vhodné uložení vyhořelého jaderného paliva je úkol pro současnou generaci. Zaměřme se na jednu nepatrnou část.
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
Interactive Relighting of Dynamic Refractive Objects Tomáš Šváb & Adam Dominec.
Generování sítě MIDAS GTS. Prvky pro generování sítě MIDAS má několik typů prvků, jež využívá pro generování sítě. Každý prvek je určen svými uzly (konstrukčně).
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním podobných geometrických útvarů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují podobnost.
Vyhledávání v multimediálních databázích Tomáš Skopal KSI MFF UK 4. Mapování a redukce dimenze 1. část – úvod + mapování vektorových sad.
Renderování vlasů. Kajiya – Kay model Rok 1989, článěk [1] Renderování srsti a krátkých vlasů 3D texely s parametry Texel je bod textury. V [1] se pojmem.
Modelování a výpočty MKP
Vzájemná poloha dvou rovin
Vzdálenosti v tělesech
Operace s vektory Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
© Institut biostatistiky a analýz INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ANALÝZA A KLASIFIKACE DAT prof. Ing. Jiří Holčík, CSc.
VEKTORY.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Geografické informační systémy pojetí, definice, součásti
REPREZENTACE 3D SCÉNY JANA ŠTANCLOVÁ Obrázky (popř. slajdy) převzaty od RNDr. Josef Pelikán, CSc., KSVI MFF UK.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Demus dokumentace a evidence muzejních sbírek Představení modulu Demus01 Archeologie Užší autorský tým Pavlína Kalábková, Pavla Jankovičová, Zdeněk Lenhart.
ŘEZ HRANOLU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Výškopis ● Vrstevnice -Vrstevnice je čára o stejné nadmořské výšce zobrazená na mapě. – Interval i = M / 5000 – Hlavní, vedlejší.
Koule těleso, tvořené množinou všech bodů prostoru, které mají od daného bodu S (střed) vzdálenost menší nebo rovnu r (poloměr)
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Geografické informační systémy
Fyzika kondenzovaného stavu
Geografická kartografie
Fyzika kondenzovaného stavu
C-síť (circle – net) Petr Kolman.
Návrhové systémy.
VY_32_INOVACE_geometricketvary-trojuhelnik_20
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
Metody hydrogeologického výzkumu Konstrukce hydroizohyps
1 Lineární (vektorová) algebra
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Geografické informační systémy
Geografické informační systémy
Střední škola obchodně technická s. r. o.
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Lapped Solid Textures: Filling a Model with Anisotropic Textures The University of Tokyo Takashi Ijiri Takeo Igarashi Kenshi Takayama Makoto Okabe

Osnova  Úvod  Motivace  Jiné přístupy  Důležité pojmy  Lapped solid textures (LST)  Klasifikace 3D textur  Příprava textur  Generování modelu s LST  Vykreslování modelu s LST  Shrnutí  Výsledky  Nedostatky metody

Motivace  Chceme reprezentovat objemová data  Uchovávání celé voxelové mapy vyžaduje vekou paměťovou kapacitu, vykreslování voxelů je časově náročné  Textury mnoha objektů jsou pravidelné – ve 2D umíme povrch pokrýt opakovaným pokládáním malého vzorku pravidelné textury

Jiné přístupy k vytváření 3D textur  Procedurální textury  generované algoritmem  návrh algoritmu je složitý  Metody syntézy z 2D průřezů  uživatel dodá 2D obrázky referenčních průřezů  problémy s konzistencí mezi jednotlivými průřezy  problémy s nespojitostmi a detaily (např. jadérka melounu)  Tyto přístupy vytvářejí voxelovou mapu  mapa voxel za voxelem pokrývá celý objekt  výpočetně i paměťově náročné  složité počítání orientace textury v závislosti na geometrii

Důležité pojmy  Izotropie, anizotropie  Gradient  Tenzorové pole  sada tří ortogonálních vektorových polí  Tetrahedralizace  Lapped Solid Texture (LST)

Lapped Solid Textures (LST)  Idea: model pokryjeme vzorky 3D textury podobně, jako při pokrývání 2D povrchu vzorky ploché textury  Jak model s LST uchovávat a zobrazovat?  je potřeba obejít se bez voxelové mapy celého objektu  Jak připravovat textury a jak je na model mapovat?  model se při vytváření pokryje tenzorovým polem, které bude určovat orientaci a měřítko vzorků textury  vytváření tohoto pole by mělo být dostatečně snadné a intuitivní  Jak podle tenzorového pole rozmístit vzorky textury?  je potřeba, aby byl pokryt celý objekt a nevznikaly příliš výrazné artefakty

Uchovávání modelu s LST  Původní model je polygonální  Tetrahedralizací se převede na prostorovou síť čtyřstěnů  čtyřstěny musí být tak malé, aby mohly být snadno pokryty jednotlivými vzorky textury  V každém vrcholu jsou uchovávány informace o tom, které souřadnice vzorků mu příslušejí  Společně s touto informací je ukládána i orientace vzorků v každém vrcholu

Klasifikace 3D textur  Textury jsou rozlišovány podle dvou kritérií  úroveň anizotropie  míra variace

Příprava textur typu 0  Izotropické textury (molitan, beton)  Uživatel pouze určí měřítko v jednotlivých místech  Orientace vzorků je v každém bodě zcela náhodná

Příprava textur typu 1a  Pravidelné vláknité struktury (bambus, sval)  Uživatel vede modelem tahy, které určí primární orientaci tenzorového pole (směr vláken)  Poté uživatel určí měřítko v jednotlivých místech  Sekundární orientace tenzorového pole je v každém bodě náhodná  vzorky budou náhodně natočeny v rovině kolmé na směr vláken

Příprava textur typu 1b  Pravidelné hloubkově závislé textury (meloun, dort)  Uživatel vytvoří hloubkovou mapu  povrch tělesa: červená  střed tělesa: modrá  Měřítko a primární orientace tenzorového pole jsou určeny z gradientu hloubky, sekundární opět náhodně

Příprava textur typu 2a  Nepravidelné (zploštělé) vláknité struktury  Uživatel nejprve vytvoří hloubkovou mapu jako u typu 1b  podle hloubky se určí primární orientace tenzorového pole  Poté do jednotlivých vrstev zakreslí lokální směr vláken  tyto tahy určí sekundární orientaci pole v jednotlivých vrstvách  Nakonec opět určí měřítko v jednotlivých místech

Příprava textur typu 2b  Nepravidelné hloubkově závislé textury (kiwi, strom)  Orientace tenzorového pole je určena podle gradientu hloubky a sekundárních tahů v jednotlivých vrstvách  podobně jako u textur typu 2a  Měřítko v jednotlivých místech je určeno podle gradientu  podobně jako u textur typu 1b

Rozmístění vzorků textury  Po vytvoření tenzorového pole je potřeba rozmístit vzorky trextury do jednotlivých skupin čtyřstěnů  Vzorky jsou v každém místě orientovány podle tenzorového pole  Mezi vzorky by neměly být viditelné hranice  Je potřeba pokrýt vzorky textury celý model

Odstranění viditelných hranic  Podobně jako v případě 2D textur  Hranice mezi vzorky jsou rozmazány použitím nepravidelné 3D alfa masky  může vést ke vzniku artefaktů u textur s výraznou strukturou  Pro hloubkově závislé textury jsou potřeba tři masky  povrch  vnitřní vrstva  střed

Pokrytí celého modelu  Náhodně se zvolí počáteční čtyřstěn  Do jeho středu se umístí vzorek textury, orientovaný podle příslušného tenzoru  K počátečnímu čtyřstěnu se postupně přidávají sousední čtyřstěny a tvoří shluk – čtyřstěn je přidán:  pokud do něj zpracovávaný vzorek textury zasahuje, a zároveň  pokud se jeho tenzor příliš neliší od tenzoru počátečního  Pro každý vrchol se udržuje seznam vzorků, které do něj zasahují  Plně otexturované čtyřstěny jsou vyřazeny ze zpracování a postup se opakuje

Test pokrytí čtyřstěnu  Ve čtyřstěnu uvažujeme diskrétní síť bodů  Zjistíme, kolik textury se z jednotlivých vzorků naakumulovalo v každém bodu  Pokud je každý bod 100% pokryt texturou, prohlásíme čtyřstěn za pokrytý

Ruční vkládání vzorků  Pro dodatečné vkládání detailů (melounová jadérka)  Uživatel manuálně vloží do modelu další textury a určí jejich orientaci a měřítko

Renderování modelu s LST  Vezmeme síť tvořenou povrchovými trojúhelníky modelu  Každému z vrcholů přísluší seznam vzorků textury  Každý trojúhelník je vykreslen několikrát, s texturami z příslušných seznamů  Textury se skládají alfa-mícháním

Výsledky čtyřstěnypříprava [s]vyplnění [s]řez [ms]velikost [MB] kiwi ,1 mrkev ,1 strom ,2

čtyřstěnypříprava [s]vyplnění [s]řez [ms]velikost [MB] meloun ,0 země ,4 dort ,5 Výsledky

Nedostatky metody  Poloprůhledné materiály  Textury s výraznou strukturou  rozmazání  nepřesné navazování vzorků

Použité zdroje  Kenshi Takayama, Makoto Okabe, Takashi Ijiri, Takeo Igarashi. Lapped Solid Textures: Filling a Model with Anisotropic Textures. In ACM Transactions on Graphics 2008 [URL: cit ].  Hang Si. TetGen, A Quality Tetrahedral Mesh Generator and Three- Dimensional Delaunay Triangulator. [URL: cit ].