Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_42_INOVACE_33_1_AZ kvíz – geometrie – 9. ročník Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Roman Marschner Vzdělávací oblast / Téma: Matematika a její aplikace / Geometrie v rovině a prostoru Druh učebního materiálu: Prezentace Metodický list: ne Anotace: Pomocí hry AZ kvíz opakování učiva 9.ročníku. Žáci se rozdělí na dvě skupiny. Úkolem skupiny je propojit všechny tři strany. Ověřeno ve třídě: IX.B Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 AZ kvíz Opakování učiva 9. ročníku Geometrie v rovině a prostoru

3 POKYNY K OVLÁDÁNÍ Žák si vybere požadované políčko v hracím poli. Kliknutím na políčko se zobrazí otázka. Po zodpovězení učitel klikne na šipku vpravo nahoře, tím se zobrazí odpověď. Poté učitel klikne na šipku vpravo dole, tím se vrátí do hracího pole. Vybraná otázka se automaticky zabarví šedivě. Pokud na šedé políčko klikneme jednou, zabarví se červeně. Pokud na červené políčko klikneme znovu, zabarví se modře. Pokud není otázka zodpovězena, ponecháme pole šedé. Toto pole se volí jako náhradní. Náhradní otázku vymyslí učitel. Žák z další skupiny si opět vybere pole s číslem a postupujeme dle předchozích bodů.

4 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 10 11 11 12 12 13 13 14 14 15 15 16 16 17 17 18 18 19 19 20 20 21 21 22 22 23 23 24 24 25 25 26 26 27 27 28 28

5 Otázka č. 1 Co je podstavou šestibokého jehlanu? šestiúhelník

6 Otázka č. 2 Zvětší-li se poloměr koule dvakrát, kolikrát se zvětší jeho povrch? čtyřikrát

7 Otázka č. 3 Co chybí ve vzorci pro výpočet objemu kužele? V = ? Sp · v

8 Otázka č. 4 Jaký je základní vzorec pro výpočet objemu všech jehlanů? V = Sp · v

9 Otázka č. 5 Jaký je rozdíl mezi jehlanem a kuželem? Jehlan má n-úhelníkovou podstavu. Kužel má kruhovou podstavu.

10 Otázka č. 6 Co znamená Sp a Spl? Sp – obsah podstavy Spl – obsah pláště

11 Otázka č. 7 Z jakého rovinného útvaru se skládá podstava pravidelného čtyřbokého jehlanu? ze čtverce

12 Otázka č. 8 Čemu je roven poloměr rozvinutého pláště kužele? délce strany

13 Otázka č. 9 Zvětší-li se poloměr kuželu dvakrát, kolikrát se zvětší jeho objem? čtyřikrát

14 Otázka č. 10 Z jakých rovinných útvarů se skládají boční stěny jehlanu? z trojúhelníků

15 Otázka č. 11 Jaké geometrické těleso tvoří pyramida? jehlan

16 Otázka č. 12 Co chybí ve vzorci pro výpočet objemu koule? V = ? πr3

17 Otázka č. 13 Jaký je rozdíl mezi válcem a kuželem? válec – 2 podstavy kužel – 1 podstava

18 Otázka č. 14 Co tvoří podstavu kužele? kruh

19 Otázka č. 15 Jak se nazývá úsečka, která udává vzdálenost hlavního vrcholu jehlanu od roviny podstavy? výška

20 Otázka č. 16 Zvětší-li se výška jehlanu dvakrát, kolikrát se zvětší jeho objem? dvakrát

21 Otázka č. 17 Jak se v jehlanu nazývá úsečka spojující hlavní vrchol s vrcholem podstavy? boční hrana

22 Otázka č. 18 Co je množinou všech bodů v prostoru, které mají od daného bodu vzdálenost menší nebo rovnu poloměru? koule

23 Otázka č. 19 Co vznikne složením všech bočních stěn jehlanu? plášť jehlanu

24 Otázka č. 20 Jak se nazývá část roviny tvořící rozvinutý plášť kužele? kruhová výseč

25 Otázka č. 21 Z kolika stěn je složen pětiboký jehlan? ze šesti

26 Otázka č. 22 Jak se nazývá úsečka spojující hlavní vrchol jehlanu s podstavnou hranou, na kterou je kolmá? stěnová výška

27 Otázka č. 23 Zvětší-li se poloměr koule dvakrát, kolikrát se zvětší jeho objem? osmkrát

28 Otázka č. 24 Co tvoří všechny strany kužele? plášť kužele

29 Otázka č. 25 Jaký je základní vzorec pro výpočet povrchu všech jehlanů? S = Sp + Spl

30 Otázka č. 26 Co chybí ve vzorci pro výpočet povrchu koule? S = ? πr2 4

31 Otázka č. 27 Čemu se rovná délka oblouku kružnice na rozvinutém plášti kužele? obvodu podstavy kužele

32 Otázka č. 28 Kolik bočních stěn má sedmiboký jehlan? 7

33 Zdroje Vlastní archiv autora


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google