Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_28 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková Tematický celek Matematika Ročník prima víceletého gymnázia, 6.ročník ZŠ Datum tvorby březen 2012 Anotace V prezentaci jsou uvedeny definice týkající se rovnoramenných a rovnostranných trojúhelníků Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora
Trojúhelníky rovnoramenné, rovnostranné, ale i jiné Obr.1
Obr.2
Obr.3
Obr.4
Obr.5
Obr.6 Obr.7
Obr.8
Rozhodni zda lze sestrojit trojúhelník, sestroj a rozhodni o jaký trojúhelník se jedná a)a=4cm, b=3cm, c=7cm b)a=5cm, b=4cm, c=12 cm c)a=3cm, b=2cm, c=6 cm
Narýsuj libovolný rovnostranný trojúhelník ABC, rovnoramenný trojúhelník KLM sestroj jejich osy souměrnosti
Narýsuj trojúhelník ABC se stranami a = 5 cm, b = 6,5 cm, c = 9 cm 1) úhly označ postupně α, β, γ 2) rozhodni o jaký trojúhelník se jedná 3) sestroj: a)δ = γ – α b)ε = γ – β c)ρ = α + β + γ
Zdroje: obr. 1-8 doc. RNDr. Oldřich Odvárko, DrSc., doc. RNDr. Jiří Kadleček, CSc., Matematika pro 6. ročník základní školy, 3. díl 2. vydání Vlastní tvorba