Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 19. Mechanické vlnění – příklady I.
Advertisements

MECHANICKÉ VLNĚNÍ 11. Vlnění v řadě bodů KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Vlnění © Petr Špína 2011 VY_32_INOVACE_B2 - 15
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17.
Vlnění Obsah: ► Co je vlnění ► Popis vlnění ► Druhy vlnění
Elektromagnetické záření
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
ZVUK RYCHLOST ZVUKU Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ZVUKOVÉ JEVY Šíření zvukového Zvukový rozruch rozruchu prostředím
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ47 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Zvukové jevy.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Vznik a šíření zvuku.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_B3 – 02.
8. ročník Zvukové jevy Vznik a šíření zvuku.
Co je mechanické kmitání? 2. Jak se dělí mechanické kmitání? 3. Jak se vypočítá okamžitá výchylka? 4. Co je amplituda? 5. Jak se vypočítá.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Zvukové jevy. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Šíření zvukového rozruchu prostředím (Učebnice strana 169) Prostředí, kterým se šíří zvukový rozruch od chvějícího se tělesa k našemu uchu, je nejčastěji.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav AUTOR: Jana Valášková NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_FYZIKA TÉMA: Jak vzniká blesk ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM VLNĚNÍ Příčné a podélné.
Vlnění Obsah: ► Co je vlnění ► Popis vlnění ► Druhy vlnění
Světlo, optické zobrazení - opakování
projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Elektromagnetické vlnění
Zvuk, šíření zvuku, zdroje zvuku
Kmity, vlny, akustika Část II - Vlny Pavel Kratochvíl Plzeň, ZS.
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jordánová Marcela 14. Mechanické vlnění
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 16.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
MECHANICKÉ VLNĚNÍ.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Heinrich Rudolf Hertz
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
Transkript prezentace:

Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Předmět: Fyzika Ročník: 9.ročník Téma: AKUSTIKA.ASTRONOMIE: Autor : Viktor Huk VY_32_INOVACE_45_HU

Anotace - Sada obsahuje 20 pracovních listů které je možné využit při vysvětlení a opakování učiva z fyziky v 9.ročníku zš. Cílem učebního materiálu - je pomocí animací a video souborů vysvětlit přírodu zvukových jevu a základních astronomických poznatků. Očekávaný výstup - žáci dokážou popsat vznik a šíření zvuku v různých prostředích (v kovu, kapalině a plynu). Umějí určit periodu, frekvenci a vlnovou délku zvukové vlny. Dokážou popsat objekty nejbližšího vesmíru. Druh učebního materiálu - SMART Notebooková prezentace, Pracovní list, Power Pointová prezentace, kontrolní test…..

Vlnění při dopadu kamene na hladinu. λ Popis a vlastnosti vlnění. Totéž vlnění v kolmém řezu. Vlnová délka λ vrchdůl

К ZAPAMATOVANÍ: Při vlnění vznikají vrchy a doly, které se posouvají ve směru šíření vinění. Vzdálenost mezi dvěma vrchy něho mezi Vzdálenost mezi dvěma vrchy něho mezi dvěma doly nazýváme vlnová délka a dvěma doly nazýváme vlnová délka a označujeme ji. označujeme ji λ. Vlnovou délkuurazí vlnění za dobu jedné Vlnovou délku λ urazí vlnění za dobu jedné periody T. periody T. Vlnění se šíří v různých látkách různou c rychlostí, označujeme ji c, platí: с = λ/T, nebo c = λ.f К ZAPAMATOVANÍ: Při vlnění vznikají vrchy a doly, které se posouvají ve směru šíření vinění. Vzdálenost mezi dvěma vrchy něho mezi Vzdálenost mezi dvěma vrchy něho mezi dvěma doly nazýváme vlnová délka a dvěma doly nazýváme vlnová délka a označujeme ji. označujeme ji λ. Vlnovou délkuurazí vlnění za dobu jedné Vlnovou délku λ urazí vlnění za dobu jedné periody T. periody T. Vlnění se šíří v různých látkách různou c rychlostí, označujeme ji c, platí: с = λ/T, nebo c = λ.f

Vznik a šíření zvuku Vznik a šíření zvuku.

Šíření zvuku Zvuk se šíří pružnými látkami ( pevnými, kapalnými i plynnými) Potřebuje vždy látkové prostředí nemůže se šířit ve vakuu Při teplotě 0°C ve vzduchu v=332m/s Při teplotě 20°C ve vzduchu v=340m/s 20°C ve vodě v=1460m/s 20°C v oceli v=5000m/s

Vypočítej za jak dlouho po výstřelu uslyšíme zvuk, když je vzdálenost od zdroje zvuku 0,85 km? s = 0,85km = 850m v = 340m/s t = ?s t = s : v = 850m : 340m/s = 2,5s t = s : v = 850m : 340m/s = 2,5s Zvuk uslyšíme za 2,5 sekundy. Vypočítej za jak dlouho po výstřelu uslyšíme zvuk, když je vzdálenost od zdroje zvuku 0,85 km? s = 0,85km = 850m v = 340m/s t = ?s t = s : v = 850m : 340m/s = 2,5s t = s : v = 850m : 340m/s = 2,5s Zvuk uslyšíme za 2,5 sekundy. s v. t

Vypočítej jak je vzdálena bouřka, když po zablýsknutí se objevil hrom za 6 sekund? t = 6s v = 340m/s s = ?m s = v. t = 340m/s. 6s = 2040m s = v. t = 340m/s. 6s = 2040m Bouřka je vzdálena 2040 metrů. Vypočítej jak je vzdálena bouřka, když po zablýsknutí se objevil hrom za 6 sekund? t = 6s v = 340m/s s = ?m s = v. t = 340m/s. 6s = 2040m s = v. t = 340m/s. 6s = 2040m Bouřka je vzdálena 2040 metrů.

Vypočítej jakou vzdálenost v km urazí zvuk od zdroje za 0,2 minuty? t = 0,2min v = 340m/s s = ?km s = v.t = 340m/s.12s =4080m =4,08km Zvuk urazí vzdálenost 4,08 kilometrů Zvuk urazí vzdálenost 4,08 kilometrů. Vypočítej jakou vzdálenost v km urazí zvuk od zdroje za 0,2 minuty? t = 0,2min v = 340m/s s = ?km s = v.t = 340m/s.12s =4080m =4,08km Zvuk urazí vzdálenost 4,08 kilometrů Zvuk urazí vzdálenost 4,08 kilometrů.