Pokles příjmů obecních rozpočtů a způsoby řešení jeho dopadů Ministerstvo financí ČR Praha listopad 2009 Jan Zikl.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2010 Ministerstvo financí září 2009.
Advertisements

Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2012 a vazba na rozpočty obcí Miroslav Kalousek ministr financí 10. listopadu 2011.
místopředseda Asociace krajů ČR a hejtman Pardubického kraje
Ing. Dan Jiránek primátor Statutárního města Kladna.
Daňová teorie a politika
ZÁKON O ROZPOČTOVÉM URČENÍ DANÍ č. 243/2000 Sb..  upravuje rozpočtové určení daně z přidané hodnoty, daní spotřebních, daní z příjmů, daně z nemovitostí.
Budoucnost národních dotací Ministerstvo financí ČR Praha prosinec 2010 Jan Zikl XIII. celostátní finanční konference "Obce a vláda na prahu nového partnerství"
Návrh rozpočtu vlastního hlavního města Prahy na rok 2010 Praha
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
XII. Celostátní finanční konference Svaz měst a obcí ČR POKLES EKONOMIKY A DOPAD NA HOSPODAŘENÍ OBCÍ Pavel Bém Primátor hl. m. Prahy
Ekonomický pokles a hospodaření českých obcí a měst Ekonomický pokles a hospodaření českých obcí a měst Ing. Ivan Černý předseda Finanční komise SMO ČR.
1 Daň z nemovitostí: prostor pro reformu Ing. Oldřich Vlasák předseda SMO ČR a poslanec EP Vysoká škola CEVRO Institut 18. února 2010.
DAŇOVÉ A ÚČETNÍ ASPEKTY
Monitorovací zpráva a finanční prostředky Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“ Projekt je spolufinancován z prostředků z.
1 Evropská dimenze ekonomické krize Ing. Oldřich Vlasák předseda SMO ČR a poslanec EP XII. Celostátní finanční konference 23. listopadu 2009.
Novela RUD účinná k Novela RUD účinná k Hospodaření ÚSC Jan Zikl Ředitel odboru financování územních rozpočtů a prog. financování Ministerstvo.
Hospodaření příspěvkových organizací Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. dubna 2008 Ing. Jana Štancíková.
Nové volební období a očekávaní obcí a měst Nové volební období a očekávaní obcí a měst XIII. celostátní finanční konference – 2. – 3. prosince 2010 Ing.
Ing. Karel Tyll ředitel odboru státního rozpočtu 2. prosince 2010
Srovnání daňové zátěže zemí EU
Energetická společnost ČEZ, a. s. Petr Vobořil výkonný ředitel pro strategický rozvoj Tisková konference k výsledkům hospodaření za I. – III. čtvrtletí.
Zadluženost domácností a její dopady na ekonomiku ČR
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2007 I.náměstek ministra financí Ing. Eduard Janota 11. září 2006.
Česká fiskální politika jako přizpůsobovací mechanismus
„Realistický pohled na stav veřejných financí“ Ministerstvo financí ČR Praha květen 2010 Jan Zikl.
TK ministra obrany Pomoc AČR při povodních Jihočeský kraj 24 osob Jihočeský kraj 24 osob Moravskoslezský kraj 197 osob Moravskoslezský kraj 197.
Rozpočtový proces a jeho kontrola
Předsednictvo Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
3. PLATEBNÍ BILANCE.
Význam odvětví cestovního ruchu pro české hospodářství
Finanční výkazy obchodních společností
Financování kapitol státního rozpočtu II
Zajišťování majetku v trestním řízení v roce 2012 POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ ÚSTECKÉHO KRAJE.
Rozpočty obcí a krajů v roce 2009 v návaznosti na aktuální ekonomický vývoj Ministerstvo financí ČR Praha červen 2009 Jan Zikl ředitel odboru financování.
Návrh na změnu RUD (kompromisní návrh) Miroslav Kalousek, ministr financí ČR.
Veřejné finance Úvod do problematiky. Veřejné finance Vymezení VS Řízení VS.
 Dovoluji si Vám prezentovat schodkový rozpočet města na rok 2016 ve výši tis. Kč příjmového rozpočtu po konsolidaci a ve výši
Problematika sestavování a plnění rozpočtu územní samosprávy Ministerstvo financí ČR říjen Předpoklad příjmů obcí v roce 2012 v závislosti na státním.
Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005 Mgr. Oldřich Hájek.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Příjmy rozpočtů územní samosprávy v ČR Příjmy jsou: Daňové příjmy Daňové příjmy Nedaňové příjmy Nedaňové příjmy Kapitálové.
Nástroje finančního řízení - rozpočet obce PRSUR,
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Porada ředitelky Krajského úřadu JMK s tajemnicemi a tajemníky obecních úřadů obcí typu I, II, III Brno, 10. prosinec 2015.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Ing. Luděk Tesař ekonom Ekonomika ČR v souvislostech rozpočtů.
1 Vývoj hlavních makroekonomických indikátorů české ekonomiky a jejich predikce I. Zdroj: Predikce makroekonomického vývoje na rok 2004, MFČR, 2004.
1.1. Vývoj dávek nemocenského pojištění v ČR v letech 1993 – 2010 v kontextu hospodářského cyklu Ing. Yvona Legierská.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok Obecný úvod  Návrh státního rozpočtu na rok 2013 kapitoly 335 – Ministerstvo zdravotnictví je předkládán.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Obsah veřejných rozpočtů I 4. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 37.
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Analýza hospodářského výsledku
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2015
Soustava veřejných rozpočtů
Hospodaření obcí v roce 2016
Ministerstvo financí 29. listopad 2016
Rozpočet obce Černovice
VLIV ZÁKONA O ROZPOČTOVÉ ODPOVĚDNOSTI NA ZADLUŽOVÁNÍ OBCÍ
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2011
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok 2015
Mgr. et Mgr. Michal Tuláček 30. října 2017
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Finanční účetnictví RADNICE
Závěrečný účet a účetní závěrka 2013
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2017
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Pokles příjmů obecních rozpočtů a způsoby řešení jeho dopadů Ministerstvo financí ČR Praha listopad 2009 Jan Zikl

Meziroční srovnání vývoje daňových příjmů obcí a HDP Rok (R) HDP - stálé ceny (%) Daňové příjmy celkem skutečnost (mil. Kč) Index R/(R-1) ,9 0, ,9 109,5 % , ,5 105,0 % , ,0 110,5 % , ,0 106,3 % , ,9 112,1 % , ,5 108,0 % , ,3 108,0 % , ,0 111,0 % , ,1 101,4 % , ,8 108,2 % , ,8 109,2 % 2009* - 4, ,0 88,7 % , ,0 110,9 % Predikce Návrh SR

Dopady krize na veřejné rozpočty Celostátní hrubý výnos DPFO ze závislé činnosti v letech 2005 až 2009

Dopady krize na veřejné rozpočty Daň z příjmů fyzických osob podávajících přiznání

Meziroční porovnání celostátního inkasa sdílených daní fin. údaje v mld.KčNÁZEV DRUHU PŘÍJMU Datum DPHDPPO DPFO zvláštní sazba DPFO závislá činnost DPFO podávajících přiznání inkaso k ,27149,428,9398,2613,54 inkaso k ,5395,508,7695,763,68 index 2009/20080,970,640,980,970,27

Doporučení pro nejbližší období průběžně sledovat plnění daňových příjmů v roce 2009 a provádět srovnání se stejných obdobím roku 2008 průběžně sledovat plnění daňových příjmů v roce 2009 a provádět srovnání se stejných obdobím roku 2008 průběžně sledovat plnění daňových příjmů v roce 2010 a provádět srovnání se stejných obdobím roku 2008 a 2009 průběžně sledovat plnění daňových příjmů v roce 2010 a provádět srovnání se stejných obdobím roku 2008 a 2009 uvážlivě používat rezervy vytvořené v minulých letech uvážlivě používat rezervy vytvořené v minulých letech zvážit investice, které generují další režijní výdaje zvážit investice, které generují další režijní výdaje identifikovat možné úspory identifikovat možné úspory závazky pod kontrolou závazky pod kontrolou vyplnit si „Tabulku pravdy“ vyplnit si „Tabulku pravdy“

Struktura příjmů rozpočtů obcí a krajů v roce 2009

Výdaje obcí a krajů k III.Q 2008 a 2009 mld. Kč III.Q 2008III.Q 2009Index 2009/2008 UkazatelObceKrajeObceKrajeObceKraje I. Běžné výdaje (po konsolidaci)129,183,5136,389,2105,6% 106,8% II. Kapitálové výdaje (po konsolidaci)42,511,552,912,9124,5% 112,2% Výdaje celkem (po konsolidaci)171,695189,2102,1110,3% 107,5% Saldo příjmů a výdajů (po konsolidaci) 28,819,42,3-1,78,0% -8,8%

Celkový stav finančních prostředků na bankovních účtech obcí mld. Kč III.Q 2009 Kraje3,44,36,07,411,213,914,6 Obce37,141,650,853,659,774,0266,8 Pozn.: Vyšší meziroční nárůst objemu prostředků na bankovních účtech krajů a obcí je ovlivněn časovým posunem realizace projektů spolufinancovaných z rozpočtu EU a tvorbou finančních rezerv.

Vývoj vybraných mandatorních výdajů v mil.Kč

Doporučení na následující roky Konzervativnější přístup k případnému meziročnímu nárůstu daňových příjmů Konzervativnější přístup k případnému meziročnímu nárůstu daňových příjmů Nespoléhat na zvýšení příjmů z důvodu zásahu státu v podobě změny zákona o sdílených daních Nespoléhat na zvýšení příjmů z důvodu zásahu státu v podobě změny zákona o sdílených daních Zaměřit se více na efektivnost vynakládaných prostředků Zaměřit se více na efektivnost vynakládaných prostředků Informovat občany o skutečných nákladech, které má obec v souvislosti se zajišťováním služeb Informovat občany o skutečných nákladech, které má obec v souvislosti se zajišťováním služeb Zbytečně se nezadlužovat nebo nezvyšovat zadlužení Zbytečně se nezadlužovat nebo nezvyšovat zadlužení

Děkuji Vám za pozornost