Osobnost podnikatele.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návraty po mateřské/rodičovské dovolené na trh práce
Advertisements

Opakování Hranice Produkčních Možností Ekonomické statky „Scarsity“
Jak na to, aniž bychom se zničili
Podnikatel – jak se rodí? Lermanův zákon o podnikání: Kterýkoli podnikatelský problém je možno vyřešit, je-li k dispozici dostatek času a peněz. Lermanův.
Proč selhávají malé podniky?
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
TRANSFORMACE. Transformace mezi ovládnutím situace a rezignací na problémy mezi ovládnutím situace a rezignací na problémy nepružná organizace nepružná.
Efektivnost řídící práce
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
MSEK – sdružení právnických a fyzických osob, které podnikají převážně na území Moravskoslezského kraje v odvětvích energetického průmyslu. Klastr sdružuje.
ŘÍZENÍ VLASTNÍ STAVEBNÍ FIRMY Jana Frková - Přednášky na
Podnikatel Lermanův zákon o podnikání: Kterýkoli podnikatelský problém je možno vyřešit, je-li k dispozici dostatek času a peněz. Lermanův dodatek: Dostatek.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Základní kategorie ekonomie  Vztah ekonomie.
Myšlenkové základy skautingu
Hledat lásku. Nesmysl. říká rozum. Směšné. říká hrdost. Riskantní
VÝZNAM MSP. MSP jsou (1/2) významným stabilizujícím sociálním prvkem – absorpce uvolněných prac. sil, vyplňují tržní „niky“ tam, kde to pro velké podniky.
Průzkum společnosti Ernst & Young mapuje společné podnikatelské znaky, ale i aktuální problémy.
Narozen: Houston, Texas, USA. Původ a počátky  Pochází z rodiny zubaře a burzovní makléřky => od malička styk s byznysem  S byznysem začal.
Dialog o podstatě matematiky Kristýna Pítrová, 2.B
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Mikroekonomie I Ekonomický růst Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Proč selhávají malé podniky?
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Podnikatelské koncepce
Specifický typ osobnosti
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Elevator Pitch Prezentace a současně odevzdání v písemné podobě bude probíhat ve dnech které jste si zvolili závazně.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Lenka Zahradníčková
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Fáze rozvoje malého podniku. Firma prochází třemi fázemi vývoje: Firma prochází třemi fázemi vývoje: embryo / dětská léta, embryo / dětská léta, dospívání.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Životní cyklus malé firmy. Osobnost podnikatele Vyváženost tří osobností: Podnikatele, manažera a dělníka. Vyváženost tří osobností: Podnikatele, manažera.
Podnikatelský nápad Nejlepším a nejpříjemnějším způsobem, jak vytvořit úžasný produkt či službu, je udělat něco, co chceš sám používat.
ŘÍZENÍ VLASTNÍ STAVEBNÍ FIRMY Jana Frková - Přednášky na
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
Proč selhávají malé podniky? Fáze rozvoje podniku, tři role podnikatele.
Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD
Tržní prostředí.
Tento program je vytvořen nezávislými spolupracovníky projektu OpenEconomy za účelem maximalizace příjmů jednotlivých uživatelů, kteří se rozhodli k účasti.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Individuální podnikání
Fáze rozvoje malého podniku. Firma prochází třemi fázemi vývoje: Firma prochází třemi fázemi vývoje: embryo /zárodečné stadium, embryo /zárodečné stadium,
Struktura podnikatelského plánu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Základní informace Celý název: Erebos- hra, která zabíjí Autor: Ursula Poznanski Nakladatelství: Fragment Počet stran: 320.
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
Výpočet potřeby zaměstnanců Pracovní list Zpracoval Ing. Jan Weiser.
ÚVOD DO MANAGEMENTU Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu  1. Proč a jak studovat management?  2. Základní pojmy a definice Definice organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Výpočet potřeby zaměstnanců
MOTIVACE Zora Syslová.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Otázky pro průběžnou práci
Individuální podnikání
Proč selhávají malé podniky?
Prezentace obchodního plánu
Proč selhávají malé podniky?
Název společnosti Obchodní plán.
Krása zimy Hledat lásku? Nesmysl...říká rozum. Směšné....říká hrdost. Riskantní...brání se zkušenost. Ale samota zabíjí ...šeptá srdce.
Pokročilé metody speciální pedagogiky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Prezentace obchodního plánu
Hledat lásku. Nesmysl. říká rozum. Směšné. říká hrdost. Riskantní
Transkript prezentace:

Osobnost podnikatele

Otázky nutí k zamyšlení: Jak malý má být malý podnik, aby si zasloužil speciální péči? Nezačínala každá firma, která je třeba dnes úspěšným gigantem jako mikropodnik? (garážové firmy) Není to přirozená cesta rozvoje: od mikropodniků ke gigantům? Nejsou malé podniky známkou podnikatelského neúspěchu, pokud ve své malé velikosti setrvávají bezezměny několik let? Ti co začínají podnikat, mají k tomu předpoklady? Lze se tomu naučit – být podnikatelem? Proč je tak velká úmrtnost malých firem?

Pokusme se definovat osobnost podnikatele energický, s jasnou vizí, riskující vlastní kapitál, silná osobnost, důsledný, pracovitý, spolehlivý umí jednat se zaměstnanci…….. …….je to skutečně tak?

Úmrtnost MSP – studie USA Gerber uvádí: Ročně více než milion lidí v USA založí nějakou firmu. Do konce prvního roku své činnosti 40 % těchto firem zaniká. Do pěti let končí krachem 80 % (tj. 800 000). Z těch kteří přežijí prvních pět let pak 80 % zkrachují v následujících pěti letech. Jinak - z jednoho tisíce malých firem prvních pět let přežije 200 firem, desátého roku života se dožije 40 firem tj. 4 % z původního počtu 1000. R. Hisrich (2004) v knize Small Business Solution uvádí, že v r. 2002 v USA cca 2 miliony nových firem začalo podnikat a předpokládá, že v pátém roce již více než 80 % nebude existovat.

Úmrtnost MSP – European Observatovy for SME Research (2000)

Studie SBA Office of Advocacy, 2001 uvádí výsledky výzkumu v USA, graf č. 37. Podle ní se osmého roku života dožívá cca 30 % firem (na svislé ose je vyznačeno % zanikajících firem).

Shrnutí příčin selhání malých firem: limitujícím faktorem je samotná velikost a s tím související omezené zdroje kapitálu, vysoké riziko související s omezeným rozsahem nabídky, závislost na klíčovém zaměstnanci, závislost na klíčovém odběrateli, nedostatečná znalost zákazníka, podnikatelského prostředí (neexistující marketing), nedostatečná vzdělanost v podnikatelství, podcenění plánování, nedostatečná motivace.

Model úmrtnosti SME

Příčiny rozdělme na: Objektivní: Velikost/malost, kapitálová nedostatečnost, podnikatelské prostředí. Subjektivní : Podnikatelská nevzdělanost, nepřipravenost, omezené schopnosti podnikatele.

Znáte ve svém okolí nějakého podnikatele? Je plný nadšení a energie? Nebo Vypadá vyčerpaně? Vypadá znechuceně? Pak si položme otázku: Jak dlouho podniká?

Na co si stěžuje podnikatel? Stěžuje si na práci s lidmi (zaměstnanci myslí jen na sebe, neodvádějí očekávané výkony, vidí v něm člověka, který se obohacuje na jejich úkor), stěžuje si na daně které ho vykořisťují, stěžuje si na předpisy které ho svazují, administrativu která ho zatěžuje, nestíhá práci, …………..

V čem je tedy podstata problému malých firem? Hypotéza: Podnikatelé sice pracují do úmoru, ale věnují se nesprávné práci na nesprávném místě. V důsledku toho většina jejich podniků končí chaosem – jsou neřízené, jejich chování je nepředvidatelné a nic majitelům nepřináší.

Fatální mylný předpoklad Pokud umím a rozumím technické výrobě, umím podnikat! Rozumím výrobě - jsem kvalifikován k tomu, abych řídil firmu.

Tři nezbytné osobnosti Každý kdo začne podnikat, musí mít v sobě tři osobnosti současně: Podnikatele, Manažera, A v začátku i výrobního dělníka. Z počátku je podnikatel okouzlen svojí nezávislostí a má vizi, že se bude věnovat jen své práci, kterou dobře umí. Podnikatel začíná podnikat jako dělník a pro samou práci ve výrobě přestává být podnikatelem v pravém slova smyslu, stane se otrokem vlastní práce.

Podnikatel: je v nitru vizionář v nejlepším slova smyslu, nežije nikdy v minulosti, jen výjimečně v současnosti, ale cele v budoucnosti, je katalyzátorem změn, vzhledem ke své potřebě změn vytváří kolem sebe značnou spoušť, čímž pochopitelně vyvolává neklid v lidech, které získal pro práci v podniku, proto se ostatním rychle vzdaluje. Čím víc roste jeho odstup, tím větší úsilí musí vynakládat na to, aby své následovníky uvlekl za sebou, i ty nejtriviálnější maličkosti mění ve výjimečné příležitosti, jeho názorem na svět je přesvědčení, že svět je tvořen nadbytkem příležitostí k podnikání a bohužel stejně tak nadbytkem lidí, kteří ho brzdí v rozletu.

Manažer: Jestliže podnikatel žije v budoucnosti, manažer žije v minulosti. Tam kde podnikatel nadšeně vítá změny, manažer se zarputile drží existujícího stavu. Jeho osobnost je ryze pragmatická, ale bez manažera by neexistovalo žádné plánování, žádný řád, žádná předvídatelnost. Tam kde podnikatel vidí příležitosti, manažer vidí problémy – naruší mu to promyšlený systém. Manažer si postaví dům a pak v něm zůstane bydlet až do smrti. Podnikatel si postaví dům a v okamžiku, kdy ho dokončí, začne plánovat další. Manažer je tím, kdo uklízí nepořádek, který po sobě zanechal podnikatel – nastavuje nový systém.

Podnikatel x manažer Bez podnikatele by nebyla žádná inovace. Bez manažera by nebyla uřiditelná žádná firma – neměla by žádný systém řízení.

Dělník: Dělník si myslí že je ten, kdo „doopravdy“ pracuje. Různé věci rozebírá a zase je dává dohromady. „Věci nejsou od toho, aby se o nich jen snilo, ale aby se dělaly.“ Jestliže platí, že podnikatel žije budoucností, manažer minulostí, tak dělník přítomností. Přemýšlení uznává jen to „přemýšlení o práci“. Jiné přemýšlení práci překáží. Zatímco se podnikatel oddává snění, manažer si dělá starosti a dělník střízlivě uvažuje a pracuje. Dělník má tu zkušenost, že ho ostatní otravují, protože ho vyrušují z dělání něčeho, co je třeba udělat a chtějí, aby vyzkoušel něco nového, co nejspíš není vůbec třeba udělat. Má rád stereotypy.

Dělník x manažer x podnikatel Podle dělníka je manažer někým, kdo se mu plete do jeho práce a zdržuje zbytečnými instrukcemi a vnucuje systém, který on nepotřebuje, přece sám nejlíp ví, jak se to má dělat. Podle manažera je z hlediska řízení dělník i podnikatel problém. Podle dělníka a manažera je podnikatel tím, kdo je prvořadou příčinou problémů obou, a je potřeba se mu vyhýbat!