PŮDA Půda zabírá jen malé množství na povrchu Země.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Živá složka biomů - organismy
Advertisements

Kdo nás živí Co je to litosféra Co je to zvětrávání
Půdy:.
Půda v ČR Hlavní zdroj obživy.
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Evelina Wajtrova REFERÁT listopad 2012
Životní podmínky organizmů
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Úrodnost půdy, půdní druhy, půdní typy
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Půdy jsou všude kolem nás.
Elektronická učebnice - I
Planeta Země – Pedosféra
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Ovlivňuje vodní režim krajiny Zásoba nezbytných látek Má vliv na zdraví člověka, půdní organismy mohou zvyšovat imunitu.
PEDOSFÉRA.
Jakub Meloun Daniel Tureček David Berka 4. ročník
Registrační číslo projektu:
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Půda.
Vznik půdy - půda pokrývá povrch zemské kůry
Pedosféra.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: PŮDA
Základní skupiny organismů
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – pedosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Pedosféra.
Pedosféra 1 Igor Dostal.
Pedosféra Filip Bordovský.
Půdy (pedosféra) 9. února 2006 X.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Půdy.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: květen 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PEDOSFÉRA – PŮDNÍ OBAL ZEMĚ 6. třída.
PEDOSFÉRA Půdní obal Země
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Půdní typy Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
PŮDY.
ZEMĚPIS 8. ročník PŮDY ČR.
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Pedosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S 19 TEMA: Pedosféra – půdní obal Země.
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzická geografie Datum vytvoření
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Půda (pedologie) Půda tvoří nejsvrchnější vrstvu zemské kůry, je prostoupená vodou,vzduchem a organismy, vzniká v procesu pedogeneze pod vlivem vnějších.
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Pedosféra.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
Součásti neživé přírody
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_ZE6-14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Půdy Podle velikosti částic rozlišujeme půdní druhy:
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Pedosféra = půda na Zemi
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
Půdy.
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Půdy.
Transkript prezentace:

PŮDA Půda zabírá jen malé množství na povrchu Země. Vzniká působením vody, Slunce, větru a živých organismů. Na rozdíl od kamenného obalu, v půdě se nachází živé organismy: půdní bakterie, rostliny, houby, živočichové. Humus: černá hmota, která vzniká rozkladem živých organismů v půdě. Typy půd: černozem – velký obsah humusu (nejúrodnější) hnědozem – méně humusu (úrodná) podzolová – téměř žádný humus (málo úrodná) Na úrodnost půdy má veliký vliv vlhkost. Půda poskytuje všem živočichům nezbytné živiny.

Pokud máš nějakou otázku k látce,můžeš mi napsat na email.  Cvičení na půdu. Otázka 1 Otázka 2 Postupuj klikáním na obrázky. Pokud máš nějakou otázku k látce,můžeš mi napsat na email.  M.P. 2008 ©

Vyber, která z těchto půd je nejúrodnější. Otázka 1 Vyber, která z těchto půd je nejúrodnější. Domů

Otázka 2 Patří tyto věci do půdy? Postupuj klikáním na obrázky. Domů

SUPER Černozem je nejúrodnější. Obsahuje velké množství humusu, proto se také hodí pro pěstování. SUPER zpět

O.K. Hnědozem je také úrodná. Obsahuje méně humusu, ale také se hodí pro pěstování. O.K. zpět

Podzolová půda neobsahuje téměř žádný humus. Je velmi málo úrodná. Vyskytuje se spíše na horách. zpět

Houby se nachází v půdě, stejně jako půdní bakterie, Jasně že patří. Houby se nachází v půdě, stejně jako půdní bakterie, rostliny a živé organismy. „Žampiony nadívané, to je švagře…“ zpět

Takhle nám rostliny zásobují půdu, aby jim to pak vracela živinami.  Jasně že patří. Takhle nám rostliny zásobují půdu, aby jim to pak vracela živinami.  zpět

MYSLI EKOLOGICKY. Doufám, že tě nenapadlo ano. Lidské výrobky se v půdě rozkládají desítky a stovky let. Patří na skládky. MYSLI EKOLOGICKY. zpět