Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Tvorba cen v maloobchodě
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Nadpis Lexikon úspěšného podnikání aneb Jak rozjet svou firmu Jana Merunková.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Katedra řízení podniku a podnikové ekonomiky
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
ŽIVOTOPIS Osobní údaje Kontaktní údaje Vzdělání Pracovní zkušenosti
Informační systémy podnikové systémy CRM
Význam informací v podnikání
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Systémové pojetí hospodářské organizace
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Co mám dělat pokud chci pracovat v nadnárodní IT firmě?
Úloha marketingu v řízení podniku
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Katedra řízení podniku
Katedra řízení podniku
Katedra řízení podniku ŘÍZENÍ OBCHODU (N_ROb) Pavla Břečková Fakulta ekonomických studií.
Katedra řízení podniku
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
University Of Finance & Administration MODERNÍ MANAGEMENT [B_MM] Pavla Břečková [Ing., Ph.D.]
Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Katedra řízení podniku a podnikové ekonomiky
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Katedra managementu (řízení) ŘÍZENÍ OBCHODU Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Katedra řízení podniku
Ekonomika malých a středních podniků
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Marketingová politika a výběr pracovníků

Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení hlavních zákaznických segmentů Produktové rozdělení – v případě více druhů produktů, včetně určení BCG matice Teritoriální určení –vychází z marketingového výzkumu a pokračuje po určení zákaznických segmentů Firma má jasno: CO – KOMU – KDE – JAK (nabízet)

Organizace exportních oddělení Front Office (FO) – oddělení obchodníků, která bezprostředně realizuje přímé obchody, získává údaje od zákazníků a komunikuje s nimi Do odpovědnosti FO patří: –Přímý prodej –Řízení obchodních plánů – obraty, výkony, marže –Přímá a nepřímá komunikace se zákazníky –Řízení obchodních pohledávek –Řízení obchodních forecastů –Získávání impulsů z trhu –Spoluvytváření výzkumu trhu

Organizace exportních oddělení Back Office (BO) – nerealizuje přímé návštěvy u zákazníků, nenese přímou odpovědnost za konkrétní obchodní případy Vytváří administrativní a obchodní zázemí pro obchodní a marketingové aktivity –Fakturace –Zajišťuje celní a logistickou administrativu –Systém obchodních výkazů – obchodní plán, pohledávky –Vyřizuje korespondenci –Vyřizuje reklamace –Komunikuje telefonicky se zákazníky –Zajišťuje administrativu výběrových řízení –Marketingová podpora – veletrhy, reklama, PR –Připravuje výzkumy trhu –Vyřizuje administrativu nákupů

Pracovníci FO – komunikační dovednosti, tvořivost, dobývat, ovládat trhy a zákazníky Pracovníci BO – analytické a administrativní schopnosti, schopnost vyřizovat nepříjemné záležitosti, zvládat nepříjemné formy komunikace, pracovat se zdroji dat

Výběr personálu exportních útvarů Předpoklady pro práci manažera exportu Dobyvatelské schopnosti – komunikace, nadšení Sebevědomí a pokora – respektovat místní zvyklosti, kulturu, mentalitu, náboženství Všeobecný a odborný přehled – nejde pouze o odborné znalosti. Spousta obchodů se uzavírá při obyčejné konverzaci, při sportu, při konání kulturních událostí. Důležitá je znalost společenského chování, politický a kulturní přehled Problém je výzva Jazyková vybavenost Využívání příležitostí Umění číst zákazníka – zjistit co zákazník očekává – slevu, kvalitu, rychlost dodávky, servis

Výběrová řízení Průběžná výběrová řízení – draftování ve stylu NHL Odlišnosti ve výběrových řízeních –Při výběru – více v roli posluchače, necháváme uchazeče mluvit –Musí umět jasně definovat svoje silné stránky a důvody, proč chce pracovat pro naši firmu –Samostatně hovoří o našem podniku a výrobcích –Úspěch v minulém zaměstnání doložit na výsledcích konkrétních akcí –Zkouška jazykových znalostí

Motivační systémy Základní mzda Odměna za překročení rozpočtu bonus- - je vázán na rozvoj podniku