Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Obchodní činnost v pojišťovně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vítejte v POJIŠTĚNÍ BOSKOVICE Kdo jsme? > největší makléřská síť v ČR > více než 20 let na trhu > jsme se světovou jedničkou Marsh > partner všech pojišťoven.
Advertisements

Smlouvy kupní smlouva, smlouva o smlouvě budoucí, předkupní právo, smlouva o dílo, mandátní smlouva Mgr. Petra Malaníková.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
 1990 – Demetrios Lambrou  Každoroční rozšiřování nabídky destinací  Více nových i stálých klientů  Silnější katalogy.
POJIŠTĚNÍ A POJIŠŤOVNICTVÍ
Produkty finančního trhu
Pojištění majetku a odpovědnosti za škodu města a jím zřízených příspěvkových organizací Bc. Miloslav Šalé jednatel společnosti RESPECT BRNO, s. r. o.
Použitá literarura Petr Klínský,Danuše Chromá,Svatava Tesařová,Michal Janák: Finanční gramotnost-obsah a příklady z praxe škol,NÚOV Praha 2008.
T-1 Úvod do teorie pojištění firem
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Prezentace společnosti INSIA 1. 2Prezentace společnosti Insia Prodejce Závislost na finančních institucích *Jeden, případně několik produktů bez vzájemné.
POJIŠTĚNÍ Mgr. Michal Oblouk.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Place – místo prodeje (distribuce)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Pojištění Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
POJIŠTĚNÍ Základní pojmy Rizika a změny v rozpočtu domácností Typy pojištění Pojišťovna.
Pojištění Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
2.Marketingové prostředí
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 - Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ERD - příklad Pojistné smlouvy. Zadání Pojišťovna nabízí klientům různé produkty (např. životní pojištění, povinné ručení, cestovní pojištění, úrazové.
Zprostředkovatelé v pojišťovnictví
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_POJISTOVNICTVI.
Petr Machala. K čemu nám slouží pojištění? Napište co nejvíce příkladů. BANKA Haló, pane! Z banky? To Vás svlékly úroky? Myslím, že potřebujete vhodné.
Právní aspekty podnikání pojišťoven
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO165 Název.
MARKETINGOVÝ MIX.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_13 NázevZajištění Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční gramotnost.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Cestovní kanceláře a agentury
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Pojištění.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLUPOJIŠŤOVNICTVÍ II. ¨ZÁKLADNÍ POJMY AutorING. LIBUŠE MUSELÍKOVÁ Číslo a název šablony05_EKONOMIKA Název vzdělávací oblasti (sada)52_FINANČNÍ.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Mgr. Silvie Kafková Masarykova univerzita Pojistné události.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 8 Komunikační mix.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Mgr. Silvie Kafková Masarykova univerzita Správa aktiv pojišťovny, investiční činnost.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Právní aspekty podnikání pojišťoven.
Ing. František ŘEZÁČ MASARYKOVA UNIVERZITA T – 4 Ekonomické předpoklady podnikání pojišťovacího podniku.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Mgr. Silvie Kafková Masarykova univerzita Obchodní a marketingová činnost.
POVINNÉ A NEPOVINNÉ POJIŠTĚNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu
FINANČNÍ GRAMOTNOST ZÁKLADNÍ DRUHY POJIŠTĚNÍ ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_17.
Finanční gramotnost: Kdo nám může poradit. NA PORADCI ZÁLEŽÍ … 10 Kdo nám může poradit Člověk s kufříkem se ptá jiného čekajícího na tramvaj: „Promiňte,
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Bankopojištění (bank-assurance) Markéta Suchomelová.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Pojišťovnictví Pojišťovnické & pojistné právo
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
Podnikatelské profese v oblasti finančněprávních služeb
Kalkulace ceny zájezdu
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Obchodní a marketingová činnost
Ukazatele pojistného trhu
Hospodaření pojišťoven, účetní výkazy pojišťovny
Transkript prezentace:

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Obchodní činnost v pojišťovně

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Organizace prodeje pojistných produktů  Odvětvová struktura Centrála Vznik pojištěníŠkolení prodejců Pojištění osobPojištění majetku Pojištění odpovědnosti za škodu Pojištění motorových vozidel Úrazové pojištění Životní pojištění Cestovní pojištění Pojištění průmyslu a podnikatelů Pojištění domácností

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Agentura 10 Agentura 2 Organizace prodeje pojistných produktů  Geografická struktura Centrála Vznik pojištěníŠkolení prodejců Oblastní pobočka 1Oblastní pobočka 2Oblastní pobočka 14 Agentura 1 Obchodní skupina 1Obchodní skupina 2Obchodní skupina 3Obchodní skupina 5 Kraj Okres Město

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Obsah školení prodejců  Zákonná úprava komerčního pojištění:  Směrnice EU a Zákony ČR k pojišťovnictví,  základní pojmy v životním a neživotním pojištění.  Produktové školení:  všeobecné a zvláštní pojistné podmínky,  vybrané pojistné produkty.  Školení obchodních dovedností.  Základy financí, právního vědomí, etiky pojištění. Blíže viz MŘKP, s. 130

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Distribuční cesty  kmenový zaměstnanec,  pojišťovací agent (pracuje zpravidla sám, na Smlouvu o obchodním zastoupení, zastupuje danou pojišťovnu), který uzavřel smlouvu s:  výhradním zastoupením (pracuje pro jednu pojišťovnu),  nevýhradním zastoupením (pracuje pro více pojišťoven),  exkluzivním zastoupením (prodává pouze určitý produkt za výhodnějších provizních podmínek), Blíže viz MŘKP, s. 122

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Distribuční cesty  pojišťovací makléř (pracuje na Smlouvu o zprostředkování nebo Mandátní smlouvu, zastupuje klienta),  nezávislá distribuční síť (kromě pojistných produktů prodává i jiné finanční produkty),  ostatní (finanční poradce, banka, penzijní fond, stavební spořitelna, leasingová společnost, prodejce automobilů, prodejce elekroniky apod.) Blíže viz MŘKP, s. 122

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Osobní prodej Podle P. Kotlera je osobní prodej takovou formou marketingové komunikace, kdy prodejce komunikuje se současnými nebo potencionálními zákazníky s cílem uzavřít s nimi obchod a vytvořit vztah. Osobní prodej je dvousměrná komunikace mezi prodejcem a zákazníkem osobně, telefonicky, prostřednictvím videokonferencí, internetu či jinými prostředky. Blíže viz MŘKP, s. 125

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Charakteristika osobního prodeje  Prodej v „kamenné“ prodejně – kde prodávající čeká na příchod kupujícího. Např. prodej obuvi, potravin, ale i přepážkový prodej v bankách a pojišťovnách. Prodávající obslouží klienta a popřípadě mu ještě může nabídnout i jiné zboží, produkty atd.  Prodej na tržišti, ve stánku či na ulici „přes stůl“ – tento prodej má určitou výhodu, ač to zboží nepotřebuji, vidím ho, mohu se zastavit a popřípadě koupit. Nevýhoda je nemožnost využít záruky na zboží, neboť prodávající už zítra na daném místě nemusí být.  Prodej přímo u zákazníka – jedná se o prodej na dohodnutém místě, např. v jeho bytě, v restauraci, kanceláři či v zaměstnání. Výhoda tohoto prodeje je na straně zákazníka v tom, že je „tady doma, on je tady pán“, je si jistý svým prostředím. Nevýhoda je však v tom, že pokud prodávající bude neodbytný, má zákazník malé šance ukončit prodej a pokud se jedná o prodejce bez „pevné budovy“, tak často nemá kam jít s reklamací.  Náhodný prodej na ulici – prodej novin, časopisů.  Prodej zboží na jiném místě – tzn. že prodávající přijde za zákazníkem do míst, kde provádí jinou činnost a nabízí mu své zboží. Příklad: prodej květin v restauracích nebo nabídka finančních produktů na výstavě květin apod. Blíže viz MŘKP, s

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Výhoda osobního prodeje na straně klienta  přímá a rychlá cesta ke zboží či službě a rychlá odpověď na konkrétní otázky,  možnost se jen informovat, případně dostat více informací, než by klienta k danému produktu napadlo,  možnost na dané téma diskutovat, porovnávat, nechávat se přesvědčovat,  vyžadovat kvalitu a diskutovat o výši ceny,  odmítnout či přijmout nabídku,  požadovat přizpůsobení produktu požadavkům klienta,  neztrácet čas při nezájmu o danou službu či produkt,  v případě dobré zkušenosti, se klient může příště obrátit přímo na obchodníka. Blíže viz MŘKP, s. 126

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Výhoda osobního prodeje na straně prodejce  přímá a rychlá cesta ke klientovi,  produkt je upraven „na míru“ klientovi,  možnost argumentovat proč koupit a to hlavně v případě nerozhodnosti klienta, dát klientovi potřebné informace,  ukázat klientovi, že je prodejce ochotný a schopný odpovídat na dotazy a námitky,  možnost připravit se na jednání a překonávání námitek,  reagovat na mimoslovní komunikaci klienta,  ověřit si, zda obchodník rozumí problémům a potřebám klienta,  rychlá zpětná vazba od klienta na prodávané produkty. Blíže viz MŘKP, s. 126

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Proces osobního prodeje  identifikace a hodnocení potenciálních klientů,  předběžné shromažďování informací o klientovi,  navázání kontaktu s klientem,  prezentace a předvádění produktů,  vyjasnění případných dotazů a námitek,  uzavření obchodu,  péče o klienta po uskutečnění prodeje. Blíže viz MŘKP, s. 126

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Nástroje podpory prodeje vůči klientům  Slevy na pojistném v případě vícenásobného pojištění (např. v období přerozdělování pojistného trhu v souvislosti s demonopolizací trhu „zákonného pojištění vozidel“ nabízely pojišťovny, v případě pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a havarijního pojištění klientova vozidla, 10% slevu na pojištění domácností a staveb).  Slevy na pojistném v případě komplexního pojištění živelních rizik.  Obchodní slevy pro klienty (realizované na různých stupních obchodní sítě s povolenou výší slevy).  Bonusy v případě bezeškodního průběhu (zcela běžně realizované u tzv. „povinného ručení“ a u havarijního pojištění vozidel).  Drobné reklamní dárky nesoucí jméno pojišťovny (např. kalendáře, diáře, pera, přívěsky na klíče, peněženky, nákupní tašky, trička, čepice, kávové hrnky apod.).  Soutěže o ceny (pojistné produkty s připojištěním, zájezdy, upomínkové předměty apod.). Blíže viz MŘKP, s. 125